Blærebetændelse! Hjææælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2010

CamillaSoefelt

Skouboe skriver:

Sakset fra medicin.dk:

Sulfametizol "Actavis"  tabletter 
Sulfamethizol

Graviditet
Må kun anvendes under visse forudsætninger.
Behandling bør undgås hos gravide med øget risiko for præmatur fødsel samt ved mistanke om glucose-6-fosfatdehydrogenasemangel. Teoretisk er der risiko for neonatal hyperbilirubinæmi og kernicterus ved behandling sidst i graviditeten. Sidstnævnte er dog aldrig beskrevet. I en kohorteundersøgelse med ca. 3.000 gravide fandtes ingen øget forekomst af neonatal icterus eller misdannelser.

Jeg ville ikke have nogle problemer med at tage det når du er så langt henne. Jeg tolker den som om der er en teoretisk risiko for leverproblemer, men at der aldrig er blevet rapporteret et eneste tilfælde.

Iiihh tusind tak.. Godt fundet af dig og sødt du lige brugte lidt tid på mig.. Jamen det ser jo ud til at det ikke er helt så farligt alligevel? Dog forstår jeg ikke helt det lægesprog der, hihi..

Tusind tak igen..;0)!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

CamillaSoefelt

roenlund skriver:

Man kan ikke altid regne med hvad der står på sedlerne... På medicin mod høfeber står der altid at de ikke må tages når man er gravid, men da jeg spurgte min læge gik han ind et eller andet sted og så var det alligevel to mærker jeg godt kunne tage for der hvde de så undersøgt at de ikke var farlige. Og lægen sagde så at nogengange skriver de det på istedet for at undersøge...

Men jeg tror nu heller ikke at jeg ville tage dem når lægen en gang har sagt at du ikke må få dem... det er bare ikke altid at der er andet medicin at få...

Ok.. Ja det er sku svært og vide hvem man lige skal tro..

Anmeld

23. juni 2010

CamillaSoefelt

Ni-ko-li-ne skriver:

nogen gange skriver de, at der ikke er nok erfaringer med præparartet... og så skal de fraråde at man tager det...

det kan både være godt og skidt...

men jeg tror heller ikke det er super godt for din krop at rende rundt med en bakterie infektion...

Nej jeg tror nemlig heller ikke det er skide smart og rende rundt med stafylok infektion i kroppen? Men fuck, den er svær..

Anmeld

23. juni 2010

CamillaSoefelt

ladydan1 skriver:

Fik det selv flere gange under min sidste graviditet, efter min læge havde haft snakket med hospitalet. Det der står i indlægssedlen er producentens forbehold..og de tager gerne forbehold for rigtig meget. 

Det er derfor hvad der står i lægemiddelkataloget fra sundhedsstyrelsen (eller noget i den stil) som gælder for hvad lægerne må og kan udskrive.

Hos mig var mine infektioner kronisk så de opgav faktisk til sidst at behandle, især eftersom jeg kunne mærke lillepigen blev mærket af medicinen (Trods lægernes mening om det modsatte)

Jeg mener at hvis du har stafilykokkker er det ret vigtigt du behandles inden du føder da du ellers kan smitte babyen, men måske i begge bare bliver sat i penicilinbehandling bagefter..

:-) Sisse som startede blærebetændelse før positiv test og indtil jeg fødte.

Fik du sulfa ? Hvor langt var du henne da du fik det?

Anmeld

23. juni 2010

CamillaSoefelt

Men hvis jeg nu starter behandlingen, hvad så med og amme? der står at man ikke må amme når man er i sulfa behandling... Og kuren er på 4 dage, så hvis jeg føder inden???

Anmeld

23. juni 2010

Ni-ko-li-ne

CamillaSoefelt skriver:

Men hvis jeg nu starter behandlingen, hvad så med og amme? der står at man ikke må amme når man er i sulfa behandling... Og kuren er på 4 dage, så hvis jeg føder inden???

hvis du føder inden så ville jeg tale med personalet på sygehuset... de må vide hvad man så stiller op

Anmeld

23. juni 2010

CamillaSoefelt

Ni-ko-li-ne skriver:

hvis du føder inden så ville jeg tale med personalet på sygehuset... de må vide hvad man så stiller op

Har ringet til FG og hende jeg snakkede med ville ringe tilbage når hun har vendt det med en læge derinde..

Anmeld

23. juni 2010

CamillaSoefelt

I de sidste 10 år er grænsen for behandling af hyperbilirubinæmi flyttet opad og meget færre børn lysbehandles.

------> Der er desværre nu igen set enkelte tilfælde af kernikterus (hjerneskade) i Danmark.<------

Disse få børn har haft alt for høje S-bilirubin koncentrationer, men er ikke blevet fundet i tide, måske fordi de fleste børn med synlig gulsot nu ikke behøver behandling og man gerne vil spare børn og forældre for gentagne blodprøver. En anden vigtig opgave er at at opspore børn med galdevejsatresi og derfor gradvist tiltagende gulsot, inden det bliver for sent.

( Fundet fra RH's hjemmeside )..

Men virker det ikke lidt farligt med det hjerneskade der?

Anmeld

23. juni 2010

CamillaSoefelt

Der står bare i det referat fra medicin.dk ----->

Teoretisk er der risiko for neonatal hyperbilirubinæmi og kernicterus ved behandling sidst i graviditeten. Sidstnævnte er dog aldrig beskrevet( Men nu skriver det at det igen er set i DK )... HJÆÆÆLPPPP!!!

Anmeld

23. juni 2010

Nemesis

CamillaSoefelt skriver:

Fik du sulfa ? Hvor langt var du henne da du fik det?

sidste gang jeg fik sulfa var godt nok 3 uger inden jeg fødte(uden at nogen vidste at der ville gå den tid), men det havde ingen effekt, så gik jo med bakterier og blev sat i behandling strak jeg havde født + jeg fik penicilin pga kejsersnit.

Lillepigen fik også et skud penicilin.

Hvis du føder inden de 4 dage så spørg hvad du skal gøre når du kommer ind. 

Ellers snak med fg, de har altså mulighed for at finde ud af det for dig allerede nu. Kan godt forstå dig, min læge snakkede med hospitalet inden hun skrev det ud til mig, så det er nok også en vurderingssag fra gang til gang.

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.