ikke-siddende baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

Laulund87

serinasmor skriver:

det gør hun allerede helt af sig selv .. som skrevet i startindlæget så kravler hun snart   mor er SÅ stolt ....

Så læg hende på maven alt det du kan, så sidder hun lige rundt om hjørnet, er jeg sikker på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

serinasmor

Laulund87 skriver:

Så læg hende på maven alt det du kan, så sidder hun lige rundt om hjørnet, er jeg sikker på

det gør vi så ... må man spørge hvorfor ergoterapeuten kommer på besøg hos jer ?

Anmeld

8. juli 2010

Mumto3

serinasmor skriver:

har nu fået at vide af min sp at jeg skulle træne det lidt ....måske tager hun fejl .... 

jamen, man må meget gerne træne dem!! De skal bare ikke sidde op for at træne at sidde! De skal ligge på maven og træne musklerne, og så kan de sidde op.

Hvis børnene sidder op og 'vælter' til side, så er det ikke fordi de skal træne balance (som nogen fejlagtigt tror) men fordi de ikke er stærke nok i ryggen til at sidde selv endnu.

Anmeld

8. juli 2010

Laulund87

serinasmor skriver:

det gør vi så ... må man spørge hvorfor ergoterapeuten kommer på besøg hos jer ?

Hun kan ikke spise og får sondemad så hun hjælper os med øvelser i munden

Anmeld

8. juli 2010

serinasmor

Mumto3 skriver:

jamen, man må meget gerne træne dem!! De skal bare ikke sidde op for at træne at sidde! De skal ligge på maven og træne musklerne, og så kan de sidde op.

Hvis børnene sidder op og 'vælter' til side, så er det ikke fordi de skal træne balance (som nogen fejlagtigt tror) men fordi de ikke er stærke nok i ryggen til at sidde selv endnu.

fair nok ... så misforstod jeg hende nok bare ...kunne hun ikke lære at udtrykke sig klart og tydeligt   så behøver moren ikke blive bekymret ... og gøre noget forkert fordi man gerne vil gøre det så godt

Anmeld

8. juli 2010

serinasmor

Laulund87 skriver:

Hun kan ikke spise og får sondemad så hun hjælper os med øvelser i munden

det lyder til i har haft det hårdt som start ... var nysgerrig ...

Anmeld

8. juli 2010

Skouboe

Min motorikbog som - indrømmet - er 30 år gammel siger at børn normalt bør kravle før de kan sidde. Der er ingen grund til at de skal sidde, før de selv kan komme op i siddende stilling, og det er fra kravlestilling.

Anmeld

8. juli 2010

Laulund87

serinasmor skriver:

det lyder til i har haft det hårdt som start ... var nysgerrig ...

Det har det også og det er bare i orden..

Anmeld

8. juli 2010

serinasmor

Skouboe skriver:

Min motorikbog som - indrømmet - er 30 år gammel siger at børn normalt bør kravle før de kan sidde. Der er ingen grund til at de skal sidde, før de selv kan komme op i siddende stilling, og det er fra kravlestilling.

så følger vi jo planen ... ... fedt

Anmeld

8. juli 2010

Skouboe

serinasmor skriver:

så følger vi jo planen ... ... fedt

Ja, I er lige på sporet.

Min datter lærte at sidde før hun kunne kravle (hun var refluks barn om kunne derfor ikke ligge ret meget på maven og var nødt til at sidde meget med støtte, ellers kom maden op igen) og det hæmmede hende i at kravle. 

Hver gang hun kom op på hænder og knæ satte hun sig op istedet for at kravle - og blev så enormt ked af at hun ikke kunne komme hen til det hun gerne ville.

Jeg tror det er klart bedst for ungerne at lære at kravle før de kan sidde uden støtte, og heldigvis er det jo langt hen ad vejen samme måde.. om på maven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.