synge for bebs i maven ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2010

Trolde_mor

Herhjemme bliver der også sunget for maven / Kian

Fra starten har jeg sunget "solen er så rød mor" - den sang min mor altid for mig og den har haft stor betydning for mig hele livet, specielt i de svære tider. Den synger jeg for ham, hvis han jeg nu er nervøs (eks. til eksamen) da han jo kan mærke jeg er nervøs, så beroliger sangen os begge hehe.. eller hvis jeg går tur, ligger og hyggenusser maven etc.

Jeg ville gerne synge en til, men vidste ikke hvilken. En aften da jeg så hørte "vindens farver" med Simone på Youtube, sparkede han helt vildt inde i maven under hele sangen.. Blev temmelig overrasket, og prøvede igen de næste to dage inden sengetid, og fik samme reaktion, fuld fart over feltet. Så tænkte at den havde han vist selv valgt, og den bliver sunger hver aften for ham sammen med Youtube, og tror virkelig han elsker det

Den første del af sangen bliver der sparket rundt og så ligger han sig til at putte, og så mærker jeg ikke mere til ham inden jeg selv falder i søvn en halv time senere Hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

businesstigger

Min mand valgte en børnesang han sang for maven og så havde jeg sådan en bamse der kunne trækkes op og spille en godnat sang. Den lagde jeg på maven hver aften og lod den spille.

Om det var et tilfælde eller fordi det virkede ved jeg ikke. Men spille bamsen havde en meget beroligende effekt på Alexander da han var helt lille, så det kan klart anbefales.

Anmeld

9. juli 2010

VNB

1000 tak for alle de rigtig gode svar allesammen!

Hvor er det skønt at læse at så mange af jer også hygger jer med at synge lidt for den lille mens den er i maven, og ikke mindst når den kommer ud

Jeg har nu været mine gamle legetøjs kasser igennem og fundet min trofaste slidte "de små synger" sangbog! Den havde jeg da lige glemt alt om, men kan genkende mange af sangene og elskede selv når min mor sang dem for/med mig!

har også taget rådene til mig om at finde søde sange på youtube, og jøsses hvad folk dog ikke ligger ind hihihi  men der er også rigtig mange gode, og man kan jo næsten ikke lade vær med at synge med

Det med at ligge en bamse med lyd på maven var altså også en kanon idé! vi har nemlig købt en som skal hænge ved bebs seng, og det ville jo være perfekt hvis den melodi kunne berolige den fordi den kender lyden fra maven!

rigtig god weekend til jer allesammen! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.