Hjælp hun spiser alt for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.895 visninger
27 svar
0 synes godt om
9. juli 2010

LISBETH:-)

Min dejlige datter fra d. 25/5 spiser helt enormt - og er også vokset godt.

Problemet er at hun spiser så meget så hun til sidst kaster op,da der ikke kan være alt den mælk i hendes lille mave.

Jeg har forsøgt at aflede hende med div. ting og går rundt med hende på armen men lige lidt hjælper når hun er i spise humør,så er det kun mad der duer. Og ja så tilsidst kaster hun op.

Det sker ca. 1 gang dagligt -ofte her om aftenen. Hvad f...... skal jeg stille op. Det er altså virkelig væmmeligt når hun kaster op.

Hun får bryst ca. 70 % af tiden og MME ca. 30 % af tiden- da jeg slet ikke har mad nok i babserne til hendes ædegilder. (Efter aftale med SP)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

Cris

Hun er måske "sutte-glad"???? Og søgende? Mege tit handler det om at ligge i den mest dejlige sted i hele verden og sutte end selve maden. Jeg tror ikke, at du skal være bekymret over det. Begge mine børn har ammet nærmest konstant og gylpede helt vildt meget! Men efter 3 eller 4 måneder har de ikke haft så meget behov for at amme hele tiden. Begge to gylpede længe. Den store var 8 eller 9 måneder og nu den lille som er 8 måneder gylper hellere ikke så meget, kun lidt en gang i mellem, når han har bøvset.

Anmeld

9. juli 2010

Mumto3

Cris skriver:

Hun er måske "sutte-glad"???? Og søgende? Mege tit handler det om at ligge i den mest dejlige sted i hele verden og sutte end selve maden. Jeg tror ikke, at du skal være bekymret over det. Begge mine børn har ammet nærmest konstant og gylpede helt vildt meget! Men efter 3 eller 4 måneder har de ikke haft så meget behov for at amme hele tiden. Begge to gylpede længe. Den store var 8 eller 9 måneder og nu den lille som er 8 måneder gylper hellere ikke så meget, kun lidt en gang i mellem, når han har bøvset.

Jeg fik samme tanke. At det måske mere handlede om at sutte, end om at spise. Bruger hun sut? Vil hun have sutten når hun ligger hos dig? Der er slet slet ikke sikkert hun vil det!

Anmeld

9. juli 2010

Cris

Mumto3 skriver:

Jeg fik samme tanke. At det måske mere handlede om at sutte, end om at spise. Bruger hun sut? Vil hun have sutten når hun ligger hos dig? Der er slet slet ikke sikkert hun vil det!

Nej, den store ville gerne have sut til at falde i søvn, men elleres var "the real thing" han ville sutte. Så han har kun brugt sut til at falde i søvn i 9 måneder. Den lille ville aldrig have sut. Han har spytte den ud hele tiden. Men amme vil han gerne. Men det har jeg bare gjord. Det går alligevel så hurtigt den periode, at jeg ikke ville gør noget ved det... Nogle gange har jeg ammet i 3 eller 4 timer om aftenen! Og det var skønt! 

Anmeld

10. juli 2010

Nej hun vil ikke rigtig have sut. Har prøvet en masse forskellige og indimellem lykkedes det i 5 min. hvorefter hun spytter den ud.

Det er ikke så meget tiden æderiet tager, det er mere det at hun kaster op der bekymrer mig.

Hun får jo både bryst og flaske uden problemer, så det er ikke fordi det bare skal være babsen - selvom det nok er den hun foretrækker.

Hun har aftener hvor hun spiser fra 16 - 21.30 med 10 min. pauser indimellem. Og de sidste mange timer er det MME hun får da mejeriet på daværende tidspunkt er helt tømt. Så der sutter hun jo ikke bare, hun spiser.

Hun har også taget 2 kg og er vokset 10 cm på 5 uger så det er jo ikke  fordi, hun mangler næring.

Anmeld

10. juli 2010

Mille83

MIn pige er fra den 17/5 og ville også spise hele tiden, nu har vi i samarbejde aftalt med SP at hun skal spise hver 4 time, og hvor mange ml hun må få (hun er 100% flaskebarn) og græder hun inden de 4 timer, ja så tjekker vi bleen, sutter hun på hendes fingre og skriger efter mad, så giver vi hende sutten, vil hun ikke tage sutten og stadig have mad, ja så får hun en tår vand, og sådan holder vi hende hen.

Har kørt med det her i 4 dage nu og nu vil hun ikke have mad før de 4 timer er gået, så enten er hun nem ellers er det vejen frem..........

Kan du ikke lære hende sutten? For her ville hun heller ikke tage sut, også fik vi af vide at man skal lære dem det, dvs. hun skal sutte på sutten når hun er glad, den skal ikke i munden når hun er ked af det, men når i hygger/pludrer osv, så prøv og list den ind, her gik der en lille uges tid med sutten før den var et hit, og nu er den uundværlig, hun er SÅ glad for den

Anmeld

10. juli 2010

Stepmom87

Da Cassandra var næsten en måned gammel begyndte vi med det samme problem, og til sidst endte det med at da hun skulle have 700ml MME i døgnet spiste hun 1700ml! og hun kastede op i stive stænger.. Vi var indlagt med det da de ville undersøge at der ikke var noget galt, det var der ikke. Vi aftalte så i samarbejde med vores SP at da hun blev 2 mdr gammel skulle hun begynde på vælling, og have 400ml af det i døgnet. Det hjalp SÅ meget!

Det har så hjulpet endnu mere nu hvor hun næsten ikke får flaske mere, hun gylper MAX 1 gang om dagen, hvis hun overhovedet gylper.

Anmeld

10. juli 2010

Corn

Min den store dreng havde et enormt suttebehov, blev ammet og fik sut, men hver aften var det kun brystet der virkede.

Han overspiste, op kom overskuddet, og fortsatte så spiseriet igen... Sådan fortsatte det hele aftenen...

Jeg var også bekymret, men han tog jo fint på, og han trives, han havde bare brug for bryst og nærhed om aftenen, og da vi besluttede at indordne os efter det, og jeg ammede ham sådan hver aften, så gik det pludselig i sig selv igen...

Han er iøvrigt født 36+0 og havde det svært med berøring, men har måske haft et større behov for nærhed, derved behov for mig og bryst.

Anmeld

10. juli 2010

Mumto3

lisbeth2910 skriver:

Nej hun vil ikke rigtig have sut. Har prøvet en masse forskellige og indimellem lykkedes det i 5 min. hvorefter hun spytter den ud.

Det er ikke så meget tiden æderiet tager, det er mere det at hun kaster op der bekymrer mig.

Hun får jo både bryst og flaske uden problemer, så det er ikke fordi det bare skal være babsen - selvom det nok er den hun foretrækker.

Hun har aftener hvor hun spiser fra 16 - 21.30 med 10 min. pauser indimellem. Og de sidste mange timer er det MME hun får da mejeriet på daværende tidspunkt er helt tømt. Så der sutter hun jo ikke bare, hun spiser.

Hun har også taget 2 kg og er vokset 10 cm på 5 uger så det er jo ikke  fordi, hun mangler næring.

Undskyld hvis jeg spørger dumt, men hvorfor er det at hun skal have mme om aftnen (når dit bryst er ved at være tomt) for så bare at kaste det op igen? Kunne hun så ikke bare fik lov til at sutte hos dig. Hun vil få mindre mad på den måde, men det kunne tænkes at hun så heller ikke behøvede at kast op.

Med den væskst spurt hun lige har taget, så lyder det som om hun ikke behøver lige så meget mad det næste stykke tid (fordi jeg forudsætter at hun ikke skal fortsætte med at vokse så eksplosivt. Men på et eller andet tidspunkt skal tage en vokse-pause, og dermed ikke have brug for lige så meget mad som i en vækstespurt)

Anmeld

10. juli 2010

Mille83 skriver:

MIn pige er fra den 17/5 og ville også spise hele tiden, nu har vi i samarbejde aftalt med SP at hun skal spise hver 4 time, og hvor mange ml hun må få (hun er 100% flaskebarn) og græder hun inden de 4 timer, ja så tjekker vi bleen, sutter hun på hendes fingre og skriger efter mad, så giver vi hende sutten, vil hun ikke tage sutten og stadig have mad, ja så får hun en tår vand, og sådan holder vi hende hen.

Har kørt med det her i 4 dage nu og nu vil hun ikke have mad før de 4 timer er gået, så enten er hun nem ellers er det vejen frem..........

Kan du ikke lære hende sutten? For her ville hun heller ikke tage sut, også fik vi af vide at man skal lære dem det, dvs. hun skal sutte på sutten når hun er glad, den skal ikke i munden når hun er ked af det, men når i hygger/pludrer osv, så prøv og list den ind, her gik der en lille uges tid med sutten før den var et hit, og nu er den uundværlig, hun er SÅ glad for den

Hun vil bare ikke den sut. Vi har forsøgt alt muligt men den kommer ind i munden, og når det så går op for hende at der intet mad kommer ud af den så ryger den ud igen :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.