min datter på 6mdr har fået børne eksem...det er specielt meget slemt i hendes hovedbund...Nogle der har nogle gode råd til hvad der er bedst af creme at bruge??Har spurgt på apoteket oh hun anbefalede A-derma exomega...
på forhånd tak
Mit svar bliver lidt langt. Så undskyld.
1 bed om en hemvisning fra din læge til en hudlæge med det samme, min erfaring efter en datter med eksem hele tiden i 13 mdr. Få en allergi test med det samme, hvis det er muligt.
2. Hormon creme er ikk det værste, jeg havde samme holdning og det hjalp ikk min datter. Det blev kun være.
Dette er hvad jeg selv fandt ud af i går.
Jeg vil for start undskylde for mit sporg, det bliver nok ikk så pænt.
Kl. 9.30 skulle Cassandra til hudlægen for at få taget en allergitest.
Jeg havde en fornemelse i går aftens at grundet hendes eksem på armene at hun ikk ville få taget en. Jeg havde ret, men det er ok.
For han kiggede 1 på hendes og begyndte at snakke om hendes vægt og andre småting.
Da vi gik derfra var jeg så PIST og MEGA SUR, for vi gik derfra med 3 recepter til hendes eksem og en infomation som jeg godt kunne ha brugt for 12-13 mdr siden.
Hendes eksem lige nu er infikceret og det er ikk godt.
Dette sagde lægen.
1. Hun smitter og lægen sagde at hun smitter og burde ikk komme i vuggestue.
Så imens hun har sår på skal hun blive hjemme, lægen sagde at det ville være væk om ca 2-3 uger. Så nu skal Cassandra være hjemme i 5 uger p. g. a eksemet og ferie.
2. Vi må IKKE smøre med alm. hudcreme når hun har sår på.
Men det er ikk hudlægen jeg er sur på, det er min EGEN.
For jeg får nu 12-13 måneder efter hendes eksem kom i udbrud, får afvide at hendes eksem kunne være væk efter max. 3 uger, med det rette smøring.

Hvordan FANDEN kan det så være hun har haft det i 13mdr uden pause i det.
Min læge fortalt mig at hendes eksem med sår smittede, men han snakkede om det var på HENDE SELV. Men hudlæge sagde det er ALLE der er i fare for at blive smittet med det, selv lillebror. Hun har jo gået i vuggestue med det.
Han fortalt mig dette da hun fik fucicort(mod infiktion) at hun skulle smøre med det, hendes hormon creme og alm. fedcreme. Men der skulle være min ½ time mellem smøring af cremene. Hudlægen sagde at hvis jeg lige nu smøre med en alm hudcreme ville jeg bare sprede infiktionen og jeg ikk måtte smøre med alm. hudcreme før sårene var væk.
Så jeg har i 1 år haft en datter med eksem som hun kunne ha undværet, hvis jeg var blevet infomeret korrekt fra start. Det har jo også være beværligt det sidste år og dyrt, det lunne nok også ha været undværet.
Så jeg har for 5 dage siden købt en en creme til 260kr jeg kunne ha ventet med at købe og 270 kr på medicin til min datter og jeg skal bruge for næsten 300 mere inden for de næste 2 uger. Fordi min læge er en idiot. Hun skal smøres 3 gange, ha pencilin 2 gange( i 7 dage) og vaskes med huddesinfektion 2 gange dagligt. Og hun ville bare ikk vaskes, smøres eller ha pencilin i dag, hun kunne ha vækket de døde,l da hun blev vaskes. Dét værste er jo at vi de sidste 4 mdr har givet Cassandra OG julius bad i det asmme badekar på samme tid. IKKE godt.
SÅ nu håber jeg det går væk efter 2 uger og bliver væk for altid eller et længere stykke tid.
Så nu skifter vi læge, men medmindre vi vil give 1000kr for at vi alle 4 skifter læge skal vi vente til det mdr det er gratis I.
Undskyld det blev så langt, men jeg skulle lige ud med det og jeg tænkte I gerne ville hører hvodan det gik hos hudlægen.
Lidt billeder af min datters eksem, og det startede ikk sådan.
de første billeder er fra første gang det var rigtig slemt, armene er fra i år, de andre fra i dag(grønt tøj. Første sæt er taget kl. 6.33 og andet sæt taget kl. 7.50 og det er efter hun havde kløet sig.
Undskyld de mange billeder, jeg vil bare vise hvor slemt lidt eksem kan blive hvis ens læge ikk giver en den rette behandling fra start.