Bærne eksem Åh nej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2010

Mette Jensen

Tak for alle de fine forslag Har været til læge med hende og hun sagde det var børneeksem, men det er jo også bare det nemeste at sige så hun gav mig noget homoncreme, men er SÅ meget imod det så brugte det kun fordi hun kløede og kløede og kløede i det bag ørene og i nakken så det blødte. Har prøvet at putte olie i hendes hår og brugt en arp kam og det går ikke væk, men hun har haft arp og det har min ældste datter også haft, og kan tydeligt se forskel på eksemen og arpen. Har hørt om den Marselizborg creme fra andre, så tror jeg vil prøve den...Men vil helt sikkert få det tjekket ved en hudlæge hvis det blir ved med at komme, for de er de eneste som har forstand på det, lægerne siger bare det er børneeksem....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

millesofie

Mette Jensen skriver:

min datter på 6mdr har fået børne eksem...det er specielt meget slemt i hendes hovedbund...Nogle der har nogle gode råd til hvad der er bedst af creme at bruge??Har spurgt på apoteket oh hun anbefalede A-derma exomega...

på forhånd tak

den ville jeg også bruge

da jeg var lille led jeg også meget af børne eksem og da brugte vi decobal

men hvis det bliver meget slemt så smør et tyndt lag tjære savle (inotyol) på og vent med andet creme nogle timer evt til dagen efter, så skulle det have taget toppen så du kan fortsætte med a-derma eller alm baby pudder

held og lykke, kys og herfra

Anmeld

30. juni 2010

millesofie

Mette Jensen skriver:

Tak for alle de fine forslag Har været til læge med hende og hun sagde det var børneeksem, men det er jo også bare det nemeste at sige så hun gav mig noget homoncreme, men er SÅ meget imod det så brugte det kun fordi hun kløede og kløede og kløede i det bag ørene og i nakken så det blødte. Har prøvet at putte olie i hendes hår og brugt en arp kam og det går ikke væk, men hun har haft arp og det har min ældste datter også haft, og kan tydeligt se forskel på eksemen og arpen. Har hørt om den Marselizborg creme fra andre, så tror jeg vil prøve den...Men vil helt sikkert få det tjekket ved en hudlæge hvis det blir ved med at komme, for de er de eneste som har forstand på det, lægerne siger bare det er børneeksem....

Eeeej!! brug kun hormon cremen i yderste nøds tilfælde, jeg fik hormon creme da jeg var lille og jeg har eksem alle steder i dag plus jeg ikke kan få børn normalt grundet at jeg mangler det mandlige køns hormon hvilket min læge skønner er derfor øv bøv

og alt det bare fordi min mor gjorde sit bedste

Anmeld

30. juni 2010

Pige2009

Min datter Laura på 8 mdr. har også eksem og vi er lige gået over til A-derma og den er bare super god!  Marselisborgcremen kan man nemlig ikke få på alle apoteker 

Min læge udskrev også en recept på en hormoncreme, men jeg har ikke ville bruge den netop fordi det er en hormoncreme  

K.h. Linda

Anmeld

1. juli 2010

Mette Jensen

brugte den også kun homoncremen i nogle få dage...Og den er smidt ud igen, for det er ikke så slemt som da hun lige fik det... da kan godt bestille marselizborgcremen hjem hos vores lokale apotek, så har bestilt den så jeg kan prøve den. Har købt en a-derma shampoo så den har jeg brugt i aften til hende, så er spændt på om den har en effekt i hendes eksem i hovedbunden...

Anmeld

1. juli 2010

frk Jensen

Mette Jensen skriver:

brugte den også kun homoncremen i nogle få dage...Og den er smidt ud igen, for det er ikke så slemt som da hun lige fik det... da kan godt bestille marselizborgcremen hjem hos vores lokale apotek, så har bestilt den så jeg kan prøve den. Har købt en a-derma shampoo så den har jeg brugt i aften til hende, så er spændt på om den har en effekt i hendes eksem i hovedbunden...

kan kun anbefale marselisborg cremen.. nu bruger jeg ikke andet til min knægt.. og sårn et kilo holder dælme længe..

Syns du skal få din datter tjekket hos en hudlæge.. De "almindelige" læger har ikke nær så meget viden om eksem som hudlæger..

Anmeld

1. juli 2010

line melias mor

min datter har børneeksem. vi har på sygehuset i dag og den var god nok desværre vi havde også fået hormon creme af vores læge. jeg har brugt det når hun har slået ud men hver gang jeg så har stoppet og brugt a derma er det kommet igen. spurgte så på sygehuset hvad jeg skulle gøre og jeg skulle stadig bruge hormon creme. syntes absolut ikke det er godt at bruge men hun rådede mig kraftigt til det. jeg forstår så bare ikke de gør det hvis det er så skadeligt det er ikke særlig betryggende

Anmeld

1. juli 2010

line melias mor

Mette Jensen skriver:

jeg krævede en hensivsning fra min læge til børnehospitalet og der gik ca 2 måneder før hun kom til. vi har fået taget forskellige prik test og en blødprøve. de mente så at vi skulle prøve at gøre hende mælkefri i 2 måneder.  så nu er der ingen mælkeerstatning mere men noget andet fra apoteket

Anmeld

2. juli 2010

Mette Jensen

Okay...Men er det meget slemt med din babys eksem, for så slemt er det her heller ikke, men kunne bare godt tænke mig at få et ordentlig svar på hvad det er..Om det er noget hun ikke kan tåle eller lign. Men må lige bede om en henvisning hos lægen så...

Anmeld

2. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Mette Jensen skriver:

min datter på 6mdr har fået børne eksem...det er specielt meget slemt i hendes hovedbund...Nogle der har nogle gode råd til hvad der er bedst af creme at bruge??Har spurgt på apoteket oh hun anbefalede A-derma exomega...

på forhånd tak

Frederic's børne eksem er også eksploderet her i varmen, suk..

Vi kører kun med aderma exomega herhjemme + en mild hormon crem (uden recept) og en stærkere hormon crem (på recept).

Lige nu har han det også slemt lige der hvor nakken slutter og hovedet begynder. På mave og ryg, lidt på ben og arme.

I denne omgang er det også noget han klør i, hvilket er første gang siden han fik børne eksem som 9 mdr...

Så han panik skriger, river i sin body og råber AV - prøver vildt at flå den body af og klø i det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.