Anonym skriver:
I må undskylde på forhånd hvis tingene bliver en smule rodet, og forvirrende.
Men til sagen; Min mand og jeg fik en dejlig datter for snart 6 mdr siden, det gik rigtig godt i starten, og manden var bare en supermand til at hjælpe både med at lave mad, skifte ble, bade osv, men hen af vejen trak han sig mere og mere tilbage, han har ikke skiftet en lorteble, og badet hende siden hun var 1 måned. og efterhånden er det mig som står for det hele, som så vil sige at lave mad, gøre rent, passe baby ( han kan lige overkomme at lege med hende, eller tage hende i 5 min når hun er ked af det). Når jeg siger til ham at jeg har brug for at komme lidt ud bare engang imellem, det kunne f.eks. være at få lov til at ride én gang om ugen igen eller noget i den dur, finder han straks på en masse undskyldninger " Jamen jeg er træt, jeg har været på arbejde i 10 timer" Men han har ingen problemer med at tage i fitness centeret, lave bil, og tage til fest. Eller også så siger han " Du kan få lov at ride igen når du har fundet en barnepige"
Kan det virkelig være rigtigt at jeg skal have en barnepige allerede, når jeg bor sammen med manden?
Hvergang jeg beder ham om at stramme sig lidt an, f.eks. med at skifte nogle flere bleer, og bade hende indimellem svare han tilbage med ;" det har jeg ikke lyst til, du skifter jo heller ikke vandlåse og slår græsset vel" og så får jeg jo straks dårlig samvittighed, måske han har ret? Måske er det virkelig fair fordeling af "arbejdsopgaverne".
Puha jeg aner snart ikke mine levende råd mere, for jeg er jo ikke ved at dø, det fungere jo okay, og jeg klare da hverdagen. Men jeg er så træt af at være bitter over ham, træt af at han ikke kan forstå mig når jeg siger til ham at jeg har brug for han skifte en ble, eller bader hende. For ham gør det ingen forskel.
Ja, ved ikke helt hvad jeg ville med dette indlæg, måske blot se det i andre synsvinkler?
Har du overvejet at han måske har en fødselsdep. det kan mænd jo også få.
Min egen svoger fik det, og han trak sig fuldstændig fra alt hvad der havde med den lille at gøre. Måske han har brug for at få talt noget igennem, måske bare ikke med dig.
Held og lykke.