DK skriver:
He he he.... det er PRÆCIST det jeg har hørt på (og stadig af og til hører) i de sidste 6 år. Jeg fik Kirstine da jeg var 20,5. Ingen har nogensinde sagt jeg skulle have det fjernet, men hold da op hvor er den gængse reaktion bare "CHOK!!! Hold da op du var ung!"/"Var det planlagt"/"Overvejede i en abort"/"Hvordan er det så gået"/"hvor tit har du fortrudt" osv. osv. osv.
I starten gik det mig ENORMT meget på, og jeg havde sådan en lang svada/tale klar jeg kunne fyre af når jeg mødte folk der ikke vidste det. En lang tale hvori jeg redegjorde for mig og kærestens forhold, bolig, jobsituation, familiesituation osv. for at bevise overfor andre at jeg bestemt også var en god mor.
Helt ærligt: Folk er super ligeglade og har deres egen holdning uanset hvad du siger. Det aller bedste du kan gøre er at være MEEEGA ligeglad og så bare trække på skuldrene og lade VÆRE med at forsvare dig selv. Du skylder INGEN mennesker nogen forklaringer på dig valg!
Idag er jeg 27, mangler kun 1 år på jurastudiet og vil da kalde mig selv en "succes-historie" på den unge mor. Det er folk bare ligeglade med. Jeg er nu gravid igen, og så sent som i forgårs spurtge en pædagog på den skole hvor min datter lige er startet om det ikke var dumt jeg var gravid igen så ungt, og mon jeg mon nogensinde ville kunne færdiggøre min uddannelse nu? Øhh... nej nej, jeg har så bare læst 5,5 år, men giiiiider da ikke at tage det sidste halve år med, bare fordi jeg får endnu et barn! Hvad tror du selv???
Så kære søde unge mor! Bered dig på masser af crap der kommer din vej de næste maaaaaange år! Sæt skjoldet op og lad det hele prelle af. Lad være med at forsvare dig. Du har intet at skulle forsvare. Rank ryggen og vær glad for dem der holder af dig og ligeglad med dem der sladrer!!
Kæmpe Knus Ditte
Hej Ditte 
Først og fremmest - skønt at jeg íkke er den eneste i verden der har det sådan 
Tusinde tak for de gode råd og de søde ord! Jeg kan se på det hele, at det nok ikke ændrer sig uanset hvor meget jeg prøver at forsvare vores valg. Men tak - jeg gider ikke forsvare det overfor nogle længere - jeg må enten ignorere dem eller bare trække på skulderne og så håbe på, at de får dårlig smag i munden før eller siden..
Har en veninde der så sent som i går, sagde til mig, at scanningsbilleder er klamme.. Hm.. Det forstår jeg nu virkelig ikke , så jeg begyndte jo straks at modargumentere, men fra nu af vil jeg bare prøve at lade det ligge og sige "Nå" 
Utroligt hvad man skal lægge ører til !!
Men endnu en gang tak for de gode råd