Sove i baggården? .. Ville du turde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2010

Anonym trådstarter

tumle81 skriver:

For to måneder siden flyttede vi fra en stuelejlighed op på 2. sal! Her er skråvægge og loft vinduer og ingen mulighed for at kigge ned lige foran opgangen.

Jeg havde først mega stress over at vores søn (dengang 6 mdr) skulle ligge nede uden i barnevognen uden at jeg kunne se den/ham. Vi har altan men der er vinduer i, og derfor +30 grader om sommeren med masser af sol! Nede foran altanen kan han ikke stå da der ingen skygge er på den side af bygningen.

Jeg kunne derfor vælge at han skulle sove her i lejligheden hvilket ville gøre hans søvn dårligere samt besværliggøre at jeg afl og henter de to store hver dag!! Jeg måtte derfor prøve mig frem, han sover nu hver dag nede foran opgangen, hvor jeg ikke kan se ham fra lejligheden, men hvis jeg lige tager et par trappetrin ned til første vindue i opgangen kan jeg kigge lige ned i barnevognen :-) Jeg har også en alarm på, og den opfanger jo også div. lyde...

Min mødregruppe har også været her med deres bebser, og de sov alle nede i deres barnevogn.

Jeg synes du skal prøve dig frem og se om ikke du kommer frem til en god løsning :-)

Knus Kathrina

Tusind tak for svar!

Ja, jeg håber også på at finde en løsning.. Men kan åbenbart høre at nogle synes at det er FULDSTÆNDIG langt ude at gøre det.. Hmm..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

Koen.

Baagøe skriver:

Nej, nej, nej og atter nej. Jeg stiller mig helt uforstående overfor, hvordan du overhovedet kan overveje det. En bekendt af mig fik nappet barnevogn MED babyalarm og hendes 2 mdr. gamle datter i, selvom den var låst fast. Låsen kan klippes så let som ingenting

Se dette link for dokumentation!
http://ekstrabladet.dk/112/article1261548.ece

K.h. Linda

åhh hvor frygteligt men artiklen er den om din bekendt eller bare for at vise det sker?

Anmeld

1. juli 2010

Pige2009

hold da op - sikke et svar!

Tak for linket, men denne kvinde har også stilt sit barn på GADEN og ikke i en lukket gård.... Ikke at jeg siger at det ikke kunne ske i en gård, men risikoen er måske ikke lige så stor..

Hvad så med folk der stiller deres børn i forhaven? Er risikoen ikke lige så stor for at barnet bliver snuppet der?

Sorry for de stærke ord, men jeg er meget konservativ på det punkt!

Nej, Ekstra Bladet er misinformeret, men det var det eneste link jeg lige kunne finde til historien. Jeg kender hende og ved hvor hun bor, og det var en LUKKET gård, hvor man ikke kan se barnevognen fra gaden. Desuden var pige 2 mdr. og ikke 2½ år, som de skriver...

Personligt ville jeg aldrig gøre det selv, men hvis du føler dig tryg nok, så har du jo helt lov til at stille baby udenfor 

Anmeld

1. juli 2010

frk Jensen

Anonym skriver:

Det er ikke for at debattere noget.. Som spørgsmålet lyder: VILLE DU TURDE?

Det er et spørgsmål for at høre hvad andre i min situation ville gøre.. Og det er vel egentlg ok, ikke?

Om jeg vælger at gøre dte eller ej, må tiden jo vise....

Igen...

NEJ det ville jeg ikke turde..

Anmeld

1. juli 2010

Pige2009

lillespurv19 skriver:

åhh hvor frygteligt men artiklen er den om din bekendt eller bare for at vise det sker?

Den er om min bekendte Og de havde låst barnevognen fast med en godkendt lås, som bare hang og dinglede og VÆK var vogn og barn

Anmeld

1. juli 2010

baby2010

Ja det ville jeg godt turde. Jeg ville sætte et "rør mig ikke" skilt på barnevognen. Jeg ville turde, hvis det var et "pænt" kvarter, men være lidt mere tøvende, hvis der var meget kriminalitet i området... Men valgte jeg at gøre det, ville jeg købe markedets bedste babyalarm - den mest sensitive er den nyeste fra Avent og så ville jeg skrue HELT op for sensitiviteten, så jeg kunne følge med i alt...

Anmeld

1. juli 2010

slettet_7530

Ja det har min søn gjort, vi boede på 2 sal og han havde babyalarm på, hvis vi nu tænker igennem tiderne er der faktsik kun hende inde fra Daells varehus der i 1969 mener jeg det var der forsvandt i hendes barnevogn og som aldrig dukkede op, jeg vælger at tro på det bedste i folk fremfor at se spøgelser allevegne.

Anmeld

1. juli 2010

Mumto3

JA! Det ville jeg gøre!!!

Men hold da op hvor er jeg overrasket (og oprigtig ked af!!!) at der er SÅ mange der er SÅ nervøse/bekrymrede at de ikke turde det.

Jeg har altid haft vores 3 børn sovende i gården. Nogen gange (mange gang) også på gaden, hvis de sov når jeg kom hjem fra tur. Jeg kan nemlig ikke gå lige ind i gården, men skal op og ned af trapper først, og så vågner mit barn jo.

Jeg lader også mit barn stå og sove uden for en butik når jeg går ind og handler.

Nogen vil sikkert kalde mig naiv, men jeg har tiltro til mine medmennesker. Hvorfor skulle de dog stjæle min baby??? Hvad skulle de med ham/hende???? Nej, det kan ejg ikke sætte mig ind i. Selvfølgelig findes der mennesker der er syge i hovedet, men de er forhåbentlig stadig på en af de lukkede afdelinger der ikke er blevet nedlagt endnu.

-og til sidst: JEG HAR IKKE LYST TIL AT VÆRE MISTROISK!!! Jeg gider ikke at bruge mit liv på at bekrymre mig om hvorvidt jeg nu bliver overfaldet, voldtaget, bilen bliver stjålet, der er indbrud i mit hjem, at mine børn bliver kidnappet eller andet. Jeg har lyst til at leve og være glad!!! Tror på det bedste i mine medmennesker, og når det sker (og det skete sidste år faktisk!) at jeg møder mennesker som er kolde og kyniske og beregnende, så tror jeg ikke mine egne øjne. Så bliver jeg vred over de misbruger min tidlid, og efter et stykke tid når jeg alligevel frem til at selvom de har snydt mig for 154.000kr (det sket for mig sidste år) Så er det stadig DEM der har et problem og ikke mig. Ja, jeg mangler nogle penge, men jeg kan stå op hver morgen og se mig selv i spejlet og være mig selv bekendt for jeg er et ordentlig menneske. Dem der snød mig, må gå rundt enten og have dårlig samvittighed, og hvis de er så kolde i røven at de ikke engang har det, ja, så ved jeg at deres liv må være temmelig surt, for de må da gå og være skide bange for hvornår nogen tager dem lige så grundigt ved næsen, som de gjorde med mig. Det er jeg helt fri for.

Jeg ved godt at man på ingen måde overhovedet kan sammenligne døde penge med ens lille levende guldklump!!! min pointe er bare: Jeg gider ikke bruge mit liv på at være bange, utryg, bekrymret osv. -og så kan jeg bare ikke i min vildeste fantasi forestille mig at nogen vil gøre mit barn noget!!! Det kan jeg vitterlig ikke!!! Hvorfor skulle de dog det??? hvad skulle de få ud af det???

Anmeld

1. juli 2010

Mumto3

Nå, ja og så til den der historie fra Ekstrabladet. Helt ærligt, hvem siger at det var BARNET de var interesserede i????? Kunne det ikke tænkes at det var barnevognen, dem bliver der jo stjålet en del af, fordi de er så nemme at sælge videre, og når tyven så opdager at der ligger et barn i den, ja så fortyder de.

Det har man da ihvertfald hørt før!

Anmeld

1. juli 2010

Mig med maven

Du skal gøre hvad du synes er rigtigt, og hvad du er tryg ved.

Jeg ville aldrig nogen sinde gøre det, enten ville jeg tage kampen op, og få ham/hende til at sove inde, ellers ville gå tur hver mange gange!

Jeg siger ikke at min holdning til det er rigtig for dig, men for mig er den! Jeg ville ikke, jeg ved ikke hvad det er jeg er bange for. Men min fantasi er nok til at jeg ikke ville...

Min lille prinsesse er vænnet til at kunne sove alle steder, så det ville aldrig blive et problem for os.

Held og lykke med hvad du end gør. Følg dit hjerte og hjerne. Det vil fortælle dig, hvad der er rigtigt og forkert!

/Christina 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.