Reaktioner vedr. graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

TineA

SeptemberBaby skriver:

Nej, helt ærligt, hvor er det nogle uforskammede reaktioner, du/I har fået!
Synes, det er alt for groft.

Men mon ikke reaktionerne hænger lidt sammen med, at du måske er den mest modne i din omgangskreds?
Den der med "bare at få det fjernet" tyder i hvert fald på nogle mennesker, der ikke er vant til at skulle tage ansvar for noget som helst. Det lyder jo som om, de har fluer i hovedet! ;-)

Men lad nu endelig ikke sådan nogle umodne kommentarer påvirke dig (selvom det er svært). 21 år er på ingen måde for ungt! Det kommer skisme an på, hvordan man er som forælder og IKKE hvad der står på ens dåbsattest. (I øvrigt var det mere eller mindre standard-alder for førstegangsfødende for 50 år siden, og rent biologisk-fysisk at foretrække :-)

Stort virtuelt kram og tillykke med mavsen, selvom det ikke er en nyhed.

Jeg er helt enig med dig

Det er dejligt, at høre, at det ikke bare er  mig der er gravid og nærtagende

Tak!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

TineA

CarinaSD skriver:

Mange af mine veninder prøvede mange gange at få mig til at overveje at fjerne det .. af den åndsvage grund at så kunne jeg ikk komme med i byen  det meste af min familie var super glade Dog havde mine bedsteforældre en anden mening .. de mente bestemt ikk at jeg var klar .. for jeg var stadigvæk en lille lalleglad 10 årig der ikk kunne tage vare på sig selv .. Jeg var 21 da jeg blev gravid .. og 22 14 dage før jeg fødte .. og bliver 23 i næste mdr og min søn har det super godt .. Han mangler ikk noget .. og får alt den kærlighed og tryghed han skal bruge 

Det er så strengt, at have sådanne holdninger - de har jo ingen idé om hvordan du vil være som mor ? Sådanne holdninger burde man holde for sig selv, eller i hvert fald ikke sige til den gravide !!

Anmeld

22. juni 2010

TineA

Bebsen skriver:

Eeej, hvor kan folk da være uforskammede og onde at sige sådan nogle ting

Jeg har ikke fået SÅ slemme tilbage meldinger om min graviditet, har mest hørt noget a´la : Hvor er det snyd, jeg vil os være gravid... (uden at sige tillykke eller noget som helst) Den har jeg så os hørt rigtigt mange gange.. Men den har egentligt os gjort mig ked af det, at venner og familie ikke har kunnet glæde sig på mine vegne... Og der er stadig en del der ikke glæder sig på mine vegne, men bare "vælter" sig i selvmedlidenhed...

Selvom jeg godt kan høre det er småting ift hvad du har måttet lægge øre til, så sårer den manglende glæde på mine vegne mig alligevel... Jeg har i MANGE år gerne villet være gravid/mor, men synes da alligevel jeg har formået at glæde mig på andres vegne når de fik de 2 streger...

til dig.

Jeg håber ikke at folks dumme kommentarer har kunnet ødelægge din glæde ved din graviditet!!!

Synes nemlig også, at folk er rigtig modbydelige ;(

Men nej, de skal ikke have lov at ødelægge hvor meget vi glæder os til lillemanden kommer

Anmeld

22. juni 2010

TineA

B&J skriver:

min mor og mine sviger forælder jublede til den store guld medajle hihihi dejligt...

resten af familien var okay nå ja tillykke

og min moster ja vildt glad men i smug går hun og siger til min mor af han sagten kunne få det bedre og han mangler en masse øhh hvad??? 

man bliver bare så ked af det for vi gør alt hvad vi kan og vi ved han ikke mangler noget og vi får så meget ros af vores SP og min mor og svigerforælder men de andre det er bare negativt

Det er den fladeste reaktion "nå, okay tillykke..." - Man kan nærmest se hvordan de himler med øjnene så snart de vender ryggen til, ikke ?

Anmeld

22. juni 2010

TineA

mimse skriver:

hej Tine

Det var dog en utrolig tarvelig modtagelse jeres lykkelige nyhed har fået sig. Det er jeg helt chokeret over at høre! Godt nok er temmelig ung, men hvis I ønsker jer barnet, skal I også nok blive nogle dejlige forældre! :-)

Jeg er selv 32 og har kun fået meget (!!!) positive tilkendegivelser. Alle har uden undtagelse været utrolig glade på vores vegne og ønsket os alt det bedste. Et par enkelte har måske været en smule kede af det, fordi de havde ønsket det var dem selv, der skulle være forældre i stedet for. Men de har  været glade på vores vegne.

Jeg er sikker på, at folk vil blive rigtig glade på jeres vegne også, når de får lov at møde jeres lille mirakel. Der er intet som en baby, der kan få glæden og smilene frem i folk :-)

Held og lykke med det.

Mh. Mie

Tak , jeg håber også at folk "vender" når først han kommer til

Men det er nu skuffende, at se og mærke folks reaktioner - hvor svært kan det være, at prøve at være glad på en venindes vegne?

Hm..

Anmeld

22. juni 2010

Margorie

Nej sådan nogle kommentare har jeg godt nok ikke fået.. Kender slet ikke så afstumpede og dumme mennesker.. Synes da slet ikke menneskerne i dit liv kan tillade sig at sige sådan- forstiller mig lidt at det da så absolut må være næsten fremmede klassekammerater/kollegaer der har sagt sådan, for venner, veninder og familien bør da støtte og elske dine valg!

Anmeld

23. juni 2010

ditdot

Hej, 

De fleste har väret super glade på vores vegne (jeg er 26 og min mand 31) og da vi har väret sammen i 10 år var folk også begyndt at spörge ind til hvornår det skulle väre. Men nytårsaften aflyste et vennepar middagen et par dage inden da de fik afvide at vi ventede barn, af den grund at de selv havde fået afvide at de ikke kunne få nogle sammen. Det sårede i starten, men det var deres valg og de har ikke spurgt ind til det siden, jeg har heller ikke mödt dem, skal lige siges at vi i forvejen ikke så alt for meget til hinanden. 

Men ärgeligt er det da...

Anmeld

23. juni 2010

DK

He he he.... det er PRÆCIST det jeg har hørt på (og stadig af og til hører) i de sidste 6 år. Jeg fik Kirstine da jeg var 20,5. Ingen har nogensinde sagt jeg skulle have det fjernet, men hold da op hvor er den gængse reaktion bare "CHOK!!! Hold da op du var ung!"/"Var det planlagt"/"Overvejede i en abort"/"Hvordan er det så gået"/"hvor tit har du fortrudt" osv. osv. osv.

I starten gik det mig ENORMT meget på, og jeg havde sådan en lang svada/tale klar jeg kunne fyre af når jeg mødte folk der ikke vidste det. En lang tale hvori jeg redegjorde for mig og kærestens forhold, bolig, jobsituation, familiesituation osv. for at bevise overfor andre at jeg bestemt også var en god mor.

Helt ærligt: Folk er super ligeglade og har deres egen holdning uanset hvad du siger. Det aller bedste du kan gøre er at være MEEEGA ligeglad og så bare trække på skuldrene og lade VÆRE med at forsvare dig selv. Du skylder INGEN mennesker nogen forklaringer på dig valg!

Idag er jeg 27, mangler kun 1 år på jurastudiet og vil da kalde mig selv en "succes-historie" på den unge mor. Det er folk bare ligeglade med. Jeg er nu gravid igen, og så sent som i forgårs spurtge en pædagog på den skole hvor min datter lige er startet om det ikke var dumt jeg var gravid igen så ungt, og mon jeg mon nogensinde ville kunne færdiggøre min uddannelse nu? Øhh... nej nej, jeg har så bare læst 5,5 år, men giiiiider da ikke at tage det sidste halve år med, bare fordi jeg får endnu et barn! Hvad tror du selv???  

Så kære søde unge mor! Bered dig på masser af crap der kommer din vej de næste maaaaaange år! Sæt skjoldet op og lad det hele prelle af. Lad være med at forsvare dig. Du har intet at skulle forsvare. Rank ryggen og vær glad for dem der holder af dig og ligeglad med dem der sladrer!!

Kæmpe Knus Ditte

Anmeld

23. juni 2010

B&J

Tine2104 skriver:

Det er den fladeste reaktion "nå, okay tillykke..." - Man kan nærmest se hvordan de himler med øjnene så snart de vender ryggen til, ikke ?

Nemlig og det gør bare så ondt fordi af få et barn er ikke bare som af få en alm gave det kan slet ikke beskrives af få et barn også kommer de bare med sådan en lige i hovede på en så tænker man bare øhh ja jo tak..

Anmeld

23. juni 2010

N&J

Tine2104 skriver:

Hej Piger

Jeg vil meget gerne høre hvordan Jeres omgangskredse tacklede nyheden om Jeres graviditeter.

Ikke er min graviditet er en nyhed, men der kommer stadig mange sure opstød - hvilket gør mig ret ked af det

Min mor sagde fra starten af, at jeg lige så godt kunne vænne mig til, at ALLE har en mening om din mave og det er både på godt og på ondt.

Mine og min kærestes forældre er de eneste der jublede.

Jeg glemmer aldrig nogle af de første kommentarer

"Nå, er du gravid... Hvornår skal det så fjernes?"

"Du kan jo ikke få børn nu, det passer så dårligt ind i mit liv, og så får jeg stress, jeg er jo 2 år ældre end dig og har ikke en gang en kæreste"

"Er det ikke MEGET tidligt?" (Jeg er 21 og har været sammen med Robin i 5 år)

"Det hele bliver bedre, når det bliver fjernet"

Ville bare høre Jer ad, om folk omkring Jer kom/kommer med sure opstød som disse , eller om jeg har en ualmindelig tarvelig omgangskreds .. ?

Dermed ikke sagt, at der slet ikke har været nogle positive holdninger, men jeg er overrasket (negativt) over, at folk kan have så ondt i r***

Jeg syntes du har en ualmindelig tarvelig omgangskreds, der var to af mine veninder, der spurgte om jeg ikke skulle have det fjernet (det var en ups og faderen meldte fra starten ud af han ikke ville deltage) og de to røg ud med det samme.. ellers har jeg kun fået positive kommentarer (på nær fra min søster, men det er lidt noget andet og ja hun var 19 og ikke flyttet hjemmefra (men selv gravid med sin kæreste efter at have kendt hinanden i 2½ mdr.) så det tog jeg ikke så nært... 

Jeg var simpelthen blevet tosset, har det lidt som min datters fars venner, der ene sagde at han da bare skulle fortælle mig at han havde mongolisme i familien, så ville jeg jo få det fjernet kan slet ikke se at man kan kalde sig en veninde ved at sige sådan noget, og ja er da lykkelig for at sådan en person aldrig kommer til at være i min datters liv.. 

Faktisk så var alle glade på mine vejne, og selvom min søster blev så hurtigt gravid, og vi alle incl. reagerede med at sige at hun jo skulle overveje situationen nøje, så var vi da alle glade på hendes vejne, og hun har heller ikke fået de kommentarer, dog mener hun selv at hun får det der ung mor blik.. men jeg tror nu bare det er fordi hun er smuk og har et barn at der så er lidt fyre der kigger.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.