Hård mave :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2010

Diana...

Zafir skriver:

Aner det ikke. For jeg brugte jo denneher da jeg skulle føde og jeg var jo herhjemme. Men muligvis ja...

Ok det er nemlig også bare sådan en flaske flydende noget du får sprøjtet op. 

Hmm det kunne være man skulle overveje det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Diana... skriver:

Ok det er nemlig også bare sådan en flaske flydende noget du får sprøjtet op. 

Hmm det kunne være man skulle overveje det.

Men er det ikke sådan noget, der opløser det og som man skal have oppe i 10-15 min inden man skal på wc???... sådan er det her jo ikke. Nemt og enkelt. Og bare lidt vand og lige ved hånden, når der er prop i...!!

Anmeld

7. juli 2010

Diana...

Loppe skriver:

Det der pulver du har, det er garanteret HUSK (eller i hvert fald noget tilsvarende). Det virker, men jeg kan godt se du har et problem, når du ikke engang kan kigge på pakken.  Jeg har set at man i Føtex kan få det selvsamme pulver i tablet form, måske kunne det være noget for dig? Det er godt nok noget dyrere i tablet form, men hvis det er det der skal til, så er det måske pengene værd.

Det hedder Moxalole det jeg har fået. Jeg prøvet lige og tage hul på posen og det er sådan noget opløsende noget så hælde det bare i saftevand så nu kæmper jeg lige med at få det ned Håber det hjælper. 

Jeg husker HUSK som nogen flager agtig noget og det synes jeg er ulækkert så troet jo straks dette var nogen lunde det samme. 

Anmeld

7. juli 2010

Ina33

Diana... skriver:

Det hedder Moxalole det jeg har fået. Jeg prøvet lige og tage hul på posen og det er sådan noget opløsende noget så hælde det bare i saftevand så nu kæmper jeg lige med at få det ned Håber det hjælper. 

Jeg husker HUSK som nogen flager agtig noget og det synes jeg er ulækkert så troet jo straks dette var nogen lunde det samme. 

Ja HUSK er jo sådan nogen frøskaller. jeg plejer at  blande det med lidt vand, og så synes jeg faktisk det meget nemt glider ned. Jeg tænker på det som rugbrød i flydende form...  He he alle kneb gælder når man skal have noget knapt så lækkert ned i halsen.....

Anmeld

7. juli 2010

Pia

Har ikke læst de andres råd, men her kommer mine..

Svesker.
Sveskejuice ( det skal være den fra rynkeby den smager bedst)
Rosiner.
Vindruer.
Fiegner.
Fiegen stænger.
En masse vand.
Evt laktulose fra apoteket.

Håber noget af det hjælper og du kan få det ned..

Anmeld

7. juli 2010

Maise

Diana... skriver:

Åhh altså i skønne pige. 

Er jeg den eneste der lider voldsomt meget af hård mave, det gør så ond  Jeg har fået noget pulver jeg skal hælde i noget drikkeligt som skulle hjælpe men hver gang jeg kikke på pakkerne får jeg  så dem kan jeg ikke tage så kaster jeg op lider desværre også af alt for meget kvalme/opkast. 

Har i ikke nogen gode råd mod hård mave som ikke giver mig  

Knus Diana 

grønsager og vand i lange baner.

Anmeld

7. juli 2010

K&S

Diana... skriver:

Åhh altså i skønne pige. 

Er jeg den eneste der lider voldsomt meget af hård mave, det gør så ond  Jeg har fået noget pulver jeg skal hælde i noget drikkeligt som skulle hjælpe men hver gang jeg kikke på pakkerne får jeg  så dem kan jeg ikke tage så kaster jeg op lider desværre også af alt for meget kvalme/opkast. 

Har i ikke nogen gode råd mod hård mave som ikke giver mig  

Knus Diana 

Hejsa

Jeg har også lidt af rigtig hård mave i starten af graviditeten og især da jeg startede med jerntilskud, men jeg har fået nogle jerntabletter, som er depottabletter og derfor opløses længere nede i mavsen end "alm." jerntabletter - det hjalp rigtig meget...! De hedder Niferex (er ikke helt sikker på stavemåden) og er på 100 mg., så jeg tager kun 1 hver anden dag

Og så har frugt (specielt melon og de aflange pærer) hjulpet på mave"aktiviteten" hos mig

Håber du finder noget, der kan virke for dig, for det er ulideligt at have hård mave hele tiden...!

Katja

Anmeld

8. juli 2010

MaleneG

Diana... skriver:

åhh hvis jeg og bare kunne lide kaffe. 

Hmm mon man skulle prøve de flydende det vidste jeg slet ikke man kunne få. 

fibre fibre og atter fibre og så en masse vand, fibre og vand gør så afføringen bliver lind.

så det vil sige undgå så vidt muligt hvide "ting" brød, ris og pasta, helst fuldkorn.

Jeg kan nemlig heller ikke klare at drikke det der HUSK

Anmeld

8. juli 2010

Diana...

MaleneG skriver:

fibre fibre og atter fibre og så en masse vand, fibre og vand gør så afføringen bliver lind.

så det vil sige undgå så vidt muligt hvide "ting" brød, ris og pasta, helst fuldkorn.

Jeg kan nemlig heller ikke klare at drikke det der HUSK

Problemet er bare at jeg ikke rigtig kan spise så meget jeg lever faktisk at agurk og tomater og en masse andet frugt malon osv alt hvad der heder brød osv kaster jeg næsten op af. 

Anmeld

8. juli 2010

Malonde1985

Jeg føler med dig! Er selv i samme båd og der kan sagtens gå op til en uge før jeg HAR så stort behov for at komme af med noget - det begynder simpelthen at gøre så ondt i maven .. Jeg ved udmærket hvad problemet er hos mig, for jeg drikker ikke nok, spiser ikke noget fiberigt og får ingen motion - sådan rigtigt! Alt hvad jeg kommer i munden kommer op igen, og det som hjælper bare en smule på kvalmen og opkastningen er mælkeprodukter og hvidt brød, og det bidrager bestemt ikke til en sund mave... Ved også godt der er masser af ting man kan prøve, men GUD hvor er det svært at skulle prøve at få sveskejuice ned når man får kvalme bare at kigge og lugte til det .. Min lægesekretær rådede mig til at prøve at blande det med mælk - sådan lidt smoothiesagtigt.. Må jeg prøve.. Men AV hvor gør det ondt, og når man endelig får noget af det ud, gør det bare SÅ ondt, da det er helt hårdt og knoldet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.