Anonym skriver:
Efter at have læst en debat igår, er jeg kommet til at tænke en del over tingene herhjemme.
Jeg selv går sygemeldt med depression, og sender mit barn i DP stort set hver dag fra 09-15 .. Ja helt til kl. 15, for kommer jeg før, er det midt i mit barns middagslur, og det ville jo være synd at forstyrre den.
Jeg erkender gerne at jeg er lav på overskud - Nogle dage holder jeg mit barn hjemme fordi jeg har MAX på overskud, og andre dage sender jeg mit barn afsted, fordi jeg bare har brug for at gå rundt i bar røv - FORDI JEG KAN!!
Mit "job" det er at blive rask - for min skyld, mit barns skyld og for vores fremtids skyld. Mit barn skal jo helst have en glad mor.
Så selv om jeg går hjemme, ser jeg det som et "job" at blive rask ..
Jeg ser ikke nogle fejl i at sende mit barn afsted, trods at jeg bare er herhjemme, for jeg vil da 10 gange hellere have masser af overskud til mit barn, når jeg henter mit barn i DP, end hvis jeg holder mit barn hjemme, og så går og er irriteret og ked hele dagen .. Er der forkert?
Ja, altså det var bare en tanke jeg fik, efter jeg læste debatten igår, eftersom mange mødre blev stødt over at nogle sender deres børn i DP/VG/BH mens de selv har ferie.
Jeg holdte ferie med mit barn i uge 25, skal igen i uge 29 og igen i uge 31 - Jeg har valgt at holde adskilte uger, så jeg selv kan "lade op" i mellemtiden - Er det så forfærdeligt?
Ja, bare en lille tanke herfra - Jeg håber ikke jeg støder nogle.
Skal jeg fortælle dig en hemmelighed?? Min den ældste og nu den yngste kommer mere eller mindre altid afsted den tid du afl. og bliver hentet samme tid som dit barn... og jeg har intet at kæmpe med ved siden af, som det lyder til at du har...
Nu hvor jeg er kommet på arbejdsmarkedet har de også dage hvor de afl. tidligere og/eller hentes senere...
Som jeg skrev til en anden i den omtalte tråd, som også som dig var ærlig om sin situation, det er så nemt for andre at dømme og kun ser tingene fra sit eget lille perspektiv.. Så som andre har skrevet; gør det du finder bedst og det vil i den sidste ende også være det bedste for dit barn...
-Anja..
Anmeld