Hjælp hun spiser alt for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2010

LISBETH:-)

Stepmom87 skriver:

Da Cassandra var næsten en måned gammel begyndte vi med det samme problem, og til sidst endte det med at da hun skulle have 700ml MME i døgnet spiste hun 1700ml! og hun kastede op i stive stænger.. Vi var indlagt med det da de ville undersøge at der ikke var noget galt, det var der ikke. Vi aftalte så i samarbejde med vores SP at da hun blev 2 mdr gammel skulle hun begynde på vælling, og have 400ml af det i døgnet. Det hjalp SÅ meget!

Det har så hjulpet endnu mere nu hvor hun næsten ikke får flaske mere, hun gylper MAX 1 gang om dagen, hvis hun overhovedet gylper.

Ok det er godt nok også vildt, ikke noget og sige til at hun kastede op. Jamen så tror jeg ikke Elina spiser ret meget i forhold til. Ved jo ikke hvor meget der kommer ind når hun får bryst men har forsøgt at malke ud og der kommer der ca. 125 ml hver gang så vil tro at hun spiser ca. 125 ml MM og så ca. 80-120 MME også ved mange af måltiderne. Så i gennemsnit spiser hun ca. 2oo ml ved hvert måltid. Bortset fra om aftenen hvor hun jo bare æder og æder. Kan slet slet ikke regne ud hvad hun får på en dag. Det kunne være jeg skulle begynde og skrive det ned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2010

Macaab skriver:

Min den store dreng havde et enormt suttebehov, blev ammet og fik sut, men hver aften var det kun brystet der virkede.

Han overspiste, op kom overskuddet, og fortsatte så spiseriet igen... Sådan fortsatte det hele aftenen...

Jeg var også bekymret, men han tog jo fint på, og han trives, han havde bare brug for bryst og nærhed om aftenen, og da vi besluttede at indordne os efter det, og jeg ammede ham sådan hver aften, så gik det pludselig i sig selv igen...

Han er iøvrigt født 36+0 og havde det svært med berøring, men har måske haft et større behov for nærhed, derved behov for mig og bryst.

hmm det kunne være jeg bare skulle se tiden an. Synes bare at jeg sover rigtig dårligt, da jeg hele tiden er bange for at hun skal kaste op, og ikke kan trække vejret.

Anmeld

10. juli 2010

Mumto3 skriver:

Undskyld hvis jeg spørger dumt, men hvorfor er det at hun skal have mme om aftnen (når dit bryst er ved at være tomt) for så bare at kaste det op igen? Kunne hun så ikke bare fik lov til at sutte hos dig. Hun vil få mindre mad på den måde, men det kunne tænkes at hun så heller ikke behøvede at kast op.

Med den væskst spurt hun lige har taget, så lyder det som om hun ikke behøver lige så meget mad det næste stykke tid (fordi jeg forudsætter at hun ikke skal fortsætte med at vokse så eksplosivt. Men på et eller andet tidspunkt skal tage en vokse-pause, og dermed ikke have brug for lige så meget mad som i en vækstespurt)

Jeg lader hende også bare sutte alt det hun vil, men hun bliver hurtigt sur når der ikke kommer mere ud, og falder først til ro igen, når hun så for en flaske i munden.

Vi har forsøgt med at det var far der gav hende flaske og der tager hun den også bare og spiser det hele. Så jeg tror ikke det er fordi hun bare gerne vil sutte, men at hun rent faktisk er sulten (eller tørstig) men hun nægter og drikke vand.

Anmeld

10. juli 2010

Mumto3

lisbeth2910 skriver:

Jeg lader hende også bare sutte alt det hun vil, men hun bliver hurtigt sur når der ikke kommer mere ud, og falder først til ro igen, når hun så for en flaske i munden.

Vi har forsøgt med at det var far der gav hende flaske og der tager hun den også bare og spiser det hele. Så jeg tror ikke det er fordi hun bare gerne vil sutte, men at hun rent faktisk er sulten (eller tørstig) men hun nægter og drikke vand.

ja, det kan jeg godt høre! Det lyder mere som sult (spisetrang) end som bare sutte behov.

Anmeld

10. juli 2010

Corn

lisbeth2910 skriver:

hmm det kunne være jeg bare skulle se tiden an. Synes bare at jeg sover rigtig dårligt, da jeg hele tiden er bange for at hun skal kaste op, og ikke kan trække vejret.

j det kender jeg godt... sådan har jeg haft det med alle tre... man er jo mor

Anmeld

10. juli 2010

Macaab skriver:

j det kender jeg godt... sådan har jeg haft det med alle tre... man er jo mor

Ja, puha alle de bekymringer

Anmeld

10. juli 2010

Corn

lisbeth2910 skriver:

Ja, puha alle de bekymringer

Så sover ungen endelig godt, og straks er man henne og prikke til den lille engel, fordi man pludselig er i tvivl om de trækker vejret.. Man bliver lidt syg i bolden af det der moderskab

Anmeld

10. juli 2010

MorTilSnartFire <3

Hej De skal vænnes til at drikke vand, ligesom de skal vænnes til at komme i bad, spise grød mm Så giv ikke op med vandet - det kommer! Hvis hun bare er tørstig, skal hun have vand og ikke mælk hele tiden, for så er det at det kommer op igen - det mætter jo...

Men de små kan sagtens kaste op pga. varmen - så det er ikke nødvendigvis fordi hun spiser for meget at det kommer op

Hmm, måske du bruger det forkerte mme? Min søn kunne ikke lide alomin den blå - han fik ondt i maven af den.

Min søn spiste også meget, - han er flaskebarn, så når han havde spist så og så meget tog jeg flasken væk og gav ham en sut med det samme og han suttede videre i søvn - her virkede det godt - lige inden han faldt i søvn med flasken i munden (Ikke sikkert hun opdager det er en sut, hvis hun er træt nok )

Knus

Anmeld

11. juli 2010

Hej De skal vænnes til at drikke vand, ligesom de skal vænnes til at komme i bad, spise grød mm Så giv ikke op med vandet - det kommer! Hvis hun bare er tørstig, skal hun have vand og ikke mælk hele tiden, for så er det at det kommer op igen - det mætter jo...

Men de små kan sagtens kaste op pga. varmen - så det er ikke nødvendigvis fordi hun spiser for meget at det kommer op

Hmm, måske du bruger det forkerte mme? Min søn kunne ikke lide alomin den blå - han fik ondt i maven af den.

Min søn spiste også meget, - han er flaskebarn, så når han havde spist så og så meget tog jeg flasken væk og gav ham en sut med det samme og han suttede videre i søvn - her virkede det godt - lige inden han faldt i søvn med flasken i munden (Ikke sikkert hun opdager det er en sut, hvis hun er træt nok )

Knus

Hun får profylac fra apoteket, så der skulle ikke være noget med MME.'

Når hun er færdig med og spise og er faldet i søvn, er der jo ingen grund til at give hende sutten, da hun ikke virker som om at det bare er et sutte behov der skal dækkes.

Det skal også lige siges at hun ALDRIG er ked af dey - kun hvis mor er lidt for langsom med maden :-)

Anmeld

11. juli 2010

Macaab skriver:

Så sover ungen endelig godt, og straks er man henne og prikke til den lille engel, fordi man pludselig er i tvivl om de trækker vejret.. Man bliver lidt syg i bolden af det der moderskab

Hæ hæ ja eller man skal bare lige mærke om de har det for varmt. Dynes dog jeg er blevet bedre til at overbevise mig selv om at hun har det ok. Med den første tjekkede jeg konstant

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.