Blærebetændelse! Hjææælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.229 visninger
26 svar
0 synes godt om
23. juni 2010

CamillaSoefelt

Hej alle I skønne tøser..

Jeg har her til morgen fået afvide af lægen at jeg har blærebetændelse og at det var stafylok bakterier der var i urinen, hvilket åbenbart er sjældent?

Hun ville så give mig noge sulfamethizol - 4 dages kur til og tage det med, men så gjorde jeg hende opmærksom på at det må man ikke tage 4 uger før forventet fødsel ( det står i indlægssedlen ) og så sagde hun nå ja, det er også rigtigt, jeg finder noget andet til dig. Jeg er i uge 39+0, har 8 dage til termin.

Da jeg så går på apoteket for at hente det, er det alligevel sulfa hun har givet mig. Jeg går så derop for at spørge igen og får afvide at risikoen ved at tage det er så lille, så det sker der ikke noget ved? Men jeg gider sku da ikke have at der skal være nogen som helst form for risiko for mit barn ved at jeg tager det? Det var noget med leveren der kunne arbejde langsommere?

Men nu vil jeg bare høre om der er andre der har været ude for at samme og hvad har I gjort?

Sorry det blev lidt langt, men aner ikke hvad jeg skal gøre;(?

Håber på nogen svar..

Tak tøser..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

har ikke prøvet noget lign, men var jeg i din situation ville jeg da bestemt heller ikke tage det.. der må være noget andet du kan få!

Jeg ved godt de altid går med livrem og seler i de indlægssedler, men der er jo trods alt en grund til at de skriver det

og i øvrigt øv hvor træls med sådan en infektion

god bedring

Anmeld

23. juni 2010

CamillaSoefelt

Caroline86 skriver:

har ikke prøvet noget lign, men var jeg i din situation ville jeg da bestemt heller ikke tage det.. der må være noget andet du kan få!

Jeg ved godt de altid går med livrem og seler i de indlægssedler, men der er jo trods alt en grund til at de skriver det

og i øvrigt øv hvor træls med sådan en infektion

god bedring

Ja lige præcis.. Jeg tænker også at der må være en grund til at det står i indlægssedlen..

Synes bare det er så frustrerende det hele.. Kan han ikke bare komme ud så jeg kan tage det bagefter?

Men tak søde..;0).

Anmeld

23. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
CamillaSoefelt skriver:

Ja lige præcis.. Jeg tænker også at der må være en grund til at det står i indlægssedlen..

Synes bare det er så frustrerende det hele.. Kan han ikke bare komme ud så jeg kan tage det bagefter?

Men tak søde..;0).

jo, det var da også en mulighed

kom uuuud (sender da lige en håndfuld vestøv eller to afsted..)

Anmeld

23. juni 2010

CamillaSoefelt

Caroline86 skriver:

jo, det var da også en mulighed

kom uuuud (sender da lige en håndfuld vestøv eller to afsted..)

hehe, tak søde..;0).

Anmeld

23. juni 2010

roenlund

Man kan ikke altid regne med hvad der står på sedlerne... På medicin mod høfeber står der altid at de ikke må tages når man er gravid, men da jeg spurgte min læge gik han ind et eller andet sted og så var det alligevel to mærker jeg godt kunne tage for der hvde de så undersøgt at de ikke var farlige. Og lægen sagde så at nogengange skriver de det på istedet for at undersøge...

Men jeg tror nu heller ikke at jeg ville tage dem når lægen en gang har sagt at du ikke må få dem... det er bare ikke altid at der er andet medicin at få...

Anmeld

23. juni 2010

Ni-ko-li-ne

nogen gange skriver de, at der ikke er nok erfaringer med præparartet... og så skal de fraråde at man tager det...

det kan både være godt og skidt...

men jeg tror heller ikke det er super godt for din krop at rende rundt med en bakterie infektion...

Anmeld

23. juni 2010

Skouboe

Sakset fra medicin.dk:

Sulfametizol "Actavis"  tabletter 
Sulfamethizol

Graviditet
Må kun anvendes under visse forudsætninger.
Behandling bør undgås hos gravide med øget risiko for præmatur fødsel samt ved mistanke om glucose-6-fosfatdehydrogenasemangel. Teoretisk er der risiko for neonatal hyperbilirubinæmi og kernicterus ved behandling sidst i graviditeten. Sidstnævnte er dog aldrig beskrevet. I en kohorteundersøgelse med ca. 3.000 gravide fandtes ingen øget forekomst af neonatal icterus eller misdannelser.

Jeg ville ikke have nogle problemer med at tage det når du er så langt henne. Jeg tolker den som om der er en teoretisk risiko for leverproblemer, men at der aldrig er blevet rapporteret et eneste tilfælde.

Anmeld

23. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Skouboe skriver:

Sakset fra medicin.dk:

Sulfametizol "Actavis"  tabletter 
Sulfamethizol

Graviditet
Må kun anvendes under visse forudsætninger.
Behandling bør undgås hos gravide med øget risiko for præmatur fødsel samt ved mistanke om glucose-6-fosfatdehydrogenasemangel. Teoretisk er der risiko for neonatal hyperbilirubinæmi og kernicterus ved behandling sidst i graviditeten. Sidstnævnte er dog aldrig beskrevet. I en kohorteundersøgelse med ca. 3.000 gravide fandtes ingen øget forekomst af neonatal icterus eller misdannelser.

Jeg ville ikke have nogle problemer med at tage det når du er så langt henne. Jeg tolker den som om der er en teoretisk risiko for leverproblemer, men at der aldrig er blevet rapporteret et eneste tilfælde.

super godt at du fandt det! :0)

Anmeld

23. juni 2010

Nemesis

Fik det selv flere gange under min sidste graviditet, efter min læge havde haft snakket med hospitalet. Det der står i indlægssedlen er producentens forbehold..og de tager gerne forbehold for rigtig meget. 

Det er derfor hvad der står i lægemiddelkataloget fra sundhedsstyrelsen (eller noget i den stil) som gælder for hvad lægerne må og kan udskrive.

Hos mig var mine infektioner kronisk så de opgav faktisk til sidst at behandle, især eftersom jeg kunne mærke lillepigen blev mærket af medicinen (Trods lægernes mening om det modsatte)

Jeg mener at hvis du har stafilykokkker er det ret vigtigt du behandles inden du føder da du ellers kan smitte babyen, men måske i begge bare bliver sat i penicilinbehandling bagefter..

:-) Sisse som startede blærebetændelse før positiv test og indtil jeg fødte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.