Jeg synes, at det er helt ok, - men jeg ser også en meget vigtig forskel i, at "mit job er at blive rask", og så "ungerne sendes afsted, når jeg har ferie, fordi de ellers keder sig".
Du har helt ret, du er sygemeldt, fordi du er i en situation, hvor du skal få det til at hænge sammen, selvom du er ramt af en sygdom, og det er vigtigt, at dit barn (ligesom hvis du havde arbejdet) bliver en del af samfundet og lærer at passe sin dagpleje/børnehave/skole. Det gør dig til en bedre mor, at du sørger for at give dit barn dette.
Jeg er dog ikke enig i, at man skal sende sit barn afsted, når man har ferie - det kan godt være, at forældrene også synes, at de skal have slappe-af-tid, men det må de så have på andre tidspunkter, kvalitetstid når ungerne er lagt i seng kan defineres på mange måder, og det kan kvalitetstid med ungerne også - det kan være at gå en tur og plukke blomster, tage på tur, bage en kage, tage i forlystelsesland eller helt andre ting, - og ungerne skal også lære at kede sig og selv finde på ting, så jeg mener bestemt, at de skal have lov til at være sammen med forældrene, når der endelig er ferie.
Anmeld