Hunden loven træder i kraft idag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2010

saxa

har lige læst den, undrede mig over en amerikans bulldog er på listen, og ikke en fransk som er min ønske hund??

hva filan er forskellen....

og så kan man da ikke aflive med tilbagevirkende kraft...stakkels folk der er glade for menneskets bedste ven

Den engelske bulldog er heller ikke på listen.. De er vel i kategori: familiehund og ikke muskel/kamphund..

Kram en lykkelig ejer af en Fransk Bulldog..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

saxa

Sys det er et ømt område, da det rammer mange uskyldige.. Men synes helt klart løsningen måtte være at indføre hundekørekort og at opdrættere skal have en godkendelse til at opdrætte hundene.. Faktisk er Golden Retriveren den hund der har flest sager på sig.. Det hænger jo ikke helt sammen..

Anmeld

2. juli 2010

Patrick07

saxi skriver:

Sys det er et ømt område, da det rammer mange uskyldige.. Men synes helt klart løsningen måtte være at indføre hundekørekort og at opdrættere skal have en godkendelse til at opdrætte hundene.. Faktisk er Golden Retriveren den hund der har flest sager på sig.. Det hænger jo ikke helt sammen..

Det er fordi alle ser golden retriveren som en familie hund.. sådan en lækker vamset en.. også går folk bare over til dem, og det er jo ikke alle der lige godmodige.. har selv en golden retriver.. og hun kan bare ikke sammen med andre hunde (små hunde)...

Anmeld

2. juli 2010

Na-Wi

Jeg synes det er Lort Lort Lort!

Når jeg fremover skal ud og lufte min hund skal jeg give ham mundkurv på, og min hund er bange for de skide mundkurve så synes virkelig det er synd for ham.. Når de 13 racer skal have mundkurv på på en tissetur bliver folk sq da først bange for dem, da jeg synes det sender et helt forkert signal!

At lufte hunde (alle hunde-racer) uden snor er IKKE acceptabelt, jeg er selv bange for fremmede hunde og jeg hader når de løber hen til mig! Hvorfor kan folk ikke finde ud af at holde deres dyr i snor?

Mht den 2 meter snor er det det eneste der er okay ved den lov, jeg har altid haft min hund i en meget kort snor da jeg ved at folk dømmer ham på forhånd og bliver bange hvis han har lang snor på..

Men ja er utrolig ked af den lov, for det rammer os som aldrig har haft problemer med vores ''kamphunde'' og som kan finde ud af at opdrage dem ordenligt!

SUK !

Anmeld

2. juli 2010

Vingummien

Hvor lamtg at de skal aflive deres hvalpe den er måske kørt lidt langt ud

Anmeld

2. juli 2010

line melias mor

hvis du havde spurgt mig for et år siden havde jeg sagt at der ikke var nogen grund til en lov men efter min hund blev skambidt er jeg altså rigtig glad for at de hunde skal have mundkurv på. er bestemt ikke glad for at hunde skal aflives det er da helt ude i hampen.  kan sagtens forstå at folk med de slags hunde er trætte af at skulle bruge mundkurv men jeg selv vil helt klart føle mig mere tryg

Anmeld

2. juli 2010

Pena

Jeg bliver simpelthen så harm. Håber at dyrlægerne vil råbe op. Det er da virkelig synd for dyrlægerne at skulle aflive så mange sunde hunde og hvalpe. Fuldstændig sindssygt at det er med tilbagevirkende kraft.

Føler virkelig med ejerne. Tænk at skulle leve med denne hetz. Og evige angst for at miste sin hund.

Godt at min hund er en bette skid, der ikke kan forveksles. Ved slet ikke hvad jeg ville gøre hvis jeg havde en af disse hunde. Flytte til Nordpolen måske. Rådne politikere....

Tænker bare på de historier der nu vil komme hvor man hører hjerteskærende historier om små hvalpe der skal aflives. Nej nej, kan slet ikke klare det i mine nerver.

Ok lidt langt, men emnet er meget ømt for mig som elsker ALLE hunde.

Anmeld

2. juli 2010

roenlund

Jeg er meget imod loven...

Jeg har en dejlig blandingshund det er umuligt for mig at bevise hvilke racer der er i ham, det betyder at hvis en politimand enten bare ser ham eller nogen får ondt i r*ven og melder ham, og politiet synes at en af de forbudte racer er i ham kan vi risikere at han skal aflives, der er intet vi kan gøre når vi ikke kan bevise hvad han er...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. juli 2010

Anja&jesper

Jeg har lige læst den igen, da jeg selv er ejer af en (muskel hund) syntes jeg det er dybt mærkeligt de kun går efter sådan nogle hunde, når som så mange andre også siger at alle hunde er farlige hvis de ikke har en ordenlig ejer.

Det er jo lige meget hvad for en hund du har så kan de gå amok og det ved man når man anskaffer sig en hund, jeg ved godt de skriver at alle muskel hunde skal bære mundkurv, men det kommer min ikke til, hun er ikke engang selv klar over hvad for en race hun er, hjemme hos os er det vores lille kat der er den man skal passe på og ikke vores hund

Dette er min lille såkaldte (muskel hund) hun er mit et og alt jeg har haft hende fra hvalp og ja hun er mors og fars lille pige  min er også en blanding, jeg ved godt af hvad men det er også af de racer der er blevet forbudt..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. juli 2010

roenlund

Anja&jesper skriver:

Jeg har lige læst den igen, da jeg selv er ejer af en (muskel hund) syntes jeg det er dybt mærkeligt de kun går efter sådan nogle hunde, når som så mange andre også siger at alle hunde er farlige hvis de ikke har en ordenlig ejer.

Det er jo lige meget hvad for en hund du har så kan de gå amok og det ved man når man anskaffer sig en hund, jeg ved godt de skriver at alle muskel hunde skal bære mundkurv, men det kommer min ikke til, hun er ikke engang selv klar over hvad for en race hun er, hjemme hos os er det vores lille kat der er den man skal passe på og ikke vores hund

Dette er min lille såkaldte (muskel hund) hun er mit et og alt jeg har haft hende fra hvalp og ja hun er mors og fars lille pige  min er også en blanding, jeg ved godt af hvad men det er også af de racer der er blevet forbudt..

af det hvide på brystet og farverne, tror jeg der er det samme "forbudte" i din som der er i min

Vi er også ret sikre på hvad der er i vores, moren var ren og stak af til naboen som var en blanding af to forskellige....

i papirerne på vores står der så rotweilerblanding... det er ikke det han er men der blev lavet en fejl da den tidligere ejer registrerede ham og jeg håber da bare politiet tror på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.