Hvor meget leger I med jeres små?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2010

MariaJ

lillespurv19 skriver:

Nu bliver lærke sofia 12 uger på søndag, og sover max 3 timer i alt på en dag, så her skal der være gang i den det meste af tiden men fordi hun sover så lidt bliver hun altså også nogle gange lagt på sit legetæppe, for eller når jeg intet på en dag! Tager de ingen skade af så længe det ikke er hele tiden

Men vi leger RIGTIG meget på en dag, for man kan simpelthen mærke om aftenen ved sengetid hvis der er sket for lidt

Pyha, ja tre timer på en dag er godt nok ikke meget. Her er det meget uregelmæssigt hvor meget Johanna sover, så nogle dage må man i højere grad være aktivitetscenter end andre. Hvad laver I, når du leger med Lærke Sofia?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

MariaJ

MusseMorTil3 skriver:

det er selvfølgelig rigtig vigtigt at små spædbørn har god nær kontakt med mor.

Jeg brugte selv sanglege som "trolden i æsken" og andre søde børnesange med mine datter. Hun elsker simpelthen sanglege.

Jeg brugte i den alder ikke så lang tid af gangen, de skal helst ikke nå til et punkt hvor de faktisk er overstimuleret. Til kirkens sanglegestue var det max 40 min ialt, så var ungerne alle trætte.

Men min erfaring er at de små børn også har brug for - og det er vigtigt - at ligge for sig selv. Bare selv at undersøge og pille og kigge rundt.
Det er en vigtig ting, at de også får lov selv at ligge, og der er ikke noget "synd" i det.
Det er ihvertfald min erfaring med mine 3 piger, og jeg har fået bekræftet det af sundhedsplejersken.

Små børn tager bestemt ikke skade at selv at ligge og udforske verden. Så hav ikke dårlig samvittighed

Ih, det glæder mig at høre, at hun faktisk har godt af at ligge lidt for sig selv. Det lettede lidt

Anmeld

1. juli 2010

Pige2009

MariaJ skriver:

Johanna blev to måneder i går og er jo mere og mere aktiv, når hun er vågen. Hun elsker at have øjenkontakt og sige lyde sammen med os og vil i det hele taget gerne have kontakt. Jeg prøver at give hende så meget som muligt, men bliver altså næsten bims af at sidde og sige gyyyy sammen med hende i en timevis. Jeg får faktisk lidt dårlig samvittighed over at skrive det, men sandheden er nok at jeg synes det er hyggeligt i små doser, mens at hun bare aldrig bliver træt af det. Når jeg prøver at variere det lidt ved at synge for hende eller lave lidt "babygymnastik" på gulvet bliver hun hurtigt træt af det og vil hellere kigge og snakke. Hun kan bruge lidt tid på sit aktivitetsstativ, men jeg føler lidt at jeg svigter hende, hvis jeg bare lægger hende der i stedet for selv at lege med hende, fordi hun tydeligt viser at hun synes det er MEGET sjovere at sige lyde sammen med mor end at se på en stofsol, der rasler.

Hvad gør I? Underholder I de små hele tiden mens de er vågne, eller hvor meget gør I ud af det?

Maria

Jeg var nok lidt dårlig til at underholde Laura, så hun fik lov til at ligge lidt selv på aktivitetstæppet. Ellers lavede jeg lidt motorikøvelser med hende, og hun elsker de små lege. Man kan fra 1-8 abonnere på forskellige øvelser på denne hjemmeside! Det er virkelig et super koncept, som jeg ville ønske fandtes, da Laura var helt lille

www.minimotion.dk

K.h. Linda

Anmeld

1. juli 2010

Tullebobs

Ork hvor jeg kender de overvejelser du gør dig

Min sundhedsplejerske siger at baby også har godt at se, at mor laver noget andet fx gør rent eller laver mad... Sådan er virkeligheden, som hun siger  Så når jeg gør badeværelset rent så ligger William på gulvet på legetæppet lige udenfor døren og kan se mig. Jeg bager også og forbereder mad, mens han sidder i skråstolen på køkkenbordet...

Vi leger også meget - men han siger selv fra ved at kigge væk eller pylre, når det bliver FOR meget...

Og så tror jeg faktisk at alene det, at du gør dig disse tanker, betyder, at du gør det helt rigtigt og super godt!

Knus fra Trine

Anmeld

1. juli 2010

MariaJ

B&J skriver:

tror ikke vi køre en vildt rytme her hjemme men når han vågner efter sine lure får han tit noget af spise eller drikke så putter vi vi og små hygger med jeg snakker stille til ham også når bøllen er klar til det vilde lege griner ja så rækker han tunge så skal der ske noget det er både på sofaen og prutte lyde på mave føder hænder hovede hihihi og sjove lyde legetæppet hvor vi underholder hinanden han har lige lært af grine så elsker det bare vi bruger meget af tiden på af lege og hygge

Det lyder dejligt at han har lært at grine. Det glæder jeg mig til Johanna kan. Lige nu smiler hun over hele hovedet når hun er glad, men det bliver skønt, når hun også kan sætte lyd på.

Anmeld

1. juli 2010

B&J

MariaJ skriver:

Det lyder dejligt at han har lært at grine. Det glæder jeg mig til Johanna kan. Lige nu smiler hun over hele hovedet når hun er glad, men det bliver skønt, når hun også kan sætte lyd på.

ja vi griner også rigtig meget sammen med ham og han er d begynd af sige nyde lyde det var vildt mærkeligt for vi skulle jo lige forstå hvad det betød hihihihi det går alt for hurtigt han er kun næsten 4mdr om 3 dage og han kan næsten vende sig fra ryg til mave og griner og nye lyde ja det går alt for hurtigt

Anmeld

1. juli 2010

Koen.

MariaJ skriver:

Pyha, ja tre timer på en dag er godt nok ikke meget. Her er det meget uregelmæssigt hvor meget Johanna sover, så nogle dage må man i højere grad være aktivitetscenter end andre. Hvad laver I, når du leger med Lærke Sofia?

Nej det er ikke længe men hygger mig faktisk med at hun er så vågen, men så sover hun os fra 20-21 til 6-7 om morgenen så igen klager

Vi synger, danser rundt i stuen til musik (hun er mest til at der er gang i den pyyyh) kigger i spejle, leger med en stofble over hovedet som hun så skal fjerne(stort hit og frembringer megen smil når hun får den væk) Går tur i slyngen udenfor og så har hun sådan en fra Lamaze hvor hun kan ligge på maven og dreje rundt og ellers står hun rigtig meget op på mine ben og hygger sig Men vi finder dagligt på nye ting, så der sker noget nyt! vi har lige købt en gymnastik bold hvor vi så kan sidde og hoppe, for der skal bare ske noget

Anmeld

1. juli 2010

LMM

Hej

Max Emil sover ca 1-2 time hver gang han får en flaske! og vi leger sammen til han skal have næste flaske, han er nu 4 måneder og er begyndt at lege selv hvor han egentlig ikke lægger mærke til at jeg er der!!

Anmeld

2. juli 2010

MariaJ

Baagøe skriver:

Jeg var nok lidt dårlig til at underholde Laura, så hun fik lov til at ligge lidt selv på aktivitetstæppet. Ellers lavede jeg lidt motorikøvelser med hende, og hun elsker de små lege. Man kan fra 1-8 abonnere på forskellige øvelser på denne hjemmeside! Det er virkelig et super koncept, som jeg ville ønske fandtes, da Laura var helt lille

www.minimotion.dk

K.h. Linda

Mange tak for linket. Det er da genialt til at få lidt inspiration.

Anmeld

2. juli 2010

MariaJ

lillespurv19 skriver:

Nej det er ikke længe men hygger mig faktisk med at hun er så vågen, men så sover hun os fra 20-21 til 6-7 om morgenen så igen klager

Vi synger, danser rundt i stuen til musik (hun er mest til at der er gang i den pyyyh) kigger i spejle, leger med en stofble over hovedet som hun så skal fjerne(stort hit og frembringer megen smil når hun får den væk) Går tur i slyngen udenfor og så har hun sådan en fra Lamaze hvor hun kan ligge på maven og dreje rundt og ellers står hun rigtig meget op på mine ben og hygger sig Men vi finder dagligt på nye ting, så der sker noget nyt! vi har lige købt en gymnastik bold hvor vi så kan sidde og hoppe, for der skal bare ske noget

Nej, hvor lyder det bare som om I har det rigtig hyggeligt. Gode ideer. Vi danser også nogle gange, og ellers synger jeg for hende, men hun afbryder som regel og begynder at snakke i stedet  .... eller måske synger hun med, hvem ved. Det med stofbleen er måske en god ide. Hun har nogle gange sovet med en ved hovedet, men det er jeg holdt op med, fordi hun altid får hovedet viklet ind i den og ikke kan komme ud igen - måske godt på flere planer at øve det lidt om dagen . Gymnastikbold var også en god ide. Det havde jeg faktisk tænkt på før, men glemt lidt igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.