Gode råd/erfaringer - overflødigt babyudstyr!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2010

ekzunz

Mine børn har aldrig ejet eller brugt en sutteflaske, så det ville jeg jo aldrig anbefale nogen at købe vildt ind af...

Men jeg har altid haft 2 dyner - super praktisk for de skal faktisk vaskes ret tit... - så som du nok kan høre er det jo meget individuelt hvad der har været et hit og hvad man synes man har brug for...

Men hvis jeg var dig ville jeg købe de ting som man helt sikkert ved man skal bruge, lige når babyen kommer hjem, og så købe resten efterhånden. Det er nemmere at danne sig et overblik når man først sidder med sin lille bebs i armene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2010

misslea

N&J skriver:

Udover for meget tøj har jeg ikke haft brug for en vugge (som I jo heller ikke køber), skråstol, gåstol, kravlegård (tror jeg dog er godt hvis man har hund) og ikke alt for meget babylegetøj, det er slet ikke nødvendigt (og så vil jeg til en anden gang frabede mig bamser, syntes jeg har fået alt for mange bamser, de fylder og det er noget jeg gerne selv vil bestemme hvilke, hvor mange og hvor store hun skal have, men kan jo heller ikke tillade mig at smide dem ud, selvom skraldespanden kalder på dem.. 

De vigtigste ting for mig det første år har været tonsvis af stofbleer (bruger dem stadig til når hun spiser), et godt legetæppe, min bæresele (altså vinkel, bæresele - bare et eller andet til at kunne få hænderne fri) og når barnet er stort nok, en solid cykelstol.. så behøver man nærmest ikke andet.. okey måske en seng.. 

hahah..... ååhhh ja BAMSER!!!! Dem er jeg heller ikke helt pjattet med!! Måske jeg skulle skynde mig at sige til folk, at vi allerede har købt en del så det behøver de ikke at komme med... (har ikk købt en eneste... meeeen det behøver de jo ikke at vide)  

Jaaah stofbleer... dem har vi også købt en million af... - Hvide til bleskift og farvede til nusseklud og tørre mund osv...

Jah... jeg overvejer en kravlegård..... kan ikke helt finde ud af, om jeg vil bruge den... men måske jeg kunne låne en... ved min veninde har en fin en stående.... og så gør det jo ikke det helt store, hvis det ender med at være overflødigt!!!

Tak for svar

Anmeld

26. juni 2010

misslea

Znuzke skriver:

Mine børn har aldrig ejet eller brugt en sutteflaske, så det ville jeg jo aldrig anbefale nogen at købe vildt ind af...

Men jeg har altid haft 2 dyner - super praktisk for de skal faktisk vaskes ret tit... - så som du nok kan høre er det jo meget individuelt hvad der har været et hit og hvad man synes man har brug for...

Men hvis jeg var dig ville jeg købe de ting som man helt sikkert ved man skal bruge, lige når babyen kommer hjem, og så købe resten efterhånden. Det er nemmere at danne sig et overblik når man først sidder med sin lille bebs i armene

Ja du har helt ret.... det er nemlig meget forskelligt, hvad folk har fået brug for  Så tror nemlig også, at vi køber de nødvendige ting, og så må vi se hen ad vejen, hvad vi står og mangler....

Men stadig meget rart at høre, hvad folk har af erfaringer

Anmeld

26. juni 2010

misslea

Tanja78 skriver:

Bumbostolen kan du bruge fra baby er 3 måneder den støtter nakke og ryg og de sidder så fint i den. Den kan bruges rigtig længe og man kan tage den med ud hvis man skal ud og spise - i stedet for en højstol så kan den evt. stå på en alm. stol - det har vi i hvert fald gjort.

http://hoshammerum.dk/search/?q=bumbo

Ang. børnetøj vi havde lidt varieret selvom hun var forholdsvis stor ved fødslen brugte vi 50-56 i nogle måneder.

Hoppegynge har vi aldrig brugt hun hadede det.

Sele har vi brugt nogle gange de første par måneder.

Så tror det er meget forskelligt

1000 tak  Ja den virker nu meget smart - måske vi skulle overveje sådan én!!!

Anmeld

26. juni 2010

millesofie

først vil jeg sige at vi havde alt for meget tøj i de små str men det er jo forskelligt hvor meget og hurtigt de vokser

skå stolen var helt unødvendig herhjemme jeg har bare brugt autostolen og jeg brugte den kun når jeg skulle i bad

så alt det der baby legetøj fra 0+ det havde vi rigtig meget af og jeg har kun brugt tre ting af det en til bilen en til barnevognen og en til guvlet

aktivitetstativ øv bøv det fylder og min den lille var fuldstændig ligeglad med det hun ville hellere kigge på alt mulig andet jeg tror hun havde en lille periode på omkring 2 uger hvor det var sjovt

med det sagt så de ting vi har været aller mest glade for :

vores stræk vikle

lamaze dreje og legetæppe det kunne bruges fra hun var 3 uger gammel rigtig godt køb

hoppegyngen rigtig hit i sær nu hvor hun er 6 mån men i korte ophold allerede fra 3½ mån (med pude i ryggen)

sidde og ligge badekar klart hit hvis man ikke har karbad

en billig bæresele til bilen, den har været godt brugt bare til det uforsetekøbte vores brugt

baby alam vi købte en i ikea til 200 og den virker fint

en ordenlig baby indsat til autostolen hvis i ikke har en der kan ligges helt ned så køb en indsats med trekantet pude forneden det har hjulpet os meget jeg har brugt den indsats der høre til STOKKE vognen

held og lykke

Anmeld

26. juni 2010

S-anne

Med hensyn til bumbostol og hoppegynge så vil jeg ikke anbefale nogen af delene.

Bombostolen er smart synes mange fordi så kan baby sidde før det egentlig er meningen - dvs. før de kan sidde ved egen hjælp og af samme grund er det ikke sundt for ryggen.

Vi brugte autostolen i stedet. Der kunne Emil fint sidde/ligge mens vi fx spiste aftensmad  (og autostolen kunne også fint erstatte skråstolen som jeg købte og kun brugte 2 gange...

Hoppegyngen er ligesom bumbostolen ikke særlig smart fordiman bruger den til at have baby stående/siddende/hoppende men baby ikke mestrer det selvstændigt endnu. Musklerne er derfor ikke stæke nok til at stabilisere rygsøjlen når der hoppes op og ned....

held og lykke med indkøbene...

Sanne

Anmeld

26. juni 2010

dorthemus

Laulund87 skriver:

Jeg købte en dyr skråstol som jeg har fortrudt. Den er helt overflødig her

Alt for meget tøj

Og jeg blev anbefalet at have min. 2 dyner og jeg bruger kun en, som jeg bare slæber med ind fra barnevognen og omvendt.

Jeg er glad for de to dyner jeg købte...hun skider ofte i en ene

Anmeld

26. juni 2010

dorthemus

Mussen2 skriver:

Pudder, zinksalve og diverse cremer, har jeg aldrig brugt (men købt fra start) Mod røde numser er kogtvands klude og inotyol salve det bedste. SP anbefalede A-derma som creme til de små tøre kinder og det er super godt.

Vuggen synes jeg også er spild, ligesom alt for meget tøj i de små størrelser er (særligt her til sommer hvos den står på bodyer hele tiden)

Legetøj til at sætte på autostolen/skråstolen, blev heller aldrig brugt herhjemme....

Bærerselen, synes jeg også er overflødig, køb i stedet en nem slynge/vikle (jeg kan anbefale viklen for nybegynder, den har jeg selv) Bærerselen giver mega ondt i skuldrer i længden og nogle mener den ikke er god for barnet.

Det er hvad jeg lige kommer i tanke om :-)

Jeg har en vikle som jeg ikke kan finde ud af, men bruger en bæresele af mærket Manduca som er specielt god til spædbørn fordi de bæres ind mod kroppen og ikke hænger og dingler i bækkenet...og så gør den ikke ondt på bæreren

Anmeld

26. juni 2010

misslea

millesofie skriver:

først vil jeg sige at vi havde alt for meget tøj i de små str men det er jo forskelligt hvor meget og hurtigt de vokser

skå stolen var helt unødvendig herhjemme jeg har bare brugt autostolen og jeg brugte den kun når jeg skulle i bad

så alt det der baby legetøj fra 0+ det havde vi rigtig meget af og jeg har kun brugt tre ting af det en til bilen en til barnevognen og en til guvlet

aktivitetstativ øv bøv det fylder og min den lille var fuldstændig ligeglad med det hun ville hellere kigge på alt mulig andet jeg tror hun havde en lille periode på omkring 2 uger hvor det var sjovt

med det sagt så de ting vi har været aller mest glade for :

vores stræk vikle

lamaze dreje og legetæppe det kunne bruges fra hun var 3 uger gammel rigtig godt køb

hoppegyngen rigtig hit i sær nu hvor hun er 6 mån men i korte ophold allerede fra 3½ mån (med pude i ryggen)

sidde og ligge badekar klart hit hvis man ikke har karbad

en billig bæresele til bilen, den har været godt brugt bare til det uforsetekøbte vores brugt

baby alam vi købte en i ikea til 200 og den virker fint

en ordenlig baby indsat til autostolen hvis i ikke har en der kan ligges helt ned så køb en indsats med trekantet pude forneden det har hjulpet os meget jeg har brugt den indsats der høre til STOKKE vognen

held og lykke

ja jeg tænkte nemlig også, at Lamaze legetæppet kunne blive et hit herhjemme....

Hmm... mht. tøj i de helt små størrelser.... hvor meget købte du, når nu det måske var liiige i overkanten??? Er meget i tvivl om, vi har nok

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

26. juni 2010

Laulund87

dorthemus skriver:

Jeg er glad for de to dyner jeg købte...hun skider ofte i en ene

Okay det har jeg aldrig oplevet, men så kan jeg godt se det er smart med to dyner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.