Breakdown... :-S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2010

AWO

Hold da op, en omgang! Føler med dig..

Men hvor er det dejligt, at i har fået det hele snakket igennem, og endda er kommet med en rigtig god løsning, så det ikke sker igen. Ih, jeg vil også ha' en rengøringskone! Her roder det godt nok også efterhånden, især efter denne uge, hvor lillepigen ikke har sovet så godt pga. varmen.. Det må da også være ganske forfærdeligt at være gravid i denne varme?

Idun er da godt nok dejlig! Men sikke en vægt, der må ligge på de små skuldre, når hun føler, hun skal passe sådan på sin mor. Godt, du er så god til at få snakket om tingene med hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2010

<3

Visse vasse ingen er sgu perfekte... Og hvis nogen er i et forhold hvor de aldrig skændes jamen så er det sikkert for kedeligt efter min smag. Man skal kunne mærke efter at det betyder noget for begge parter!

Der skal sgu være følelser i klemme ellers hvad er så pointen??

Når det er sagt så vil jeg sige at under min graviditet kunne jeg slet ikke klare at få temperamentet op. Blev nærmest fysisk dårlig af det og kunne være træt flere dage efter en kontrovers. Så efter det er vi blevet bedre til at tale om tingene modsat at skændes Det er faktisk meget rart Vi siger nu at vi er for gode venner og holder for meget af hinanden til at være sure i lang tid på hinanden. Det er simpelthent ikke det værd.

Men stadigvæk holder vi fast i: hellere ude end inde og hellere en gang for meget end at bære nag i flere måneder. Der er intet værre end at tale om en ting som pludselig er en anden også går det i hårdknude. Man skal tage én ting af gangen og så få snakket færdig, få fundet et acceptabelt kompromi

Jeg forstår så udemærket godt med graviditetshormoner, graviditetsbesvær og byggerod at det hele går op i en spids. Det er helt normalt. Jeg synes det lyder som om I har et godt forhold som bare er blevet sat på spidsen lidt. Herregud det gør ting engang imellem jo

PS er lidt misundelige over din snarlige rengøringshjælp. Her er der laaange udsigter til vi får en igen... Måske først næste sommer Savner min rengøringskone, Jens...

Anmeld

4. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tjuhl skriver:

åh ja, de der tre måneders barsel kan give mig tårer i øjnene! min mor har godt fortalt hvor traumatisk det var at SKULLE aflevere mig da jeg var så lillebitte og her går jeg og er begyndt at tænke, at de der 11 måneder jeg kommer til at gå hjemme med mit barn overhovedet ikke er i nærheden af nok barsel til os!

(jeg havde det lige på samme måde da jeg læste dit indlæg...mht det med skænderi og soulmates )

Ja... Jeg havde jo muligheden for at gå hjemme næsten halvandet år, med idun... Dog var det ikke af god grund, kan man sige, men fordi jeg fik en diskosprolaps i kæben og ikke kunne arbejde pga kroniske smerter...

MEN - det første år... UHMMM.. fantastisk... Det er ´bare så vigtigt. Fatter ikke dem der kommer til at kede sig.

Anmeld

4. juli 2010

Moderator

Anke skriver:

Hold da op, en omgang! Føler med dig..

Men hvor er det dejligt, at i har fået det hele snakket igennem, og endda er kommet med en rigtig god løsning, så det ikke sker igen. Ih, jeg vil også ha' en rengøringskone! Her roder det godt nok også efterhånden, især efter denne uge, hvor lillepigen ikke har sovet så godt pga. varmen.. Det må da også være ganske forfærdeligt at være gravid i denne varme?

Idun er da godt nok dejlig! Men sikke en vægt, der må ligge på de små skuldre, når hun føler, hun skal passe sådan på sin mor. Godt, du er så god til at få snakket om tingene med hende.

Ja Idun er godtnok skøn. Hun bliver sådan en god storesøster. Men det er også hårdt for hende, fordi hun tror at hun skal have ansvar for det hele. Og vi prøver virkelig at sige til hende, at mor passer godt på sig selv og Frigg og far og mor passer på hinanden og alt sådan noget. Men hun vil bare helst lige være liiiiiige i nærheden HELE tiden... :-S Men hun har heldigvis hygget sig og leget med vand i farmor og farfars have hele dagen idag Så det er skønt. I aften, skal vi så aflevere hende hos mine forældre til torsdag. HURRA... UNGER er skønne, men det er sku også SKØNT at putte dem på ferie hos bedsterne indimellem. Så er de endnu dejligere at få hjem igen!!!

Men ja... varmen er sku hård... Jeg er ellers VILD med varme og brokker mig aldrig over det er for varmt. Det prøver jeg heller ikke at gøre nu, men jeg tager da i hvertfald MINDST 1 koldt bad om dagen... Og normalt er jeg ikke LIGEfrem den der bader i koldt vand hehe...

Det burde være en menneskeret, som børnefamilie at have en rengøringsdame... Jeg så et tv program fra frankrig, hvor at deres unge arbejdsløse blev sat til at hjælpe småbørnsfamilier GRATIS en dag om ugen!!!!... Weeee... det gad jeg sku godt Lige få sådan en ung arbejdsløs pige, ud en dag om ugen, til at klare de der ting man ikke liiiiiiige følte man havde tid til hehe...

Anmeld

4. juli 2010

Moderator

Kirle skriver:

Visse vasse ingen er sgu perfekte... Og hvis nogen er i et forhold hvor de aldrig skændes jamen så er det sikkert for kedeligt efter min smag. Man skal kunne mærke efter at det betyder noget for begge parter!

Der skal sgu være følelser i klemme ellers hvad er så pointen??

Når det er sagt så vil jeg sige at under min graviditet kunne jeg slet ikke klare at få temperamentet op. Blev nærmest fysisk dårlig af det og kunne være træt flere dage efter en kontrovers. Så efter det er vi blevet bedre til at tale om tingene modsat at skændes Det er faktisk meget rart Vi siger nu at vi er for gode venner og holder for meget af hinanden til at være sure i lang tid på hinanden. Det er simpelthent ikke det værd.

Men stadigvæk holder vi fast i: hellere ude end inde og hellere en gang for meget end at bære nag i flere måneder. Der er intet værre end at tale om en ting som pludselig er en anden også går det i hårdknude. Man skal tage én ting af gangen og så få snakket færdig, få fundet et acceptabelt kompromi

Jeg forstår så udemærket godt med graviditetshormoner, graviditetsbesvær og byggerod at det hele går op i en spids. Det er helt normalt. Jeg synes det lyder som om I har et godt forhold som bare er blevet sat på spidsen lidt. Herregud det gør ting engang imellem jo

PS er lidt misundelige over din snarlige rengøringshjælp. Her er der laaange udsigter til vi får en igen... Måske først næste sommer Savner min rengøringskone, Jens...

Du har ret med ikke at gå med det inden i, men det er også en del af det jeg prøver at lære i min terapi. Jeg har jo ALDRIG været i stand til at udtrykke mine behov eller mærke dem eller noget.

Når det så er en dårlig følelse, har jeg været god til at kapsle den inde og det er skidt, for så ved man aldrig hvornår det kommer ud :-S

Så det SKAL blive bedre Men ja - ingen er nok perfekte... Det føles bare sådan, når man kigger på alle andre

Anmeld

4. juli 2010

<3

Zafir skriver:

Du har ret med ikke at gå med det inden i, men det er også en del af det jeg prøver at lære i min terapi. Jeg har jo ALDRIG været i stand til at udtrykke mine behov eller mærke dem eller noget.

Når det så er en dårlig følelse, har jeg været god til at kapsle den inde og det er skidt, for så ved man aldrig hvornår det kommer ud :-S

Så det SKAL blive bedre Men ja - ingen er nok perfekte... Det føles bare sådan, når man kigger på alle andre

Ja det må du nok arbejde mere med. Det må du gøre efter du har født.

Jeg må sige at jeg er lidt imponeret for efter Tjalfe er kommet er der dårligt tid til at "bare være mand og kvinde" og derfor SKAL tingene ud med det samme. Ellers tager de for meget tid og energi fra alt det "sjove mand og kvinde tid" Så at I stadig har tiden og overskudet til at bære nag og samtidigt få en til - jeg tager min imaginære hat af for jer

Men mener det. Synes det er sejt gået af jer. Men stadigvæk bedre ude end inde og hellere nu end senere.

Et trick til at mærke efter - det har din psykolog sikkert også være inde på - om hvad man føler er at enten skrive eller projektere hvordan man tror andre vil føle i en tilsvarende situation. Det kan hjælpe en til at sætte ord på hvad det er der foregår. Fordi det er jo ikke fordi du ikke føler men fordi du har svært ved at udtrykke gerne negative følelser. Måske fordi du inderst inde ikke tror at de/du er vigtig. Det ved jeg intet om. Men det er en god og nem øvelse. Du kan vælge hvem du vil virkelige mennesker som fiktive personer.

Men vil gentage at er vis på I nok skal klare den/det. Bump i et forhold er der altid

Anmeld

4. juli 2010

Tina2

Det bli'r godt for dig at komme til at gå hjemme på barsel, jeg nyder det i hvert fald!!!!

Vi har dælme også skændtes her i vinter da vi byggede om og ikke havde nogen stue, et mikro køkken og vores soveværelse også sku være stue!!!!

Nu har vi bare det mest overfantastiske store rum med stue og køkken på 93 m2, og Thomas er i fuld gang med bebsens værelse, MEN for hunnan hvor får jeg bare SPAT af han ikke kan rydde op!!!!

Synes jo faktisk man bli'r bedre til at rydde op efter sig, når det hele er nyt, men ikke Thomas!!!! Så jeg får arrige anfald ind imellem, for jeg går med en virkelig dårlig hofte (det er derfor jeg går hjemme allerede nu) og kan sgu ikke rende og rydde op efter ham!!!!!

Føler jeg rydder op og gør rent hele tiden, og det er selvfølgelig fordi vi stadig bygger om, og jeg magter ikke puds osv der ligger alle steder, så har dage hvor jeg er alt for hård ved mig selv, og knap kan gå når vi når til eftermiddag......

Har det ellers så godt denne gang, har slet ikke de bækkensmerter jeg havde de andre gange + varmen generer mig slet ikke, elsker at ligge ude i solen, men den hofte- den er simpelthen forfærdelig :-(((((( Her i weekenden har jeg følt der sad en dolk i den:-(((

Anmeld

4. juli 2010

Moderator

Zafir skriver:

Sjovt nok har husbonni også været meget imod, det med at få en til at gøre det... Mmm... Jeg har slet ikke forstået det. Nu hvor vi har økonomisk overskud til det, skal vi da bruge tiden på noget mere fornuftigt end at gå og skure selv... mmm.

Jeg er helt med på, at når jeg går hjemme, skal vi naturligvis ikke have en til at gøre det, men hvad er det med de mænner???... Hvorfor vil de ikke have en til at gøre det??.. mmm... Men altså - jeg er GLAD for at vi har lavet den aftale at indrette vores hjem, så vi kan, om et år, når jeg skal tilbage på arbejde

Hm, her har det været lige omvendt, Niklas insisterede på at få hjælp, mens jeg et eller andet sted synes det var lidt pinligt at vi ikke bare kunne klare det selv. Men han vandt, til gengæld betaler han så også det meste af hendes løn.

Men kæreste, søde Zafir, det lyder virkelig som om I har haft nogle hårde dage! Det kender vi jo alle sammen, men det kan man jo ikke bruge til noget når man sidder i situationen. Og selvom der er mange gode råd at hente, så ved du jo selv hvad der virker bedst for jer, om det så er tid til at køle af, om der skal rases igennem og luftes helt ud, eller om laaange samtaler til ud på de små timer er løsningen for at "finde melodien" (lamt udtryk - I know).  En graviditet og en hedebølge hjælper jo ikke ligefrem på ens evne til at bære over med den anden og tænke rationelt, men du virker nu ikke som den værste hormonella jeg kender.

Det lyder også som om I er på ret køl igen, husbonni og dig Og selvom Idun og varmen stadig er en træls kombi, så er begge dele jo fantastiske og skal nydes i fulde drag.

Jeg sender dig en storm af knus!!!

Anmeld

4. juli 2010

mariamiss6

Øjs søde Zafir, det lyder til at have været en rigtig øv uge....

Er glad for i alligevel fik sat styr på det hele til sidst....

Godt at i får lidt fri fra Idun, og at Idun får lidt fri fra de ting hun selv mener er hendes ansvar..

Så var det måske derfor jeg ikke så jer lørdag? jeg regnede nemlig faktisk med at i skulle komme og se vikingespillet den dag....

Anmeld

4. juli 2010

Moderator

mariamiss6 skriver:

Øjs søde Zafir, det lyder til at have været en rigtig øv uge....

Er glad for i alligevel fik sat styr på det hele til sidst....

Godt at i får lidt fri fra Idun, og at Idun får lidt fri fra de ting hun selv mener er hendes ansvar..

Så var det måske derfor jeg ikke så jer lørdag? jeg regnede nemlig faktisk med at i skulle komme og se vikingespillet den dag....

Vi havde egentligt planlagt at komme op i slutnignen af ugen, altså torsdag fredag agtig. Men kunne ikke lige overskue det Så jeg tror at vi kommer op fredag... og FEJRER at jeg starter min barsel Skal nok lige give besked om det bliver torsdag eller fredag. Nu ser vi lige...

Men ja, - en af grundene på manglende overskud, var det der ... mmm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.