Vold mod baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2010

Stumpen

Tynen skriver:

FY for satan... Jeg kunne godt fristes til at begå en forbrydelse efter den læsning 

Hvordan hulan kan man få sig selv til at skade et lille barn??!

En ting er at de skader (og self. en ting der bare ikke burde ske og ikek må ske) Men det at de får lov til at beholde deres barn, det er bare så grotesk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2010

Tynen

Stumpen skriver:

En ting er at de skader (og self. en ting der bare ikke burde ske og ikek må ske) Men det at de får lov til at beholde deres barn, det er bare så grotesk

Det er så vanvittigt at jeg ikke engang kan forstå at det er rigtigt!
Seriøst - Hvor meget mere skal der egentlig til?
Det er satme kvalmt at tænke på.

Arhmen, jeg får det så dårligt indeni.
Tænk, på at al den smerte det stakkels forsvarsløse barn har haft inden indlæggelsen.. Jeeeez

Anmeld

25. juni 2010

Svei

Stumpen skriver:

Ja det er dyrt at tvangsfjerne børn, men på længere sigt må det altså være billigere... alle de svigt osv børnene får gør da at de bliver i systemet langt op i voksen livet, hvis ikke forever, fordi de ikke kan begå sig socialt osv...

Præcis..men der tænkes åbenbart ikke langsigtet...man skal bare ikke overraskes over mere vold og en masse rodløse mennesker i fremtiden..

Men sådan er det jo når ikke der lyttes men handles ud fra penge i højere grad end mennesker... nu lukker de mange af de institutioner som har pædagoger og psykologer tilknyttet og som observerer forældre og børn...nu er det bare plejefamilier som dælme har en meget blandet kvalitet...men det er billigst.

TRIST.

Anmeld

25. juni 2010

4xGreve

Uhh jeg kan ikke lade vær med at prøve at forstille mig selv i barnets sted, får de grimmeste billeder og den grimmeste følelse, hold da op hvor må det ha gjordt ondt, og har der overhovedet været nogen trøst, og hvad med efter eftersom de nok ikke har søgt skadestue med det samme??

Åhh stakkels barn da, det kan ikke passe at nogen der forvolder sådan et lille barn så meget smerte skal have sådan en ekstre og stor chance, de burde ikke få lov til at være alene med barnet igen før efter en masse behandlinger og aldrig leve under samme tag med barnet igen, det må give nogen voldsomme traumer og hvis de alleredet har påført dette barn så meget smerte så er det jo ikke sikkert de ville kunne klare det ansvar det vil være at stå med et barn der har ekstre behov i større eller mindre grad og ja syntes der er så mange ting der spiller ind men syntes helt sikekrt afgørelsen er dybt forkert...

Anmeld

25. juni 2010

Stumpen

Yrsa skriver:

Præcis..men der tænkes åbenbart ikke langsigtet...man skal bare ikke overraskes over mere vold og en masse rodløse mennesker i fremtiden..

Men sådan er det jo når ikke der lyttes men handles ud fra penge i højere grad end mennesker... nu lukker de mange af de institutioner som har pædagoger og psykologer tilknyttet og som observerer forældre og børn...nu er det bare plejefamilier som dælme har en meget blandet kvalitet...men det er billigst.

TRIST.

Hold kæft alle de børn der tabes på den bekostning, det er så tragisk altså..

Anmeld

25. juni 2010

Stumpen

Tynen skriver:

Det er så vanvittigt at jeg ikke engang kan forstå at det er rigtigt!
Seriøst - Hvor meget mere skal der egentlig til?
Det er satme kvalmt at tænke på.

Arhmen, jeg får det så dårligt indeni.
Tænk, på at al den smerte det stakkels forsvarsløse barn har haft inden indlæggelsen.. Jeeeez

Jamen det er uhyggeligt.. Men se på programmet Er du mors lille dreng.. Det program er vel 10-12 år gammel og se hvor lidt vores land egentlig har udviklet sig på det punkt siden...

husker faktisk at der for nogle år siden var en kommune der fik en over snuden fordi de tvagsfjernede for mange børn?!?!?!

Anmeld

25. juni 2010

Svei

Stumpen skriver:

Hold kæft alle de børn der tabes på den bekostning, det er så tragisk altså..

Ja, rigtig mange...og socialrådgivere bliver pålagt mere end de magter...vi havde en ude, hun havde 50 sager der bare ventede på hende og 100mails hun ikke havde svaret...jeg spurgte hvor længe en underretning kunne ligge...2 år havde hun oplevet..

Ved også at der er kommuner som bliver rådet til at få børn væk fra familien af pædagoger/psyk osv, men at de så melder tilbage at hvis det og det barn skal fjernes så skal der andre børn der skal hives hjem til deres forældre for der er ikke flere penge i kassen... skræmmende, ikke...

Anmeld

25. juni 2010

Stumpen

Yrsa skriver:

Ja, rigtig mange...og socialrådgivere bliver pålagt mere end de magter...vi havde en ude, hun havde 50 sager der bare ventede på hende og 100mails hun ikke havde svaret...jeg spurgte hvor længe en underretning kunne ligge...2 år havde hun oplevet..

Ved også at der er kommuner som bliver rådet til at få børn væk fra familien af pædagoger/psyk osv, men at de så melder tilbage at hvis det og det barn skal fjernes så skal der andre børn der skal hives hjem til deres forældre for der er ikke flere penge i kassen... skræmmende, ikke...

Det er så skræmmende, sådan en underretning burde der følges op på indenfor en uge.. 2 år??? Det er jo dybt dybt godnat altså.. Der er ikke noget at sige til at socialrådgiverne går ned med stress....

Anmeld

25. juni 2010

Svei

Stumpen skriver:

Det er så skræmmende, sådan en underretning burde der følges op på indenfor en uge.. 2 år??? Det er jo dybt dybt godnat altså.. Der er ikke noget at sige til at socialrådgiverne går ned med stress....

Nej og hvem er det så der bliver i det og kan holde til det... det er så forkert skruet sammen, systemet omkring udsatte familier...

Anmeld

25. juni 2010

Bare mig..

Som jeg læser det, så står der, at forældrene er sammen med barnet nu også, men det er han altså ikke. De sidder begge inde, og ingen af dem har kontakt til barnet mere..

Så den del er der taget af.. (Jeg ved hvem moderen er )

Men nøjh hvor er det frygteligt, at de kan finde på det.. Men drengen har det rigtig godt nu, og er vidst som jeg kan forstå, ved en plejefamilie og har været det længe.

Sagen er vidst en helt anden end hvad der bliver sagt i medierne og der er sket enormt mange ting med parret efterfølgende. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.