Jeg er kommet til noget...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

Maria.

Årh det er jo Jordbær-pigen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg gav med god samvittighed Loke jordbær da han havde samme alder som Laura. Og det endda så mange småstykker han kunne spise.

Han hylede op hvis jeg var for langsom.

Anmeld

8. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Maria. skriver:

Årh det er jo Jordbær-pigen..

jah, hun er jo en lille jordbærpige

Anmeld

8. juli 2010

Moderator

lyder til min dårlige samvittighed skal smides i skraldespanden... Hun fik lidt kogte,moste jordbær på sin majsgrød i aften (ikke ret meget) og jeg skal da lige LOVE for det røg ned i en fart

Anmeld

8. juli 2010

line melias mor

vi fik af vide vi ikke måtte give hende jordbær derfor har jeg ikke gjort det hmm træls hvis de godt må

Anmeld

8. juli 2010

Moderator

line melias mor skriver:

vi fik af vide vi ikke måtte give hende jordbær derfor har jeg ikke gjort det hmm træls hvis de godt må

Jeg troede nemlig heller ikke at man måtte, men så sagde SP forleden dag at det kan man sagtens.... Så nu prøver vi og ser! Tror bare ikke vi skal give hende for tit, for så gider hun bare ikke andet

Anmeld

8. juli 2010

Tanja1

Caroline86 skriver:

Jeg troede nemlig heller ikke at man måtte, men så sagde SP forleden dag at det kan man sagtens.... Så nu prøver vi og ser! Tror bare ikke vi skal give hende for tit, for så gider hun bare ikke andet

Som pædagog arbejdede jeg for nogle år siden på en stue med de små babyer, og der lærte jeg netop om at man skulle vente med jordbær til de var 8-9mdr, tror jeg nok jeg kan huske.

Mén nu som mor, har jeg læst om de nyere råd, og har ingen begrænsninger ift. jordbær mm. stødt til. Heller ej har sp:n sagt noget som helst i den stil. Så jeg tror bare, at man nuomdage mener, at det er helt ok at lade sin baby smage det den viser interesse for, bare man ikke giver for meget af det. Det jeg har mere passet på, er stærk/krydret mad til min søn var ca.1 år. Nu er har 16mdr, og vil meget gerne smage på fx ren chilli, og beder om mere, men så begrænser vi det selvfølgelig, for det er da stærk for den lille mave, og gør numsen en smule rød... Men drengen har altså ikke klaget af noget som helst.

Så jeg ville råde dig at tage det roligt, (så længe din datter ikke reagerer utilsigtet) og lade hende nyde de nye smagsoplevelser

Anmeld

8. juli 2010

Vial

Hun ser jo helt jordbær-skæv ud.. Bare hun får sover rusen ud uden mavekneb, så har det jo bare været en stor kulinarisk oplevelse for lillepigen.

Hun ser dejligt ud..

Anmeld

8. juli 2010

Moderator

Tanja1 skriver:

Som pædagog arbejdede jeg for nogle år siden på en stue med de små babyer, og der lærte jeg netop om at man skulle vente med jordbær til de var 8-9mdr, tror jeg nok jeg kan huske.

Mén nu som mor, har jeg læst om de nyere råd, og har ingen begrænsninger ift. jordbær mm. stødt til. Heller ej har sp:n sagt noget som helst i den stil. Så jeg tror bare, at man nuomdage mener, at det er helt ok at lade sin baby smage det den viser interesse for, bare man ikke giver for meget af det. Det jeg har mere passet på, er stærk/krydret mad til min søn var ca.1 år. Nu er har 16mdr, og vil meget gerne smage på fx ren chilli, og beder om mere, men så begrænser vi det selvfølgelig, for det er da stærk for den lille mave, og gør numsen en smule rød... Men drengen har altså ikke klaget af noget som helst.

Så jeg ville råde dig at tage det roligt, (så længe din datter ikke reagerer utilsigtet) og lade hende nyde de nye smagsoplevelser

Ja, jeg tror også man skal lade dem smage på de ting de nu føler for, så længe man netop ikke overdriver det, og bruger sin sunde fornuft

Glad for at høre der er andre der har fået at vide det er ok med jordbær

Anmeld

8. juli 2010

Moderator

KaMa skriver:

Hun ser jo helt jordbær-skæv ud.. Bare hun får sover rusen ud uden mavekneb, så har det jo bare været en stor kulinarisk oplevelse for lillepigen.

Hun ser dejligt ud..

hihi.. hun blev faktisk lidt høj griner!

Hun snork bobler nu, så tror det var der hele værd om 10 min tid går jeg op og vækker hende, giver hende en godnat tår og så hopper manden og jeg i seng og lader op til en skrigende vaccine baby i morgen

Vi skal være hos lægen kl 10.15 til 2 stk. 5-mdr. vaccine! Sidst fik hun 40 i feber og det påstås at være værre 2. gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.