Kontanthjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2010

Na-Wi

MariaE skriver:

Nej, det er bestemt den aller sidste vej man skal gå, for det er et nederlag uden lige at måtte krybe på kontanthjælp.

Og et nederlag psykisk og økonomisk.-)

Så du må simpelthen i gang med de vilde ansøgninger selv om det kan se lidt sort ud. Kommer desværre fra midt jylland hvor man næsten altid kan få et skod jo på fabrik hvis det er, hellere det end KH i hvert fald.

Men det er ikke sikkert du har de samme muligheder hvor du bor jo:-) Håber du finder en løsning. for 5000 kr efter skat er jo ikke ligefrem en formue.

Det er bestemt heller ikke noget jeg har lyst til blev bare nød til at tjekke mine muligheder hvis jeg ikke når at finde et andet job.. Men arbejde hænger ikke på træerne lige i øjeblikket desværre :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

Mie A

Naannaa87 skriver:

Hej

Er du sikker på det ikke er 9857 ?

• Gravid og er mindst 12 uger henne i graviditeten - 9.857 kr. (2010)
  • Med egne børn i hjemmet - 13.096 kr. (2010)
  • Den første tager jeg som om at det er 1 barn og derfor et mindre beløb, og den anden er hvis man har flere børn?

Jeg har ihvertfald kun 1 styks dreng

JA, jeg er sikker.

De 9.857 er hvis du er under 25 år, men gravid og gælder indtil barnet er født.

De 13.096 er for alle forsørgere... uanset antallet af børn.

Anmeld

9. juli 2010

Na-Wi

Mie A skriver:

JA, jeg er sikker.

De 9.857 er hvis du er under 25 år, men gravid og gælder indtil barnet er født.

De 13.096 er for alle forsørgere... uanset antallet af børn.

aarhaa Det hjælper jo en meget lille smule på det, men ville nu helst have mig et job

Ved du hvor lang tid man får karantæne i sin a-kasse hvis man siger op?

Anmeld

9. juli 2010

Mie A

Naannaa87 skriver:

aarhaa Det hjælper jo en meget lille smule på det, men ville nu helst have mig et job

Ved du hvor lang tid man får karantæne i sin a-kasse hvis man siger op?

Nej, det ved jeg ikke med sikkerhed. muligvis 5 uger.

Men er du ikke berettiget til dagpenge, hvis du er medlem af en a-kasse?

Anmeld

9. juli 2010

merethe

Profilbillede for merethe

hvis man selv siger sit arbejde op, så får man 14dages karantæne hvor man ikke kan få dagpenge.

Anmeld

9. juli 2010

Na-Wi

merethe skriver:

hvis man selv siger sit arbejde op, så får man 14dages karantæne hvor man ikke kan få dagpenge.

14 dage er også et stykke tid uden penge, men troede faktisk vi snakkede måneder!

Så kunne det være vi bare skulle spare op til de 14 dage og så bare sige op og slippe for kantanthjælp og aktivering

Anmeld

9. juli 2010

Mie A

Naannaa87 skriver:

14 dage er også et stykke tid uden penge, men troede faktisk vi snakkede måneder!

Så kunne det være vi bare skulle spare op til de 14 dage og så bare sige op og slippe for kantanthjælp og aktivering

Er man overhovedet berrettiget til kontanthjælp, hvis man har karantæne fra a-kassen?

Anmeld

9. juli 2010

Na-Wi

juhuuuuu!

Problemet er løst har lige snakket med a-kassen og jeg får ikke karantæne hvis jeg siger op da jeg ikke kan få mit barn afleveret i dp .. Så ingen problemer alligevel

Anmeld

9. juli 2010

K&S

Naannaa87 skriver:

Jeg er muligvis på røven når jeg er færdig med min barsel..

Nu har jeg undersøgt mine muligheder hvis det skulle gå galt og der var jeg inde og tjekke kontanthjælpen!

Jeg er 22 bor sammen med min kæreste (vi er ikke gift) ejer ikke noget vildt (hverken bil eller sommerhus) og så har vi en søn sammen.. Jeg bor i vestsjælland (tæt på kalundborg) og arbejder på amager, jeg skal møde kl 7 hver morgen og har ingen bil så skal med det offentlige.. Jeg skal afsted før min søns dagpleje åbner og er først hjemme ved 18-19 tiden igen (om tirsdagen kl 23) så det hænger slet ikke sammen! Min kæreste har et arbejde hvor han skal møde kl 5 så han kan heller ikke aflevere..

Kan det så passe jeg kan få 9857 kr om måneden ? Betaler man skat af kontanthjælp ?

MEN for 1 år siden boede vi 2 år i malmø, gør det mig så uegnet til kontanthjælp?

Håber der er en der kan svarer på alle mine spørgsmål

Hej hej

Det er måske bare mig, der misforstår det du skriver, men du skriver at du arbejder på Amager? Hvorfor skal du så søge/modtage kontanthjælp?

Anmeld

9. juli 2010

Margorie

Når man har 1 eller flere hjemmeboende børn får man 9000kr udbetalt ca. Jeg bor sammen med faren og det er hvad jeg får Det er jo ikke meget- men kæft det er en god hjælp når der ingen job er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.