Hjælp-vil ikke sove i lift, vugge eller noget :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2010

iris-mor

Kender det udemærket. Vores den første sov heller ikke uden at være ved en af os, - og ja det er rigtig hårdt! Vi brugte også sele og slynge med stort held. Det bedste hun vidste var når hun lå i slyngen og jeg støvsugede. Og så er 5 dage jo ingen alder.

Nu har vi fået nr 2, og hun er fuldstændig modsat, hende kan man bare lægge ud og i seng. Men sådan er vi alle også børn jo så forskellige.

Håber du får sovet alligevel selv med baby på maven

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2010

lisbethita

2606peanut skriver:

Som overskriften indikere vil min lille søn på 5 dage ikke sove andre steder end hos mig, kan kun forlade ham med nogenlunde held hvis han er faldet i dyb dyb søvn ind til mig i endten sengen eller sofaen. Det er sket et par få gange han er faldet i søvn hos far

Hvis vi prøver at flytte ham hen i vuggen eller liften når han sover blir han ildrød over det hele på nul koma fem og skriger helt utroligt meget, han blir bare så ulykkelig og det tager en krig at berolige ham igen

Andre der har haft problemer med det??

Hvad gjorde i får at afhjælpe det??

Hvor længe stod det på??

På barselgangen sagde de han er et hypersensetivt barn

Håber der er nogen der kan hjælpe med et god råd eller lignede oplevelser hvor det blev bedre

Vores datter sov på vores bryst de første 14 dage. Stille og roligt begyndte vi at lægge hende i lifte for at sove herefter. Tror det er meget vigtigt at lade ham sove hos dig eller manden den første tid. Når de får masser af tryghed fra start, så siger de som regelt selv fra og så kan de sove selv ret hurtigt.

Men ved godt hvad du tænker..... du er bange for om han bliver ved med at  ville sove hos dig. Det tror jeg bare ikke du skal være bange for . Jeg gik med samme frygt - men til sidst endte jeg med at følge min intuision.....og endte med at få verdens letteste baby.....som sover HEEEELE NATTEN (ofte 12 timer) fra da hun var ca. tre uger gammel 

Håber du finder ud af det!!!! Bare giv ham rigeligt med tryghed de første 2 uger især 

Anmeld

26. juni 2010

3xM

fik at vide for 5 år siden da jeg havde det samme prob. med min søn at det kunne man ikke fortænke ham i, da han jo i 9 mdr kun har kendt lyd af hjerteslag og lydene indefra-det er en stor ny verden...

såerhh jeg lå ofte med ham og lasgde ham så over når han sov. den lille har jo ikke udviklet nogen rytme endnu og er bestemt ikke bevist vil genere sin moar og far

pøj pøj

Anmeld

26. juni 2010

linemus

Må jeg anbefale en vikle? Vores lille pomfrit har nogle dage også brug for at være tæt på mor eller far for at falde til ro, og så er det perfekt (og enormt hyggeligt) at smide ham i viklen og tusle rundt med ham på maven mens man har armene fri

Iøvrigt så bare rolig - det går over på et tidspunkt, men lige nu er det åbenbart lige det jeres stump har brug for.

Knus herfra

Rosa

Sikke en fin lille hat, du går tur med Rosa

Du får det bare til at se så let ud at vikle. Jeg synes godt nok jeg bøvler med at få Sofie til at sidde ordentligt og hvis hun endelig sidder, så er det lille hoved ved at vælte omkuld eller også er hun ved at æde mig Er det en strækvikle, du har? Sidder han med stropperne under benene eller i frøstilling? Ih, vi skal vist øve os noget mere, for det ser nu så hyggeligt ud. Dejlige billeder

- Line

PS. Hvor har du købt den lille hat henne?

Anmeld

27. juni 2010

MiMa

Min søn gider heller ikke sove i barnevogn, seng m.m., men her har vi stort held med SLYNGEVUGGEN, som er speciel ved ikke at have fast bund, så den svøber sig om barnet, som om det blev holdt i dine arme. Derudover hænger den i en fjeder, der giver en fornemmelse af vægtløshed, der minder om den følelse barnet havde i livmoderen. Modsat andre vugger, der kun kan bruges kort tid, så kan denne faktisk bruges op til omkring 2 års alderen.

Om dagen bærer jeg ham meget i en VIKLE på maven, da han godt kan lide at være tæt ved mig. Så ligger han der og sover trygt ved mit bryst, mens jeg har hænderne fri og kan få ordnet nogle ting samtidig.

Anmeld

27. juni 2010

Christinahr

2606peanut skriver:

Som overskriften indikere vil min lille søn på 5 dage ikke sove andre steder end hos mig, kan kun forlade ham med nogenlunde held hvis han er faldet i dyb dyb søvn ind til mig i endten sengen eller sofaen. Det er sket et par få gange han er faldet i søvn hos far

Hvis vi prøver at flytte ham hen i vuggen eller liften når han sover blir han ildrød over det hele på nul koma fem og skriger helt utroligt meget, han blir bare så ulykkelig og det tager en krig at berolige ham igen

Andre der har haft problemer med det??

Hvad gjorde i får at afhjælpe det??

Hvor længe stod det på??

På barselgangen sagde de han er et hypersensetivt barn

Håber der er nogen der kan hjælpe med et god råd eller lignede oplevelser hvor det blev bedre

prøv en slyngevugge

Google det hvis ikke du ved hvad det er.

Anmeld

27. juni 2010

2721

Diana... skriver:

Jamen 5 dage gammel det jo ingen alder og han er lige kommet ud af din mave han har brug for dig og ligge hos dig. 

Ja gu det hård men det går når han er tryk nok ved andet. 

Jeg ville bare lade ham være hos mig hvis det var mig. 

Men har du prøvet at svøbe ham ind i dynen tæpper eller ligende? 

Held og Lykke med det!

Knus

Ja det har jeg men han bliver alt for varm.

Anmeld

27. juni 2010

2721

michella80 skriver:

Det må også være en kæmpe omvæltning at komme ud og det hele er så frit og der er så meget plads omkring en. Jeg ville tage noget stof (et dynebetræk eller noget) og holde det om mig selv i noget tid/sove med det så det lugter af dig og så efterfølgende kan du svøbe ham i det. Så er der den trygge fornemmelse af at være pakket sammen og så dufter det af dig.

Tak det vil jeg prøve

Anmeld

27. juni 2010

2721

Tulipan skriver:

Sådan var min dreng også Og han fik lov at ligge ved mig De første 3 mdr lå han og sov på min mave om natten.

Og efter de 3 mdr kom det lige så stille, og nu er han snart 2 og vil ikke sove ved mig, så nu savner jeg det helt

Det har jeg også accepteret er nødvendigt får at han har det godt Det er mere i løbet af dagen det er hårdt slet ikke at kunne ligge ham fra mig. Toilet besøg og bad med mere er blevet en hel videnskab fyldt med smertefuld gråd og det skær en sådan i hjertet

Anmeld

27. juni 2010

2721

Rosa skriver:

Må jeg anbefale en vikle? Vores lille pomfrit har nogle dage også brug for at være tæt på mor eller far for at falde til ro, og så er det perfekt (og enormt hyggeligt) at smide ham i viklen og tusle rundt med ham på maven mens man har armene fri

Iøvrigt så bare rolig - det går over på et tidspunkt, men lige nu er det åbenbart lige det jeres stump har brug for.

Knus herfra

Rosa

Bestilte faktisk en i fredags som jeg håber kan bliv min redning

Rigitg søde billeder ser ud til at være rart for den lille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.