Hunden loven træder i kraft idag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2010

Maria-s

Jeg er SÅ ked af det og RASENDE over denne lov!!... Jeg er en af dem der heftigt har debateret det med arbejdskollegaer, venner og bekendte og jeg ser overhovedet ingen logik i denne lov og det er der også MANGE dyrelæger og hundeadfærdsforskere der har været ude at melde ud. Desværre er flere politikkere SUCKERS for "lette stemmer" og medierne har desværre set salgstal i at frembringe hundeepsidoder kun fra én side og med stærkt farvede briller på. I hvert fald meget af det jeg har set. Det er overhovedet ikke rationelt og JEG synes:

1) der burde have været fremlagt statestikker over hundebid af ALLE racer og ikke kun muskelhunde. Som der er en der skriver så ligger familiehunden Golden retriver højt på listen over uheld der sker.

2) Der burde istedet laves hundekørekort. Varighed skulle afhænge af race, for JO der ER racer som er svære at håndtere end andre

3) Alm. mennesker burde lære deres børn at man ikke går hen til fremmede hunde der står i snor. Eller går ind til naboen hvis hunden er fx i haven, men dem der bor der ikke selv er der. Etc. etc.

Tagisk lov der fra menneskeverdnen kan sammenlignes med jødeudryddelsen... MASSEMORD siger jeg bare..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

3xM

wamse skriver:

En Fransk bulldog er klacificeret som en selskabshund, og jeg tror det er derfor den ikke er på. jeg har selv haft 2 franske, og når jeg engang ikke har kat mere, vil jeg have en fransk igen. Det mest farlige ved en fransk er dens tarmgasser Tænk at sådan en lille nuttet hund, kan være så dræbende fra bagpartiet, he he.

ha ha ha måtte lige give højlydt fniiis....tarmgasser he he he

tak

Anmeld

2. juli 2010

3xM

saxi skriver:

Den engelske bulldog er heller ikke på listen.. De er vel i kategori: familiehund og ikke muskel/kamphund..

Kram en lykkelig ejer af en Fransk Bulldog..  

ahhh...

men troede alle de bulldogs var i famillie med hinanden

Anmeld

2. juli 2010

roenlund

mariaogmarcus skriver:

ahhh...

men troede alle de bulldogs var i famillie med hinanden

hvis man kigger billeder kan man sagtens se ligheder på engelsk, frans og amerikansk bulldog men str er meget forskellig... Vedhæfter lige tre billeder...

Det er først amerikans så fransk og tilsidst engelsk...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. juli 2010

3xM

roenlund skriver:

hvis man kigger billeder kan man sagtens se ligheder på engelsk, frans og amerikansk bulldog men str er meget forskellig... Vedhæfter lige tre billeder...

Det er først amerikans så fransk og tilsidst engelsk...

hold da op ja, der er da vildt meget forskel...syntes jeg...

Anmeld

2. juli 2010

BabyStella!

Patrick07 skriver:

Den nye hundlov træder i kraft idag. til jer der ikke kender den har jeg lidt smidt et link ind  http://jp.dk/indland/article2114204.ece

Ville bare lige høre jeres mening om den?

Er så led og ked af at skal give min hund mundkurv på fremover, så inden jeg så gør det, vil jeg gerne "mindes" ham

Anmeld

2. juli 2010

karina1980

jeg har det egentlig helt okay med at de skal være i snor, det burde ALLE hunde være, så kunne man slippe for de møgkøter der fare hen i hovedet på ens hund, fordi ejeren synes det fedt at lukke sin hund løs

men den med mundkurv er jeg vældig ked af, min hund nægter nu pure at gå ud af haven, for så skal hun have den grimme tingest på og jeg fatter slet ikke at de vil slå små uskyldige hvalpe ihjel, de har sgu ikke valgt at blive født eller ved at de er en farlig, farlig hund

synes måske hellere man burde kræve at alle hunde havde stamtavle og dem der pt er i landet som ikke har det, blev neutraliseret, derefter lave et kørekort og for at købe hund skal man have dette kørekort, samt gå til træning med sin hund det 1 år efter man har købt den.

er sikker på at det kunne ændre langt mere i statestikkerne end det pis de har lavet nu

her er så min "farlige" hund jeg ved hvad hun er blandinger af og desværre for hende er hun 1/4 ulovlig og skal derfor bære mundkurv

Anmeld

3. juli 2010

Pena

Åhhh jeres hunde er simpelthen bare dejlige.

Jeg har faktisk gået og tænkt meget på dette her hele dagen, og jeg tænkte også at hvorfor kunne man ikke "bare" neutralisere disse hunde og hvalpe, istedetfor at begynde om at aflive med tilbagevirkende kraft og alt muligt andet sindssygt. Altså så ville "problemet" jo være løst om max ti år.

Kan godt se det er noget gylle når mennesker og andre hunde bides, men sys bare der er gået hetz i den. Altså min hund blev overfaldet af en schæfer, men det kommer jo ikke på forsiden... (Altså ikke at det var særligt slemt, bare lige et eks.)

Okay ved godt han ikke har noget med sagen at gøre, men jeg vil oss være med

Anmeld

3. juli 2010

Mira0911

En meget åndssvag lov der er trådt i kræft må jeg sige...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.