Bare en lille tanke.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Forståeligt - Og den er ikke rettet mod nogle.
Det var bare en tanke jeg fik, da jeg måske følte mig lidt ramt af nogle af de kommentar der kom i den anden debat.

Jeg ønsker ikke at denne debat udvikler sig, jeg vil bare gerne have svar på, om hverdagen herhjemme er helt ved siden af den

og det kan jeg sagtens følge dig i

Tror faktisk ikke der er ret mange herinde der mener at man som hjemmegående/sygemeldt bør have børnene hjemme hver dag!

For mig er det utroligt vigtigt at Laura kommer i institution (når hun er stor nok) og leger med andre børn og lærer at omgås andre mennesker end os derhjemme Og sådan kommer det også til at være hvis jeg i en periode skal være hjemmegående igen (af den ene eller anden årsag)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

Tynen

Det er vel ikke op til os herinde og bedømme (Eller dømme?) om det er okay at du gør som du gør?
Hvis folk skrev at det ikke var okay, hvad ville du så få ud af det?

Næh du - Send da barnet dit afsted og lad op imellem tiden.
Så ender alle parter med at være glade og tilfredse.
Du og man gør det, som man selv synes er bedst for både en selv og sine børn og så kan det da være fuldstændig lige gyldigt hvad alle andre synes.

Anmeld

7. juli 2010

Anonym trådstarter

Tynen skriver:

Det er vel ikke op til os herinde og bedømme (Eller dømme?) om det er okay at du gør som du gør?
Hvis folk skrev at det ikke var okay, hvad ville du så få ud af det?

Næh du - Send da barnet dit afsted og lad op imellem tiden.
Så ender alle parter med at være glade og tilfredse.
Du og man gør det, som man selv synes er bedst for både en selv og sine børn og så kan det da være fuldstændig lige gyldigt hvad alle andre synes.

Det var egentlig også bare for at høre, om der var andre der gjorde sådan, og hvad folks mening til den måde jeg lever på, er.

Hvis en kom og sagde "Måske du skulle prøve ..." så ville jeg da tage det op til overvejelse

Anmeld

7. juli 2010

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

og det kan jeg sagtens følge dig i

Tror faktisk ikke der er ret mange herinde der mener at man som hjemmegående/sygemeldt bør have børnene hjemme hver dag!

For mig er det utroligt vigtigt at Laura kommer i institution (når hun er stor nok) og leger med andre børn og lærer at omgås andre mennesker end os derhjemme Og sådan kommer det også til at være hvis jeg i en periode skal være hjemmegående igen (af den ene eller anden årsag)

Lige præcis!

Mit barn var hjemme fra DP i en periode på 1½ uge omkring maj måned, pga. af en slem lungebetændelse, og indlæggelse og bare den 1½ uge var nok til at mit barn troede at der kun var mor, far og barn i verden .. Der var ihvertfald gråd og ynk da mit barn blev afleveret i DP efter denne periode..

Så ja, det er vigtigt at de kommer udenfor husets 4 vægge

Anmeld

7. juli 2010

Anonym trådstarter

Diana... skriver:

NEJ det er overhoved ikke forfærdeligt og det er helt rigtigt det du gør. 

Jeg synes der er STOR forskel på ferie og når man går hjemme fast og især når man har en DEP. du skal koncentrere dig om dig og om at blive rask og det kan være pisse hård så jeg forstår dig så fuld ud og du holder jo også 3 ugers ferie med den lille om det er adskildt eller ikk er helt lige meget. hvis det er nemmest for dig adskildt så det sådan det skal være!

Jeg går selv hjemme fordi jeg er syg pga graviditet og muligvis også en dep. på vej skal til lægen og snakke snart. Lucas kommer også i DP hverdag jeg har ikke kræfter til at havde ham hjemme. 

Børn har brug for ferie og fridage en gang i mellem lige så meget som vi har men det ville heller ikke være sund og holde dem hjemme hele tiden de lære så meget af at komme ud og de har det jo sjovt når det er afsted. 

Så NEJ du gør intet forkert og synes slet ikke man kan sameligne det. 

Alverdens tanker og kram til dig håber snart du kommer over din dep. 

Knus Diana

1000 TAK for de søde ord .. Det er rart at vide at det ikke kun er mig der er lidt overskudsforladt.

Også alt muligt held og lykke og god bedring til dig - Jeg håber det bedste !

Anmeld

7. juli 2010

Tynen

Anonym skriver:

Det var egentlig også bare for at høre, om der var andre der gjorde sådan, og hvad folks mening til den måde jeg lever på, er.

Hvis en kom og sagde "Måske du skulle prøve ..." så ville jeg da tage det op til overvejelse

Nårh ok.
Jeg tænkte bare, at du da hverken ville få ringere eller bedre overskud af at der sad nogen og pege fingre og sagde "Nej, det er i hvert fald ikke okay" og hvad folk nu ellers kan finde på.

Jeg holder nu stadig på at man gør som man selv magter.
Ingen vil få noget godt ud af at presse sig selv til noget som de ikke har overskud til.
Man bliver simpelthen så træt og kortluntet og barnet kommer hurtigt til at kunne mærke mor ikke har overskud og bliver måske bundumulig i samme vending

Anmeld

7. juli 2010

Diana...

Anonym skriver:

1000 TAK for de søde ord .. Det er rart at vide at det ikke kun er mig der er lidt overskudsforladt.

Også alt muligt held og lykke og god bedring til dig - Jeg håber det bedste !

Nej det er det overhoved ikke det er der desværre mange der ikke har men så det jo godt vi kan få hjælp mod det ikk  Du skal nok komme oven på igen så du har mere overskud til dig og den lille 

Anmeld

7. juli 2010

Anonym trådstarter

Diana... skriver:

Nej det er det overhoved ikke det er der desværre mange der ikke har men så det jo godt vi kan få hjælp mod det ikk  Du skal nok komme oven på igen så du har mere overskud til dig og den lille 

Det striler jeg også meget efter - Nogle dage kan jeg se en ende på det, og andre dage er det hele sgu bare stik umuligt og så tror jeg at jeg skal sidde her til at jeg bliver en gammel grå kælling

Min uddannelsesstart er blevet udskudt til januar, fordi min psykolog og sagsbehandler har vuderet at jeg lige skal nogenlunde igennem dette her, inden jeg springer ud i et nyt projekt - Noget der gør mig lidt ked, men jeg kan godt se logikken i det.

Anmeld

7. juli 2010

Rikke, Liam & Linus

Anonym skriver:

Efter at have læst en debat igår, er jeg kommet til at tænke en del over tingene herhjemme.
Jeg selv går sygemeldt med depression, og sender mit barn i DP stort set hver dag fra 09-15 .. Ja helt til kl. 15, for kommer jeg før, er det midt i mit barns middagslur, og det ville jo være synd at forstyrre den.

Jeg erkender gerne at jeg er lav på overskud - Nogle dage holder jeg mit barn hjemme fordi jeg har MAX på overskud, og andre dage sender jeg mit barn afsted, fordi jeg bare har brug for at gå rundt i bar røv - FORDI JEG KAN!!

Mit "job" det er at blive rask - for min skyld, mit barns skyld og for vores fremtids skyld. Mit barn skal jo helst have en glad mor.
Så selv om jeg går hjemme, ser jeg det som et "job" at blive rask ..
Jeg ser ikke nogle fejl i at sende mit barn afsted, trods at jeg bare er herhjemme, for jeg vil da 10 gange hellere have masser af overskud til mit barn, når jeg henter mit barn i DP, end hvis jeg holder mit barn hjemme, og så går og er irriteret og ked hele dagen .. Er der forkert?

Ja, altså det var bare en tanke jeg fik, efter jeg læste debatten igår, eftersom mange mødre blev stødt over at nogle sender deres børn i DP/VG/BH mens de selv har ferie.

Jeg holdte ferie med mit barn i uge 25, skal igen i uge 29 og igen i uge 31 - Jeg har valgt at holde adskilte uger, så jeg selv kan "lade op" i mellemtiden - Er det så forfærdeligt?

Ja, bare en lille tanke herfra - Jeg håber ikke jeg støder nogle.

En depression kan da ikke sammenlignes med ferie!

Selvfølgelig skal du da sende spunken afsted så du har tid og overskud til at komme ovenpå igen. Giver dig helt ret i at det er dit "job" at blive rask. Det er tusinde gange sværere at komme ovenpå en depression frem for f.eks. et brækket ben... problemet er bare at det brækkede ben kan man se, mens det psykiske er "gemt"...men ofte sværere at komme over. Bare giv dig god tid og gå med numsen bar hvis du har behov for det.

for at du tør stå frem og være så ærlig.

Anmeld

7. juli 2010

wamse

Jeg synes ikke man kan sammenligne ferie med en sygdomsperiode. Jeg havde( efter skilsmisse, min fars død og alt det kaos min eks skabte) brug for at komme mig. Min tålmodighed var så lav og jeg kunne græde over intet. Jeg valgte at min datter kom i børnehave hver dag, for hun havde ikke brug for at se mig sådan. Jeg havde samlet lidt overskud i løbet af dagen, og kunne tilbyde hende en god eftermiddag og aften med mig i stedet for.  Jeg gjorde det jeg vurderede var bedst for mit barn, lige som du helt sikkert også gør. Nu har jeg det meget meget bedre, og mit barn har rigtig meget fri, for det har jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.