sterrilation (staves) af kvinder...nogen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2010

XXSS

mariaogmarcus skriver:

Jeg overvejer kraftigt efter nr 2 at blive det, da jeg så for to babyer med 2 forskellige og efter både p-piller og en p-stav og lavt dosis p-piller så må konstatere hormoner IKKE er løsningen for mig...

men kan læse mig frem til at det forgår i fuld bedøvelse og de ligger snit i maven...hmmmm....

men nogen der er? nogen der har erfaringer med det??

Maria

Min veninde har fået sat noget op i æggelederne, men jeg tror ikke hun var i fuld bedøvelse. men det fungerer - så dannes der arvæv og så lukkes æggelederne/stokkene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

XXSS

KaMa skriver:

Er ret sikker på, at du skal søge dispensation, hvis du skal have det indgreb før du bliver 30 år.

Kender en, som er på din alder, som har et barn. Hun fik nej til det.

Der tror jeg det afhænger af situationen. Min veninde var under 30 og med 3 børn, hun skulle selvfølgelig til samtale og de forsøgte at snakke hende fra det, men ikke noget med dispensation. hun fik lov til at vælge selv og fik det gjort.

Anmeld

2. juli 2010

Daisy

Jeg skal steriliseres efter mit kejsersnit om 4 uger. Det var efter eget ønske ( stirilisationen ) da dette er barn nr. 3 og min krop kan ikke magte en graviditet mere. Jeg er 32 år. Alle lægerne jeg har mødt har også anbefallet sterilisation, så der er ikke megen tvivl hos mig.

Det eneste jeg sådan set 'frygter' er hvordan jeg vil reagere bagefter, det er jo en del af min "kvindelighed" der bliver fjernet, altså muligheden for graviditet. Men jeg bliver glad for at ikke skulle bruge alle de dér hormon preperater igen, ingen lille pille til mig yey.

Anmeld

3. juli 2010

3xM

Daisy skriver:

Jeg skal steriliseres efter mit kejsersnit om 4 uger. Det var efter eget ønske ( stirilisationen ) da dette er barn nr. 3 og min krop kan ikke magte en graviditet mere. Jeg er 32 år. Alle lægerne jeg har mødt har også anbefallet sterilisation, så der er ikke megen tvivl hos mig.

Det eneste jeg sådan set 'frygter' er hvordan jeg vil reagere bagefter, det er jo en del af min "kvindelighed" der bliver fjernet, altså muligheden for graviditet. Men jeg bliver glad for at ikke skulle bruge alle de dér hormon preperater igen, ingen lille pille til mig yey.

det er den del jeg måske ville frygte allermest, den kvindlige del...mén så igen...vil gerne værne lidt denne gang...hmmm

og to stks såerhhh

Anmeld

3. juli 2010

3xM

Daisy skriver:

det er den del jeg måske ville frygte allermest, den kvindlige del...mén så igen...vil gerne værne lidt denne gang...hmmm

og to stks såerhhh

Anmeld

3. juli 2010

Daisy

mariaogmarcus skriver:

og to stks såerhhh

Jeg bestilte tid hos lægen og snakkede med ham omkring det. Nu var det lidt nemmere for mig da jeg skal have kejsersnit alligevel. Ellers var min mand klar til at gå under kniven, da det er nemmere at sterilisere mænd.

Held og lykke med maven

Anmeld

3. juli 2010

3xM

Daisy skriver:

Jeg bestilte tid hos lægen og snakkede med ham omkring det. Nu var det lidt nemmere for mig da jeg skal have kejsersnit alligevel. Ellers var min mand klar til at gå under kniven, da det er nemmere at sterilisere mænd.

Held og lykke med maven

men skal kejsersnittet så være planlagt af andre grunde ? tænker for mit vedkommende at det ville være nemmest også følsesmæssigt at få både kejsersnit og sterilliseres under samme indgreb også selvom jeg ikke ellers er i gruppen til kejser snit,,,

Anmeld

3. juli 2010

mor_sabina

mariaogmarcus skriver:

men skal kejsersnittet så være planlagt af andre grunde ? tænker for mit vedkommende at det ville være nemmest også følsesmæssigt at få både kejsersnit og sterilliseres under samme indgreb også selvom jeg ikke ellers er i gruppen til kejser snit,,,

Nu blander jeg mig uden at være sikker i min sag. Men tror altså ikke du skal vælge et kejsersnit udelukkende for at blive sterelliseret samtidig. Man åbnet så vidt jeg ved ikke helt op ved sterellisation, men det er muligvis ligeså nemt hvis der er åbent. Men ellers tror jeg altså det er to små snit ud for æggelederne!?

Men jeg er også selv lidt i tvivl hvad der skal ske næst, synes bare det er lidt "farligt" når man KUN har to man kunne jo pludselig ønske nummer 3?

Anmeld

3. juli 2010

mor_sabina

mor_sabina skriver:

Nu blander jeg mig uden at være sikker i min sag. Men tror altså ikke du skal vælge et kejsersnit udelukkende for at blive sterelliseret samtidig. Man åbnet så vidt jeg ved ikke helt op ved sterellisation, men det er muligvis ligeså nemt hvis der er åbent. Men ellers tror jeg altså det er to små snit ud for æggelederne!?

Men jeg er også selv lidt i tvivl hvad der skal ske næst, synes bare det er lidt "farligt" når man KUN har to man kunne jo pludselig ønske nummer 3?

OK korrektion, et lille snit. Men det er altså ikke så stor en operation som et kejsersnit, lyder det ikke til.

Anmeld

3. juli 2010

Kamelia

mariaogmarcus skriver:

Jeg overvejer kraftigt efter nr 2 at blive det, da jeg så for to babyer med 2 forskellige og efter både p-piller og en p-stav og lavt dosis p-piller så må konstatere hormoner IKKE er løsningen for mig...

men kan læse mig frem til at det forgår i fuld bedøvelse og de ligger snit i maven...hmmmm....

men nogen der er? nogen der har erfaringer med det??

Maria

Jeg er steriliseret og det er på ingen måde slemt.

De gik ind gennem navlen og et lille snit, som de i mit tilfælde lavede i mit gamle kejsersnitar. Men det er et meget lille snit de skal lave, det er jo en kikkert-operation!

Selvfølgelig er der noget ubehag bagefter, men det tager kun nogle dage, så er man klar igen.

Men jeg ville nok tænke mig meget om i din situation. Du er ung og har kun 2 børn, det er jo en drastisk beslutning, et eller andet sted, for du kunne jo en dag finde en skøn mand du gerne ville have et barn med??

Det med kvindeligheden   må smile......din kvindelighed sidder da ikke i om du kan få børn. Du er kvinde i din udstråling og den du er. Men ved godt at mange tænker sådan, det er da bare lidt fjollet hvis det var det der gjorde dig kvindelig!!

Knus Kamelia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.