Bare en lille tanke.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.171 visninger
21 svar
0 synes godt om
7. juli 2010

Anonym trådstarter

Efter at have læst en debat igår, er jeg kommet til at tænke en del over tingene herhjemme.
Jeg selv går sygemeldt med depression, og sender mit barn i DP stort set hver dag fra 09-15 .. Ja helt til kl. 15, for kommer jeg før, er det midt i mit barns middagslur, og det ville jo være synd at forstyrre den.

Jeg erkender gerne at jeg er lav på overskud - Nogle dage holder jeg mit barn hjemme fordi jeg har MAX på overskud, og andre dage sender jeg mit barn afsted, fordi jeg bare har brug for at gå rundt i bar røv - FORDI JEG KAN!!

Mit "job" det er at blive rask - for min skyld, mit barns skyld og for vores fremtids skyld. Mit barn skal jo helst have en glad mor.
Så selv om jeg går hjemme, ser jeg det som et "job" at blive rask ..
Jeg ser ikke nogle fejl i at sende mit barn afsted, trods at jeg bare er herhjemme, for jeg vil da 10 gange hellere have masser af overskud til mit barn, når jeg henter mit barn i DP, end hvis jeg holder mit barn hjemme, og så går og er irriteret og ked hele dagen .. Er der forkert?

Ja, altså det var bare en tanke jeg fik, efter jeg læste debatten igår, eftersom mange mødre blev stødt over at nogle sender deres børn i DP/VG/BH mens de selv har ferie.

Jeg holdte ferie med mit barn i uge 25, skal igen i uge 29 og igen i uge 31 - Jeg har valgt at holde adskilte uger, så jeg selv kan "lade op" i mellemtiden - Er det så forfærdeligt?

Ja, bare en lille tanke herfra - Jeg håber ikke jeg støder nogle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

Ranarupta

Anonym skriver:

Efter at have læst en debat igår, er jeg kommet til at tænke en del over tingene herhjemme.
Jeg selv går sygemeldt med depression, og sender mit barn i DP stort set hver dag fra 09-15 .. Ja helt til kl. 15, for kommer jeg før, er det midt i mit barns middagslur, og det ville jo være synd at forstyrre den.

Jeg erkender gerne at jeg er lav på overskud - Nogle dage holder jeg mit barn hjemme fordi jeg har MAX på overskud, og andre dage sender jeg mit barn afsted, fordi jeg bare har brug for at gå rundt i bar røv - FORDI JEG KAN!!

Mit "job" det er at blive rask - for min skyld, mit barns skyld og for vores fremtids skyld. Mit barn skal jo helst have en glad mor.
Jeg ser ikke nogle fejl i at sende mit barn afsted, trods at jeg bare er herhjemme, for jeg vil da 10 gange hellere have masser af overskud til mit barn, når jeg henter mit barn i DP, end hvis jeg holder mit barn hjemme, og så går og er irriteret og ked hele dagen .. Er der forkert?

Ja, altså det var bare en tanke jeg fik, efter jeg læste debatten igår, eftersom mange mødre blev stødt over at nogle sender deres børn i DP/VG/BH mens de selv har ferie.

Jeg holdte ferie med mit barn i uge 25, skal igen i uge 29 og igen i uge 31 - Jeg har valgt at holde adskilte uger, så jeg selv kan "lade op" i mellemtiden - Er det så forfærdeligt?

Jeg synes overhovedet ikke, at der er noget forkert i det, du gør! 
Du passer jo netop på jer begge - og det er dét, der er det vigtige.

Jeg synes, at det vidner om en moden og oplyst beslutning!  

Anmeld

7. juli 2010

Na-Wi

Anonym skriver:

Synes ikke du gør noget forkert overhovedet! Du gør det jo netop for at i skal have det godt BEGGE 2, og det er det der er det vigtigste!

Jeg synes det er egoistisk at sende sit barn i dagpleje/børnehave eller hvad det nu kan være når man selv har ferie og har overskud til sit barn.. Men eftersom du gør alt for at blive rask synes jeg du gør det rigtige

Knus Nanna

Anmeld

7. juli 2010

Dot D

Jeg synes det er rigtigt godt du gør sådan, jeg gør det samme. Når man ikke er helt på toppen(hvad grunden nu må være) så er det helt klart bedre at sende dem afsted også give dem 100 % mor, når de kommer hjem. Så støtter din beslutning. Men vil også sige at jeg synes at børn skal holde ferie med deres forældre. Har desværre oplevet børn der ikke holder fri med deres forældre, og det er synd for begge parter, synes jeg

Anmeld

7. juli 2010

Con

Jeg synes, at det er helt ok, - men jeg ser også en meget vigtig forskel i, at "mit job er at blive rask", og så "ungerne sendes afsted, når jeg har ferie, fordi de ellers keder sig".

Du har helt ret, du er sygemeldt, fordi du er i en situation, hvor du skal få det til at hænge sammen, selvom du er ramt af en sygdom, og det er vigtigt, at dit barn (ligesom hvis du havde arbejdet) bliver en del af samfundet og lærer at passe sin dagpleje/børnehave/skole. Det gør dig til en bedre mor, at du sørger for at give dit barn dette.

Jeg er dog ikke enig i, at man skal sende sit barn afsted, når man har ferie - det kan godt være, at forældrene også synes, at de skal have slappe-af-tid, men det må de så have på andre tidspunkter, kvalitetstid når ungerne er lagt i seng kan defineres på mange måder, og det kan kvalitetstid med ungerne også - det kan være at gå en tur og plukke blomster,  tage på tur, bage en kage,  tage i forlystelsesland eller helt andre ting, - og ungerne skal også lære at kede sig og selv finde på ting, så jeg mener bestemt, at de skal have lov til at være sammen med forældrene, når der endelig er ferie.

Anmeld

7. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg synes ikke du gør noget forkert...

Du holder ferie med dit barn og bruger din "arbejdstid" på at blive rask så du kan blive ved med at være der for dit barn Ligesom alle andre... Dit arbejde er netop at blive rask og jeg ved, first hand, at man ikke "bare holde fri" når man går sygemeldt!!!!!

Når det er sagt, vil jeg gerne bede om at denne tråd IKKE udvikler sig som den anden tråd desværre gjorde. Hvis det sker, ser vi os nødsaget til også at lukke denne!

Anmeld

7. juli 2010

Anonym trådstarter

Con skriver:

Jeg synes, at det er helt ok, - men jeg ser også en meget vigtig forskel i, at "mit job er at blive rask", og så "ungerne sendes afsted, når jeg har ferie, fordi de ellers keder sig".

Du har helt ret, du er sygemeldt, fordi du er i en situation, hvor du skal få det til at hænge sammen, selvom du er ramt af en sygdom, og det er vigtigt, at dit barn (ligesom hvis du havde arbejdet) bliver en del af samfundet og lærer at passe sin dagpleje/børnehave/skole. Det gør dig til en bedre mor, at du sørger for at give dit barn dette.

Jeg er dog ikke enig i, at man skal sende sit barn afsted, når man har ferie - det kan godt være, at forældrene også synes, at de skal have slappe-af-tid, men det må de så have på andre tidspunkter, kvalitetstid når ungerne er lagt i seng kan defineres på mange måder, og det kan kvalitetstid med ungerne også - det kan være at gå en tur og plukke blomster,  tage på tur, bage en kage,  tage i forlystelsesland eller helt andre ting, - og ungerne skal også lære at kede sig og selv finde på ting, så jeg mener bestemt, at de skal have lov til at være sammen med forældrene, når der endelig er ferie.

Nu skriver jeg jo også til sidst, at jeg holder ferie med mit barn - Bare i 3 adskilte uger, for at jeg selv kan "lade op" i mellemtiden ..

Vi er enige om at der skal være plads til ferie - Børn og forældre sammen.

Anmeld

7. juli 2010

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

Jeg synes ikke du gør noget forkert...

Du holder ferie med dit barn og bruger din "arbejdstid" på at blive rask så du kan blive ved med at være der for dit barn Ligesom alle andre... Dit arbejde er netop at blive rask og jeg ved, first hand, at man ikke "bare holde fri" når man går sygemeldt!!!!!

Når det er sagt, vil jeg gerne bede om at denne tråd IKKE udvikler sig som den anden tråd desværre gjorde. Hvis det sker, ser vi os nødsaget til også at lukke denne!

Forståeligt - Og den er ikke rettet mod nogle.
Det var bare en tanke jeg fik, da jeg måske følte mig lidt ramt af nogle af de kommentar der kom i den anden debat.

Jeg ønsker ikke at denne debat udvikler sig, jeg vil bare gerne have svar på, om hverdagen herhjemme er helt ved siden af den

Anmeld

7. juli 2010

Con

Anonym skriver:

Nu skriver jeg jo også til sidst, at jeg holder ferie med mit barn - Bare i 3 adskilte uger, for at jeg selv kan "lade op" i mellemtiden ..

Vi er enige om at der skal være plads til ferie - Børn og forældre sammen.

Det forstod jeg godt, den var heller ikke rettet mod dig - det var mere i den anden tråd om emnet, der var sådanne meninger, som jeg så ikke synes, er ok.

Anmeld

7. juli 2010

Diana...

Anonym skriver:

NEJ det er overhoved ikke forfærdeligt og det er helt rigtigt det du gør. 

Jeg synes der er STOR forskel på ferie og når man går hjemme fast og især når man har en DEP. du skal koncentrere dig om dig og om at blive rask og det kan være pisse hård så jeg forstår dig så fuld ud og du holder jo også 3 ugers ferie med den lille om det er adskildt eller ikk er helt lige meget. hvis det er nemmest for dig adskildt så det sådan det skal være!

Jeg går selv hjemme fordi jeg er syg pga graviditet og muligvis også en dep. på vej skal til lægen og snakke snart. Lucas kommer også i DP hverdag jeg har ikke kræfter til at havde ham hjemme. 

Børn har brug for ferie og fridage en gang i mellem lige så meget som vi har men det ville heller ikke være sund og holde dem hjemme hele tiden de lære så meget af at komme ud og de har det jo sjovt når det er afsted. 

Så NEJ du gør intet forkert og synes slet ikke man kan sameligne det. 

Alverdens tanker og kram til dig håber snart du kommer over din dep. 

Knus Diana

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.