ikke-siddende baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

klmf

line melias mor skriver:

vores datter sad selv da hun var 4 måneder MEN det er jo så forskelligt fra børn til børn og de kan sagtens først ville sidde selv når de er 7 og 8 måneder. der er absolut ikke noget galt i det. jeg syntes du skal starte med at sidde bag hende så hun læner sig op af dig og så sidde med noget legetøj.holde tingene oppe i luften og så sænke dem langsomt ned. det skal nok komme lige pludselig.

God idé at starte på den måde, det gjorde vi også med Oliver og vupti lig epludselig sad den lille mand Svajede godt nok som hvis det var blæsevejr i starten, men det gik faktisk stærkt med at blive sikker...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

Brams

serinasmor skriver:

Serina er nu 6 måneder... hun kan trille, mave sig frem, begynder snart at kravle, men hun kan ikke sidde... jeg begynder snart at blive bekymret... vi forsøger at øve hende i at sidde, men hun vil heller stå og gå... Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan det bliver interresant(staves) at sidde... og hvornar begyndt jeres børn at sidde ... nogen der nøler efter som her ???

Min datter kunne sidde selv da hun var 4½ måned og omvendt har jeg en veninde hvis datter først kunne sidde da hun var 9 mdr., så du skal bare vente lidt tålmodigt (ved godt det kan være svært) så skal det nok komme.

Anmeld

9. juli 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mumto3 skriver:

INGEN GRUND TIL BEKRYMRING!!!

Det er helt helt normalt ikke at kunne side selv når man kun er 6 mdr gammel!!! Hovedet er stadig stort og tungt, og det kræver vildt mange kræfter at holde det. (Prøv at før din datters hænder op over hovedet på hende, og se hvor hun kan nå. Prøv dernæst med dig selv, og se hvor stort dit hovedet ville være, hvis det skulle være lige så stort som din datters!!! )

Jo mere hun ligger på maven, jo bedre bliver hendes rygmuskulatur og jo nemmere får hun ved at sidde. De skal endelig ikke trænes i at sidde! børn sidder når de har styrken til det, og det er de færreste der kan det når de er 6 mdr gamle!

Lina var 8 mdr. før hun sad selv og 14 mdr. før hun kravlede (hun humpede rundt på numsen indtil da). Hun er nu 15 mdr. og den sidste måned er det bare gået stærkt og nu går hun stort set selv.

Så INGEN grund til bekymring. Nogen børn er bare længere tid om det. Der er selvfølgelig mange herinde der skriver når der børn deres børn kan noget når de er 4, 5, 6 mdr. gammel, og så kan man godt samligne det med ens eget. Men børn gør det de kan når de er parate

Anmeld

9. juli 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mumto3 skriver:

INGEN GRUND TIL BEKRYMRING!!!

Det er helt helt normalt ikke at kunne side selv når man kun er 6 mdr gammel!!! Hovedet er stadig stort og tungt, og det kræver vildt mange kræfter at holde det. (Prøv at før din datters hænder op over hovedet på hende, og se hvor hun kan nå. Prøv dernæst med dig selv, og se hvor stort dit hovedet ville være, hvis det skulle være lige så stort som din datters!!! )

Jo mere hun ligger på maven, jo bedre bliver hendes rygmuskulatur og jo nemmere får hun ved at sidde. De skal endelig ikke trænes i at sidde! børn sidder når de har styrken til det, og det er de færreste der kan det når de er 6 mdr gamle!

Lina var 8 mdr. før hun sad selv og 14 mdr. før hun kravlede (hun humpede rundt på numsen indtil da). Hun er nu 15 mdr. og den sidste måned er det bare gået stærkt og nu går hun stort set selv.

Så INGEN grund til bekymring. Nogen børn er bare længere tid om det. Der er selvfølgelig mange herinde der skriver når der børn deres børn kan noget når de er 4, 5, 6 mdr. gammel, og så kan man godt samligne det med ens eget. Men børn gør det de kan når de er parate

Anmeld

9. juli 2010

Halbschön

serinasmor skriver:

Serina er nu 6 måneder... hun kan trille, mave sig frem, begynder snart at kravle, men hun kan ikke sidde... jeg begynder snart at blive bekymret... vi forsøger at øve hende i at sidde, men hun vil heller stå og gå... Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan det bliver interresant(staves) at sidde... og hvornar begyndt jeres børn at sidde ... nogen der nøler efter som her ???

Du må IKKE øve hende til at sidde.. For så får du et barn der bare sidder, og ikke kravler osv...

Nicolai sad først helt selv da han var 7,5måned... Samtidig lærte han at kravle.. Når de øver sig i at kravle, så får de balance.. Og på den måde lære de at sidde... Og vupti, lige pludselig kan de... Så bare rolig - det er HELT normalt ;-)

Anmeld

9. juli 2010

Cris

Du skal helleere ikke bekymre dig, det er normalt, at de ikke kan alle de ting på en gang. Hvis han er i gang med at øve sig i et eller andet, så kan andre ting vente. Han skal nok sidde, når han pludseligt får lyst til det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.