Caroline86 skriver:
Jeg troede nemlig heller ikke at man måtte, men så sagde SP forleden dag at det kan man sagtens.... Så nu prøver vi og ser!
Tror bare ikke vi skal give hende for tit, for så gider hun bare ikke andet 
Som pædagog arbejdede jeg for nogle år siden på en stue med de små babyer, og der lærte jeg netop om at man skulle vente med jordbær til de var 8-9mdr, tror jeg nok jeg kan huske.
Mén nu som mor, har jeg læst om de nyere råd, og har ingen begrænsninger ift. jordbær mm. stødt til. Heller ej har sp:n sagt noget som helst i den stil. Så jeg tror bare, at man nuomdage mener, at det er helt ok at lade sin baby smage det den viser interesse for, bare man ikke giver for meget af det. Det jeg har mere passet på, er stærk/krydret mad til min søn var ca.1 år. Nu er har 16mdr, og vil meget gerne smage på fx ren chilli, og beder om mere, men så begrænser vi det selvfølgelig, for det er da stærk for den lille mave, og gør numsen en smule rød... Men drengen har altså ikke klaget af noget som helst.
Så jeg ville råde dig at tage det roligt, (så længe din datter ikke reagerer utilsigtet) og lade hende nyde de nye smagsoplevelser 
Anmeld