Gode råd/erfaringer - overflødigt babyudstyr!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2010

sarahb

Nu har jeg ikk læst de andre indlæg, men vi brugte ikke skråstolen særlig meget. Den var røv dyr, sådan en designer en. men håber lillebror kommer mere i den
Vi brugte vuggen og har stadig glæde af den, da den kan laves om til en bænk så det har været et vidunderligt køb.
Jeg havde alt for lidt tøj i 50-56 og det samme med alle dem jeg kender. Tror det er meget forskelligt hvordan de vokser osv men min brugte 50-56 i 4 mdr. Så nej jeg kunne ikk undværre at købe de størrelser. Og ALLE havde sagt: nej nej det får du sleeet ikk brug for..
barnevogns selen har jeg ikk haft brug for da han sidder og bliver siddende, og da vi skiftede til klapvogns toppen var der jo seler i. Så den er ikke brugt.
Bæreselen fra baby bjørn har vi været såååå glade for. Det har været et af de bedste køb.

Bare lidt erfarring herfra. Synes man skal danne sig sit egt behov for alle vi og vores børn er forskellige med forskellige behov.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2010

Sissel

De unødvendige ting jeg kan komme i tanke om er allerede blevet nævnt.. Men mit aller bedste køb er en Manduca bæresele. Baby sidder godt i den, den er lige så behagelig for både dig og hende som en vikle eller slynge. Den kan bruges til baby vejer 20 kg (hvis man har lyst til at slæbe rundt på så stort et barn) og så er den bare så nem at ta på. Jeg købte min online, har ikke set den i butikkerne.

Anmeld

27. juni 2010

LotteN

misslea skriver:

Er der nogle som har købt hoppegynger??? og har I brugt den???

vi har en hoppegynge fra dengang min bror blev født (dvs den er 30 år gammel nu) den har min bror, jeg , mine fætre og kusiner også brugt og ingen af os har dårlig ryg nu og min datter som er 2 år brugte den dengang og hun elskede den kan jeg kun sige

Anmeld

27. juni 2010

dorthemus

misslea skriver:

1000 tak

vil da lige kigge lidt på det....

Blander mig lige  Jeg har en Manduca-bæresele som støtter Runa i knæhaserne..hun sidder nærmest ned inde i den og hænger ikke og dingler. Og så er designet så fedt!! Jeg har købt min på www.mamaslife.dk i farven olive blush.

Anmeld

27. juni 2010

dorthemus

MariaJ skriver:

Jeg kom lige i tanker om en anden ting, der har været totalt overflødig. Ammebluser. De er sådan set praktiske nok, men ofte bare ikke nær så pæne som ens almindelige tøj, og medmindre man har tænkt sig at skifte hele garderoben ud er det jo alligevel bare en sjælden gang imellem de kommer frem fra vasketøjsbunken.

Jeg købte to billige fra H&M og brugte dem de allerførste dage, hvor det var lidt uvant at sidde og klæde sig af på alle mulige mærkelige steder. Siden har jeg ikke haft dem på, og er aldrig fristet til at tage dem i skabet, når jeg har andet at vælge i mellem. Hvis du skal amme, vil du få glæde af nogle gode amme bh'er (uden bøjler), gode amme-indlæg og nogle T-shirts/skjorter/bluser der kan tåle at blive vasket ofte (de kan godt sidde til). Hvis du er for blufærdig/forfrossen til sidde halvafklædt og amme er et tørklæde en betydelig bedre investering end en ammebluse efter min mening. 

Maria

Jeg har købt de fedeste og flotteste ammebluser hos Purløg og Persille som IKKE ligner ammebluser..dvs jeg også kan bruge dem bagefter...de er også lidt pebrede i prisen..

Anmeld

27. juni 2010

dorthemus

misslea skriver:

1000 tak for dit lange svar

Jaaah jeg tænker nemllig også, at vi køber babyolie og panthoneol salve til numsen.. og det må være dét!! Kunne heller ikke forestille mig at bruge aaalt det andet gejl, som de reklamerer med i supermarkedet.... hehe

Mht. ammebluser osv... så tror jeg, at du har helt ret... vil nok meget hellere have noget af alt det tøj på som jeg ikke har kunne være i længe pga. den struttende mave  Har set at H&M har nogle ret fine amme BH'er uden bøjle, som jeg har tænkt mig at købe...!! Tørklæder er netop smarte som du siger, for de kan da skjule lidt af babsen, når man er ude steder, hvor man gerne vil være lidt mere diskret, både for min egen og andres skyld

Jeg har simpelhen været sååå meget i tvivl mht. det tykke tøj/overtøj!!! Vi har købt lift til vores barnevogn og regne rogså med at købe en voksi. Men hvis vi har hende i liften, så tænker jeg at en fleecedragt eller et tykt tæppe under dynen vil være nok?? eller hvordan?? Selvfølgelig med uldsokker og uldhue samtidig!!

Voksier er selvfølgelig varm... så der tænker jeg at det er meget begrænset, hvor meget hun skal have på inden under.... - ved selvfølgelig godt, at det også vil komme an på, hvor varmt et barn hun bliver.... men det kan jeg jo ikke vide på forhånd

Vi har en lille sød flyverdragt, som hun kan have på, når vi skal ud at køre i bilen... og ellers overvejer jeg en cuddlepose....

hmm... puha... alt det tøj... ;o)

mange hisner fra Lea

Mht ammebluser så har Purløg og Persille nogle rigtig flotte ammetoppe og kjoler der ikke ligner ammetøj. Jeg har selv købt to i et græsk mærke som er SÅ lækre og de kan sagtens bruges bagefter...hvilket de også skal da de er lidt dyre. Men hvis man gerne vil være lidt ekstra fin eller skal til fest så er de sagen

Anmeld

27. juni 2010

dorthemus

Sissel skriver:

De unødvendige ting jeg kan komme i tanke om er allerede blevet nævnt.. Men mit aller bedste køb er en Manduca bæresele. Baby sidder godt i den, den er lige så behagelig for både dig og hende som en vikle eller slynge. Den kan bruges til baby vejer 20 kg (hvis man har lyst til at slæbe rundt på så stort et barn) og så er den bare så nem at ta på. Jeg købte min online, har ikke set den i butikkerne.

Sådan en har jeg også

Anmeld

27. juni 2010

misslea

dorthemus skriver:

Jeg har købt de fedeste og flotteste ammebluser hos Purløg og Persille som IKKE ligner ammebluser..dvs jeg også kan bruge dem bagefter...de er også lidt pebrede i prisen..

mange tak for dit svar

Kigger lige på den bæresele... og lidt på ammebluser

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

27. juni 2010

millesofie

misslea skriver:

heheh.... mange tak

Tror vi er dækket ind med bodyer, bukser osv....!! Var llidt i tvivl om, hvor meget vi ville få brug for kortærmede bodyer, da hun jo blir et efterårs/vinter barn.... så dem har jeg faktisk ingen af - men måske jeg alligevel skulle købe et par stykker :-)

Og ja.. så mangler vi babystrømper og strømpebukser

uh det var en ting vi heller ikke har brugt overhoved STRØMPER tinke er jo også et vinter barn og jeg brugte slet ikke strømper til hende før hun var 5 mån hun var faktisk mest i ført strømpebukser og langærmet body nogle gange havde hun kort ærmet body på men det var mest indeunder andet tøj hvis vi skulle ud på besøg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.