For mig er det svært at KRÆVE ham noget mere hjemme, da jeg ikke syntes jeg kan være det bekendt, jeg syntes ikke jeg kan tvinge ham til at være hjemme og det. Problemet er at jeg evig og altid skal bede ham om hjælp bare det mindste, hvorfor tager han det ikke bare af sig selv, f.eks. sådan en simpelt ting som at vaske sutteflasker, o.s.v.
Og så forventer han at der er mad på bordet, når han kommer hjem fra arbejde, at der er pænt og orden (fint, jeg er selv et hysterisk ordensmenneske) og hvad der nu ellers skal laves, vasketøj o.s.v. -
Han har selv sagt at jeg jo bare går og hygger mig herhjemme på barsel - jeg kan simpelthen ikke forklare ham at det rent faktisk er en smule hårdt.
Jeg kan ikke KRÆVE ham hjemme, for så vil han da tænke "hold da kæft en sur kælling - hende vil jeg sgu da ikke hjem til"... Jeg ville sådan set bare ønske at han ville være noget mere hjemme fordi han selv ønsker det - er så misunderlig på hans bror - der for alt i verden sætter hans familie først - ligemeget hvad..
Jeg kan godt forstå at du ikke vil kræve det. Jeg ville heller ikke føle mig godt tilpas hvis jeg skulle tvinge min mand til at være sammen med mig. Omvendt set ville jeg heller ikke bo sammen med en der ikke kunne opfylde mit behov for samvær og omsorg.
Jeg synes godt du kunne spørge ham om han ikke kunne tænke sig at bruge noget mere tid derhjemme sammen med dig og den lille fordi du savner ham. Forsøge at forklare dine følelser. Uden at tale for længe og uden at anklage.
Jeg vil mene, at en mand der elsker og især respekterer en vil forsøge at finde et kompromis med sin kvinde så alle er glade. Og vil han ikke det ville jeg sætte spørgsmålstegn ved hans respekt for dig og måske endda din selvrespekt. For hvis man ikke respekterer sig selv gør andre det heller ikke.
Og så synes jeg da at han skulle prøve at have den lille alene et døgns tid. Så vil han få en idé at der rent faktisk er en del arbejde ved det. Det virker ikke som om han tager del i det at være forældre overhovedet siden han ikke ved hvad det indebærer. 
Jeg håber det løser sig for dig/jer...
Anmeld