Bærne eksem Åh nej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2010

line melias mor

Mor til Frederic skriver:

Frederic's børne eksem er også eksploderet her i varmen, suk..

Vi kører kun med aderma exomega herhjemme + en mild hormon crem (uden recept) og en stærkere hormon crem (på recept).

Lige nu har han det også slemt lige der hvor nakken slutter og hovedet begynder. På mave og ryg, lidt på ben og arme.

I denne omgang er det også noget han klør i, hvilket er første gang siden han fik børne eksem som 9 mdr...

Så han panik skriger, river i sin body og råber AV - prøver vildt at flå den body af og klø i det...

åh hvor jeg føler med jer og ham må være rigtig hårdt. melia er endnu ikke gammel nok til at klø sådan rigtig men håber godt nok det er forsvundet til den tid. vi har måtte aflyse vores ferie fordi det blev så slemt her i varmen jeg simpeltehen ikke ville byde hende og os det i et endnu varmere land

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

line melias mor skriver:

min datter har børneeksem. vi har på sygehuset i dag og den var god nok desværre vi havde også fået hormon creme af vores læge. jeg har brugt det når hun har slået ud men hver gang jeg så har stoppet og brugt a derma er det kommet igen. spurgte så på sygehuset hvad jeg skulle gøre og jeg skulle stadig bruge hormon creme. syntes absolut ikke det er godt at bruge men hun rådede mig kraftigt til det. jeg forstår så bare ikke de gør det hvis det er så skadeligt det er ikke særlig betryggende

Du får lige en side hvor du kan tjekke netop den crem i har...

http://www.netpatient.dk/Boerneeksem_medicin.htm

vi har den fra gruppe 1 og den på recept i gruppe 3.

Er heller ikke meget for at bruge det og vi kan i mange mdr nøjes med at smørre med aderma'en.

Men har aldrig oplevet denne panik skrigen og panik i hans øjne over det klør sådan...

Anmeld

2. juli 2010

line melias mor

Mor til Frederic skriver:

Du får lige en side hvor du kan tjekke netop den crem i har...

http://www.netpatient.dk/Boerneeksem_medicin.htm

vi har den fra gruppe 1 og den på recept i gruppe 3.

Er heller ikke meget for at bruge det og vi kan i mange mdr nøjes med at smørre med aderma'en.

Men har aldrig oplevet denne panik skrigen og panik i hans øjne over det klør sådan...

tusind tak tjekker den lige. får helt ondt i maven på jeres og hans vegne

Anmeld

2. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

line melias mor skriver:

tusind tak tjekker den lige. får helt ondt i maven på jeres og hans vegne

Han har heldigvis et godt sove hjerte, så håber ikke det genere ham for meget i nat, men det er træls.

Vi troed først at det kunne være nogle små hår fra da han blev klippet i eftermiddag, men selv efter et køligt bad og smurt i crem -gik han amok. Ham der aldrig beklager sig over noget, så gik nærmest i panik der han gik amok - flåed i sit tøj og råbte av. Troed der var et dyr under hans tøj eller lign. der stak ham.

Så i morgen går turen til apotek og hente mere crem. Hos nogle bliver b. eksem forværret ved sved og varme. Slet ikke fordi at en tube på 20 ml rækker særlig langt når han har det over alt...

Anmeld

3. juli 2010

lion

min datter på 6mdr har fået børne eksem...det er specielt meget slemt i hendes hovedbund...Nogle der har nogle gode råd til hvad der er bedst af creme at bruge??Har spurgt på apoteket oh hun anbefalede A-derma exomega...

på forhånd tak

Mit svar bliver lidt langt. Så undskyld.

1 bed om en hemvisning fra din læge til en hudlæge med det samme, min erfaring efter en datter med eksem hele tiden i 13 mdr. Få en allergi test med det samme, hvis det er muligt.

2. Hormon creme er ikk det værste, jeg havde samme holdning og det hjalp ikk min datter. Det blev kun være.

Dette er hvad jeg selv fandt ud af i går.

Jeg vil for start undskylde for mit sporg, det bliver nok ikk så pænt.

Kl. 9.30 skulle Cassandra til hudlægen for at få taget en allergitest.

Jeg havde en fornemelse i går aftens at grundet hendes eksem på armene at hun ikk ville få taget en. Jeg havde ret, men det er ok.

For han kiggede 1 på hendes og begyndte at snakke om hendes vægt og andre småting.

Da vi gik derfra var jeg så PIST og MEGA SUR, for vi gik derfra med 3 recepter til hendes eksem og en infomation som jeg godt kunne ha brugt for 12-13 mdr siden.

Hendes eksem lige nu er infikceret og det er ikk godt.

Dette sagde lægen.

1. Hun smitter og lægen sagde at hun smitter og burde ikk komme i vuggestue.

Så imens hun har sår på skal hun blive hjemme, lægen sagde at det ville være væk om ca 2-3 uger. Så nu skal Cassandra være hjemme i 5 uger p. g. a eksemet og ferie.

2. Vi må IKKE smøre med alm. hudcreme når hun har sår på.

Men det er ikk hudlægen jeg er sur på, det er min EGEN.

For jeg får nu 12-13 måneder efter hendes eksem kom i udbrud, får afvide at hendes eksem kunne være væk efter max. 3 uger, med det rette smøring.

Hvordan FANDEN kan det så være hun har haft det i 13mdr uden pause i det.

Min læge fortalt mig at hendes eksem med sår smittede, men han snakkede om det var på HENDE SELV. Men hudlæge sagde det er ALLE der er i fare for at blive smittet med det, selv lillebror. Hun har jo gået i vuggestue med det.

Han fortalt mig dette da hun fik fucicort(mod infiktion) at hun skulle smøre med det, hendes hormon creme og alm. fedcreme. Men der skulle være min ½ time mellem smøring af cremene.  Hudlægen sagde at hvis jeg lige nu smøre med en alm hudcreme ville jeg bare sprede infiktionen og jeg ikk måtte smøre med alm. hudcreme før sårene var væk. 

Så jeg har i 1 år haft en datter med eksem som hun kunne ha undværet, hvis jeg var blevet infomeret korrekt fra start. Det har jo også være beværligt det sidste år og dyrt, det lunne nok også ha været undværet.

Så jeg har for 5 dage siden købt en en creme til 260kr jeg kunne ha ventet med at købe og 270 kr på medicin til min datter og jeg skal bruge for næsten 300 mere inden for de næste 2 uger. Fordi min læge er en idiot. Hun skal smøres 3 gange, ha pencilin 2 gange( i 7 dage) og vaskes med huddesinfektion 2 gange dagligt. Og hun ville bare ikk vaskes, smøres eller ha pencilin i dag, hun kunne ha vækket de døde,l da hun blev vaskes. Dét værste er jo at vi de sidste 4 mdr har givet Cassandra OG julius bad i det asmme badekar på samme tid. IKKE godt.

SÅ nu håber jeg det går væk efter 2 uger og bliver væk for altid eller et længere stykke tid.

Så nu skifter vi læge, men medmindre vi vil give 1000kr for at vi alle 4 skifter læge skal vi vente til det mdr det er gratis I.

Undskyld det blev så langt, men jeg skulle lige ud med det og jeg tænkte I gerne ville hører hvodan det gik hos hudlægen.

Lidt billeder af min datters eksem, og det startede ikk sådan.

de første billeder er fra første gang det var rigtig slemt, armene er fra i år, de andre fra i dag(grønt tøj. Første sæt er taget kl. 6.33 og andet sæt taget kl.  7.50 og det er efter hun havde kløet sig.

Undskyld de mange billeder, jeg vil bare vise hvor slemt lidt eksem kan blive hvis ens læge ikk giver en den rette behandling fra start.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. juli 2010

Mette Jensen

lion skriver:

Mit svar bliver lidt langt. Så undskyld.

1 bed om en hemvisning fra din læge til en hudlæge med det samme, min erfaring efter en datter med eksem hele tiden i 13 mdr. Få en allergi test med det samme, hvis det er muligt.

2. Hormon creme er ikk det værste, jeg havde samme holdning og det hjalp ikk min datter. Det blev kun være.

Dette er hvad jeg selv fandt ud af i går.

Jeg vil for start undskylde for mit sporg, det bliver nok ikk så pænt.

Kl. 9.30 skulle Cassandra til hudlægen for at få taget en allergitest.

Jeg havde en fornemelse i går aftens at grundet hendes eksem på armene at hun ikk ville få taget en. Jeg havde ret, men det er ok.

For han kiggede 1 på hendes og begyndte at snakke om hendes vægt og andre småting.

Da vi gik derfra var jeg så PIST og MEGA SUR, for vi gik derfra med 3 recepter til hendes eksem og en infomation som jeg godt kunne ha brugt for 12-13 mdr siden.

Hendes eksem lige nu er infikceret og det er ikk godt.

Dette sagde lægen.

1. Hun smitter og lægen sagde at hun smitter og burde ikk komme i vuggestue.

Så imens hun har sår på skal hun blive hjemme, lægen sagde at det ville være væk om ca 2-3 uger. Så nu skal Cassandra være hjemme i 5 uger p. g. a eksemet og ferie.

2. Vi må IKKE smøre med alm. hudcreme når hun har sår på.

Men det er ikk hudlægen jeg er sur på, det er min EGEN.

For jeg får nu 12-13 måneder efter hendes eksem kom i udbrud, får afvide at hendes eksem kunne være væk efter max. 3 uger, med det rette smøring.

Hvordan FANDEN kan det så være hun har haft det i 13mdr uden pause i det.

Min læge fortalt mig at hendes eksem med sår smittede, men han snakkede om det var på HENDE SELV. Men hudlæge sagde det er ALLE der er i fare for at blive smittet med det, selv lillebror. Hun har jo gået i vuggestue med det.

Han fortalt mig dette da hun fik fucicort(mod infiktion) at hun skulle smøre med det, hendes hormon creme og alm. fedcreme. Men der skulle være min ½ time mellem smøring af cremene.  Hudlægen sagde at hvis jeg lige nu smøre med en alm hudcreme ville jeg bare sprede infiktionen og jeg ikk måtte smøre med alm. hudcreme før sårene var væk. 

Så jeg har i 1 år haft en datter med eksem som hun kunne ha undværet, hvis jeg var blevet infomeret korrekt fra start. Det har jo også være beværligt det sidste år og dyrt, det lunne nok også ha været undværet.

Så jeg har for 5 dage siden købt en en creme til 260kr jeg kunne ha ventet med at købe og 270 kr på medicin til min datter og jeg skal bruge for næsten 300 mere inden for de næste 2 uger. Fordi min læge er en idiot. Hun skal smøres 3 gange, ha pencilin 2 gange( i 7 dage) og vaskes med huddesinfektion 2 gange dagligt. Og hun ville bare ikk vaskes, smøres eller ha pencilin i dag, hun kunne ha vækket de døde,l da hun blev vaskes. Dét værste er jo at vi de sidste 4 mdr har givet Cassandra OG julius bad i det asmme badekar på samme tid. IKKE godt.

SÅ nu håber jeg det går væk efter 2 uger og bliver væk for altid eller et længere stykke tid.

Så nu skifter vi læge, men medmindre vi vil give 1000kr for at vi alle 4 skifter læge skal vi vente til det mdr det er gratis I.

Undskyld det blev så langt, men jeg skulle lige ud med det og jeg tænkte I gerne ville hører hvodan det gik hos hudlægen.

Lidt billeder af min datters eksem, og det startede ikk sådan.

de første billeder er fra første gang det var rigtig slemt, armene er fra i år, de andre fra i dag(grønt tøj. Første sæt er taget kl. 6.33 og andet sæt taget kl.  7.50 og det er efter hun havde kløet sig.

Undskyld de mange billeder, jeg vil bare vise hvor slemt lidt eksem kan blive hvis ens læge ikk giver en den rette behandling fra start.

Amen det serjo helt vildt ud   stakkels lille pige barn....Ja de dumme læger, vil helt klart efter at have læst dit brev have en henvisning til en hudlæge, for det er jo bare så nemt for lægerne idag at sige at det er børneeksem Men Albertes er slet ikke så slemt, men vil helt klart ha hende tjekket, for det kan jo godt være en bakterie i kroppen (Ligesom ved jer) og så er det jo penicilin hun skal have... Tak fordi du ville dele din historie med mig

Ønsker jer alt held og lykke med at det blir slut med det eksem efter behandlingen

Anmeld

3. juli 2010

lion

Mette Jensen skriver:

Amen det serjo helt vildt ud   stakkels lille pige barn....Ja de dumme læger, vil helt klart efter at have læst dit brev have en henvisning til en hudlæge, for det er jo bare så nemt for lægerne idag at sige at det er børneeksem Men Albertes er slet ikke så slemt, men vil helt klart ha hende tjekket, for det kan jo godt være en bakterie i kroppen (Ligesom ved jer) og så er det jo penicilin hun skal have... Tak fordi du ville dele din historie med mig

Ønsker jer alt held og lykke med at det blir slut med det eksem efter behandlingen

Jeg vil med glæde og ALTID dele min historie.

Hvis det gør at et andet barn ikk skal igennem hvad min datter gør lige nu.

Hun fik det første gang da hun var 1½/2 mdr, men jeg havde først fået af vide det var hård hud og da hun var 3 mdr var det pludselig eksem og ved hormon creme gik det væk da hun var 4 mdr. Men det eksem var INGENTING.

Da hun var 10 mdr fik hun det igen og lige siden har det max været 3 dage eksem fri på f.eks benene, men aldrig helt væk. Det er måske 8. gang hun har sår på eksemet i løbet af de sidste 13 mdr. Og det har så med tiden udviklet sig til dette.

Jeg håber også at det er væk om 3 uger

Anmeld

3. juli 2010

line melias mor

lion skriver:

Hun fik det første gang da hun var 1½/2 mdr, men jeg havde først fået af vide det var hård hud og da hun var 3 mdr var det pludselig eksem og ved hormon creme gik det væk da hun var 4 mdr. Men det eksem var INGENTING.

Da hun var 10 mdr fik hun det igen og lige siden har det max været 3 dage eksem fri på f.eks benene, men aldrig helt væk. Det er måske 8. gang hun har sår på eksemet i løbet af de sidste 13 mdr. Og det har så med tiden udviklet sig til dette.

jeg sidder med tårer i øjnene har ikke ord for hvor frygteligt jeg syntes det er.

Anmeld

3. juli 2010

lion

line melias mor skriver:

jeg sidder med tårer i øjnene har ikke ord for hvor frygteligt jeg syntes det er.

Mange tak.

Ja det er frygtlig.

Når vi skal vaske hende skriger hun til vi er færdige og det samme når vi smørre selvom det kun ville gøre ondet 1 sted. Men det er fordi hun ved det kommer.

Her til middag fik hun kun smørt creme på, hun blev så "hys" at hun gik omkuld i mine arme inden for 3 min, kom i sin seng og sov 1 time

Anmeld

3. juli 2010

Mette Jensen

lion skriver:

Hvor er det bare forfærdeligt  Sidder med tårer i øjnene...håber inderligt at det er væk om 3 uger så hun kan få et "normalt" liv.....Du må lige lade os følge med i udviklingen ikk!

De bedste tanker herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.