ikke-siddende baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.542 visninger
26 svar
0 synes godt om
8. juli 2010

serinasmor

Serina er nu 6 måneder... hun kan trille, mave sig frem, begynder snart at kravle, men hun kan ikke sidde... jeg begynder snart at blive bekymret... vi forsøger at øve hende i at sidde, men hun vil heller stå og gå... Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan det bliver interresant(staves) at sidde... og hvornar begyndt jeres børn at sidde ... nogen der nøler efter som her ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

line melias mor

vores datter sad selv da hun var 4 måneder MEN det er jo så forskelligt fra børn til børn og de kan sagtens først ville sidde selv når de er 7 og 8 måneder. der er absolut ikke noget galt i det. jeg syntes du skal starte med at sidde bag hende så hun læner sig op af dig og så sidde med noget legetøj.holde tingene oppe i luften og så sænke dem langsomt ned. det skal nok komme lige pludselig.

Anmeld

8. juli 2010

serinasmor

line melias mor skriver:

vores datter sad selv da hun var 4 måneder MEN det er jo så forskelligt fra børn til børn og de kan sagtens først ville sidde selv når de er 7 og 8 måneder. der er absolut ikke noget galt i det. jeg syntes du skal starte med at sidde bag hende så hun læner sig op af dig og så sidde med noget legetøj.holde tingene oppe i luften og så sænke dem langsomt ned. det skal nok komme lige pludselig.

det vil jeg afprøve ... tak

Anmeld

8. juli 2010

Miamaja

Vores guldklump sad forst selv 8 maaneder gammel men kravlede 7 maaneder gammel. Boernelaege chekkede hans hofter og sagde, der var intet i vejen men at vores guldklump ganske enkelt ikke gad at sidde endnu (hellere fuld fart frem end at sidde.)

Anmeld

8. juli 2010

serinasmor

Miamaja skriver:

Vores guldklump sad forst selv 8 maaneder gammel men kravlede 7 maaneder gammel. Boernelaege chekkede hans hofter og sagde, der var intet i vejen men at vores guldklump ganske enkelt ikke gad at sidde endnu (hellere fuld fart frem end at sidde.)

er rart at vide vi ikke er de eneste læge tjekkede jo hendes hofter ed 5måndersundersøgelsen og der var intet i vejen ... så det går jeg heller ikke ud fra der er... mon ikke det bare er kedeligt at sidde stille så

Anmeld

8. juli 2010

Mumto3

INGEN GRUND TIL BEKRYMRING!!!

Det er helt helt normalt ikke at kunne side selv når man kun er 6 mdr gammel!!! Hovedet er stadig stort og tungt, og det kræver vildt mange kræfter at holde det. (Prøv at før din datters hænder op over hovedet på hende, og se hvor hun kan nå. Prøv dernæst med dig selv, og se hvor stort dit hovedet ville være, hvis det skulle være lige så stort som din datters!!! )

Jo mere hun ligger på maven, jo bedre bliver hendes rygmuskulatur og jo nemmere får hun ved at sidde. De skal endelig ikke trænes i at sidde! børn sidder når de har styrken til det, og det er de færreste der kan det når de er 6 mdr gamle!

Anmeld

8. juli 2010

serinasmor

Mumto3 skriver:

Det er helt helt normalt ikke at kunne side selv når man kun er 6 mdr gammel!!! Hovedet er stadig stort og tungt, og det kræver vildt mange kræfter at holde det. (Prøv at før din datters hænder op over hovedet på hende, og se hvor hun kan nå. Prøv dernæst med dig selv, og se hvor stort dit hovedet ville være, hvis det skulle være lige så stort som din datters!!! )

Jo mere hun ligger på maven, jo bedre bliver hendes rygmuskulatur og jo nemmere får hun ved at sidde. De skal endelig ikke trænes i at sidde! børn sidder når de har styrken til det, og det er de færreste der kan det når de er 6 mdr gamle!

har nu fået at vide af min sp at jeg skulle træne det lidt ....måske tager hun fejl .... 

Anmeld

8. juli 2010

Laulund87

Vores datter sidder heller ikke og hun er 7 måneder.

Vi får besøg af en ergoterapeut som hjælper os med at udvikle hende motorisk. Vi får besked på at ligge hende på maven så hun styrker ryggen og nakken og så hun løfter kroppen op med armene. 

Så skulle det gerne gå stærkt! En fejl mange gør, er at stable puder osv op omkring barnet for det er unaturligt og det hjælper ikke.

Anmeld

8. juli 2010

Laulund87

Mumto3 skriver:

Anmeld

8. juli 2010

serinasmor

Laulund87 skriver:

Vores datter sidder heller ikke og hun er 7 måneder.

Vi får besøg af en ergoterapeut som hjælper os med at udvikle hende motorisk. Vi får besked på at ligge hende på maven så hun styrker ryggen og nakken og så hun løfter kroppen op med armene. 

Så skulle det gerne gå stærkt! En fejl mange gør, er at stable puder osv op omkring barnet for det er unaturligt og det hjælper ikke.

det gør hun allerede helt af sig selv .. som skrevet i startindlæget så kravler hun snart   mor er SÅ stolt ....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.