Kontanthjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.446 visninger
25 svar
0 synes godt om
9. juli 2010

Na-Wi

Jeg er muligvis på røven når jeg er færdig med min barsel..

Nu har jeg undersøgt mine muligheder hvis det skulle gå galt og der var jeg inde og tjekke kontanthjælpen!

Jeg er 22 bor sammen med min kæreste (vi er ikke gift) ejer ikke noget vildt (hverken bil eller sommerhus) og så har vi en søn sammen.. Jeg bor i vestsjælland (tæt på kalundborg) og arbejder på amager, jeg skal møde kl 7 hver morgen og har ingen bil så skal med det offentlige.. Jeg skal afsted før min søns dagpleje åbner og er først hjemme ved 18-19 tiden igen (om tirsdagen kl 23) så det hænger slet ikke sammen! Min kæreste har et arbejde hvor han skal møde kl 5 så han kan heller ikke aflevere..

Kan det så passe jeg kan få 9857 kr om måneden ? Betaler man skat af kontanthjælp ?

MEN for 1 år siden boede vi 2 år i malmø, gør det mig så uegnet til kontanthjælp?

Håber der er en der kan svarer på alle mine spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

Emilie Sarah

Penge beløbet passer.
Når du er ene forsøger stiger den, men nu er i 2.
Og man skal betale skat af kontant hjælp, ja.

Anmeld

9. juli 2010

Na-Wi

Emilie Sarah skriver:

Penge beløbet passer.
Når du er ene forsøger stiger den, men nu er i 2.
Og man skal betale skat af kontant hjælp, ja.

Okay Ja så er det godt nok ikke meget der er at leve for

Anmeld

9. juli 2010

Emilie Sarah

Naannaa87 skriver:

Okay Ja så er det godt nok ikke meget der er at leve for

nej det er der bestemt ikke.
Jeg er på kontant hjælp nu, som eneforsøger ligger den på 13.097 i måneden før skat.

Anmeld

9. juli 2010

Muffinmus

Nej, det er bestemt den aller sidste vej man skal gå, for det er et nederlag uden lige at måtte krybe på kontanthjælp.

Og et nederlag psykisk og økonomisk.-)

Så du må simpelthen i gang med de vilde ansøgninger selv om det kan se lidt sort ud. Kommer desværre fra midt jylland hvor man næsten altid kan få et skod jo på fabrik hvis det er, hellere det end KH i hvert fald.

Men det er ikke sikkert du har de samme muligheder hvor du bor jo:-) Håber du finder en løsning. for 5000 kr efter skat er jo ikke ligefrem en formue.

Anmeld

9. juli 2010

Na-Wi

Så du sidder hårdt i det? Kunne godt være jeg skulle finde en anden løsning hvis det er muligt

Anmeld

9. juli 2010

Emilie Sarah

Naannaa87 skriver:

Så du sidder hårdt i det? Kunne godt være jeg skulle finde en anden løsning hvis det er muligt

ja det gør jeg.

Og ville helt klart anbefale en anden løsning, jeg har ikke andet at gøre frodi jeg skal være studerende efter et år hjemme.

Anmeld

9. juli 2010

Mie A

HVIS du er berettiget til kontanthjælp, vil du kunne få 13.096 kr før skat, som forsøger også selvom du bor sammen med din kæreste - så længe I ikke er gift, har det ingen betydning.

Om de 2 år i Malmø har betydning - Det ved jeg ikke...,

Anmeld

9. juli 2010

Na-Wi

jeg vil da gøre alt hvad jeg kan for ikke at komme ned på så lidt! Men tak for svar

Anmeld

9. juli 2010

Na-Wi

Mie A skriver:

HVIS du er berettiget til kontanthjælp, vil du kunne få 13.096 kr før skat, som forsøger også selvom du bor sammen med din kæreste - så længe I ikke er gift, har det ingen betydning.

Om de 2 år i Malmø har betydning - Det ved jeg ikke...,

Hej

Er du sikker på det ikke er 9857 ?

• Gravid og er mindst 12 uger henne i graviditeten - 9.857 kr. (2010)
  • Med egne børn i hjemmet - 13.096 kr. (2010)
  • Den første tager jeg som om at det er 1 barn og derfor et mindre beløb, og den anden er hvis man har flere børn?

Jeg har ihvertfald kun 1 styks dreng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.