Christina.78 skriver:
Jamen første gang var vi ved at flytte og det til en anden kommune så missede en lægekontrol..havde overhovedet ingen gener eller noget og da vi så var flyttet til den nye kommune, fik jeg en tid.. da var jeg 26+..hun så at mit blodtryk var megahøjt og bad mig lægge ned i ca en halv time i ro..stadig megahøjt så jeg blev sendt til mit valgte sygehus Haderslev..de tog blodprøver, og diverse andre prøver, kørt CTG osv og de kunne konstatere SSF i svær grad, så jeg røg til Odense, da de var tættest på,hvis hun skulle ud nu og de tager også imod så små..derover indlagt til aflastning, blodtryksnedsættende piller i massevis, scanninger som viste et væksthæmmet barn osv..de trak og trak tiden men ved uge 28 sagde de stop - nu skulle hun altså ud !!! Det ved akut kejsersnit og Michael nåede ikke at være med, da han skulle helt fra Sønderjylland (Tønder), og mig helt alene...Emma blev født uge 28+4 og vejede 648 g den 13. november 2007...hun blev opereret for NEC (tarmsygdom hos ftf) ca en uge gammel, og fik anlagt stomi..hun fik det faktisk bedre, men 25 dage gammel blev hun skidt og dårlig igen..lægerne valgte at operere igen, men konstaterede ved operationen at det resterende tyk og tyndtarm var angrebet af NEC og de kunne så ikke gøre noget for hende mere...
Hun er i vores hjerter gemt men aldrig glemt
Nå, det gik så således at jeg blev huirtig gravid igen og havde termin 26 marts 2009...læger, jordemoder og sygehus var jeg praktisk taget gidt med, kontroller ca hveranden uge, scanninger af foster og vækst, flow i navlestreng osv blev målt..under megen opsyn..igen igen symptomer på SSF udover højt blodtryk og få svimmelanfald, så først i uge 36 blev jeg sygemeldt og indlagt til aflastning..denne gang i Esbjerg..blodtrykket faldt ikke, men SSF var der bare i mild grad, så de valgte at sætte mig igang ved 38 + efter eget ønske om at prøve at føde selv..skulle jeg aldrig have gjort !!
..det resulterede nemlig i, at min livmoder bristede, fordi det gamle ar åbentbart ikke var helet nok, så Cecilie's start på livet var ret så drastisk..det endte igen med hyper akut kejsersnit- enne gang i fuld narkose og igen uden Michael..og Cecilie havde lidt af iltmangel ved fødseln, så de valgte at hun skulle i køleterapi (hypotermibehandling) og det igen i Odense
vi havde ellers svoret aldrig at sætte vores ben på neonatal derovre igen!! Hun var i behandling i 3 døgn- derefter langsom opvarmning..og endelig 5 dage efter igen tilbage til Esbjerg på deres neonatalafd..der var vi ca 2 uger og derefter hjem !!
Cecilie vejede 2735 og var helt igennem perfekt..og den dag idag mærkedes det ikke på hende at hun har haft den start på livet...
man kan sige, at det har afskrækket os lidt med flere børn, men synes dog ikke at Cecilie skal være enebarn..vi ved dog bare ikke hvornår vi er klar til nr "3"...det skal heller ikke være på min bekostning, hvis det er så risikabelt for mig at være gravid og føde..lægerne siger minimum 2 år skal vi vente( det gør mig heller ikke noget)..og er ret sikker på at jeg skal have snakket det godt og grundigt igennem med læger osv før det evt planlægges...
men jeg er en af dem som åbenbart har tendens til at få det og ved mig er det kun blevet opdaget ved for højt blodtryk, få svimmelanfald og nåja, proteiner i urinen (men det kan man jo ikke selv se)..så sådan er det..
Men du er da velkommen til at spørge mere..svarer gerne på alle spørgsmål..
ja man skal passe på med at misse de der kontroller. For der er jo en grund til det. Men kan nu godt forstå når man står midt i en flytning at det så kan smutte. Og i de fleste tilfælde går det jo fint men ikke i jeres. Hold da op hvor gør det ondt at læse at I mistede den første. Men hun var da godt nok også lille og så NEC oveni. Lille stakkel! 
Godt at Cecilie var så fin. Helt perfekt.
Men ja man skal passe på med at ikke presse arret efter kejsersnit for meget. Vildt du rent faktisk bristede! Det sker så uhyre sjældent.Men har nu hørt 1år skal man vente men hvis du er en langsom healer så er det nok en meget god ide at vente 2+år.
Men det vil sige at du fik ssf i mildere grad 2.gang? For så er det jo efter bogen, om man så kan sige. Dvs. at næste gang højst sansynligt vil du være fri for ssf. Kan nu godt forstå at du og kæresten er godt forskrækket. Det er vi også herhjemme og jeg fik det endda ikke konstateret med sikkerhed.
Jeg vil nu sige at med mit bækken og kejsersnit så tror jeg ikke at min krop ville være klar til 2. omgang før efter 2år. Det var først der at jeg har følt mig overskudsagtig kropsmæssigt. Så 2år lyder som en god ide uanset. 
Og kan kun anbefale pks. Der var smil og overskud i store baner ved forløsningen og alle var så glade og det var bare rart. Nu fik jeg Tjalfe op og ligge med det samme på mit bryst for han havde det supergodt. Ingen fejl der
Men hvis Tjalfe og hans far skulle have kørt afsted på neonatal og jeg skulle lægge der i uvished i 45min+ ved jeg bestemt ikke hvad jeg havde gjort. Nok blevet sindssyg tror jeg. 
Men ja det er en svær beslutning at man ved at man sætter sit eget helbred på spil ved en evt. graviditet. Det er en stor beslutning
Vi må vist bare tænke noget mere over det