har brug for et godt råd....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

959 visninger
23 svar
0 synes godt om
21. juni 2010

Ni-ko-li-ne

aller først, skal jeg lige have en frustration ud! jeg har været ved frisøren idag, skulle have taget spidser... og hun viste mig hvor meget hun ville tage af, jeg godkendte.... men HUN HAR TAGET MERE! og nu er det sgu næsten skulderkort! jeg elsker mit lange hår.... og nu kunne jeg tude! men det gror vel ud igen?

nå men så til sagen.... forrige år, tog mine forældre til Sverige på sommerferie, og kom derfor ikke til min fødselsdag, da det faldt sammen. Nåh men okay, det var der jo ikke noget at gøre ved... Sidste år, tog de til Spanien, igen faldt tilbuddet lige på min fødselsdag... I år skal min bror løbe marathon på Bornholm, og gues what? ja, de har inviteret mine forældre med OG DE KOMMER DERFOR IKKE TIL MIN FØDSELSDAG! for tredje år i træk...

jeg har sagt til dem at det var jeg ked af....

igår spørg jeg så, om de har lyst at komme denne weekend og så kunne vil holde lidt fødselsdag... Det kunne de ikke, for min kusine kommer hjem fra studierejse og derfor holder min mors bror en lille vilkeommen hjem fest... kombineret med min kusines fødselsdag.... Og mine forældre er inviteret, derfor kunne de ikke komme herover!

så skriver min mor (SMS) at hun var ked af det, fordi jeg jo ikke skulle føle at jeg ikke er vigtig! jeg svarede så, at det måske var lidt svært at føle sig vigtig, når de kommer til min kusines fødselsdag og ikke til min!

tøser.... er jeg dum at blive lidt skuffet? er det mig der er forkert på den? jeg vil ringe til min mor senere... men jeg skal lige høre fra andre om jeg er helt ude i hampen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

otlitrom

Nej, det er ikke tosset! Lige meget, hvor gammel man bliver, så er man sine forældres børn og har brug for opmærksomhed og kærlighed!! Det gives bare ikke på samme måde i alle laders grupper. Jeg kan godt forstå du er blevet ked af det, og jeg synes måske også det er et underligt valg at træffe, når de vælger din kusine frem for dig. Men jeg kender jo ikke hele situationen, og vil bestemt ikke virke dømmende over for nogen af parterne!

Jeg synes det er super flot at du har sagt det til dem - sms kontakt eller ej - for det er vigtigt at få talt om den slags ting, ellers vokser problemerne sig nogle gange bare større, og det er der jo ingen grund til!

Jeg håber I får talt godt ud om det. Nu er valget åbenbart truffet, så du må nok prøve at nyde dagen med nogle andre. Men sig til dem at de vil være savnede og at der mangler noget, nu de har valgt ikke at være der. Om ikke andet kan de måske se, at du virkelig mener det, og ikke bare er "tøse-fornærmet".. (Kunne ikke finde et bedre ord.. )

Angående frisøren Hader når det sker! Jeg har flere gange grædt over den slags. Håret vokser ikke hurtigere, men det føles godt at få følelserne ud! Du ser sikkert bragende godt ud alligevel!!

Stort knus!

Anmeld

21. juni 2010

Ni-ko-li-ne

kitty skriver:

Nej, det er ikke tosset! Lige meget, hvor gammel man bliver, så er man sine forældres børn og har brug for opmærksomhed og kærlighed!! Det gives bare ikke på samme måde i alle laders grupper. Jeg kan godt forstå du er blevet ked af det, og jeg synes måske også det er et underligt valg at træffe, når de vælger din kusine frem for dig. Men jeg kender jo ikke hele situationen, og vil bestemt ikke virke dømmende over for nogen af parterne!

Jeg synes det er super flot at du har sagt det til dem - sms kontakt eller ej - for det er vigtigt at få talt om den slags ting, ellers vokser problemerne sig nogle gange bare større, og det er der jo ingen grund til!

Jeg håber I får talt godt ud om det. Nu er valget åbenbart truffet, så du må nok prøve at nyde dagen med nogle andre. Men sig til dem at de vil være savnede og at der mangler noget, nu de har valgt ikke at være der. Om ikke andet kan de måske se, at du virkelig mener det, og ikke bare er "tøse-fornærmet".. (Kunne ikke finde et bedre ord.. )

Angående frisøren Hader når det sker! Jeg har flere gange grædt over den slags. Håret vokser ikke hurtigere, men det føles godt at få følelserne ud! Du ser sikkert bragende godt ud alligevel!!

Stort knus!

igår aftes, lå jeg helt og tænkte... at der jo bar ikke var nogen grund til at holde min fødselsdag mere... det er den følelse jeg får... at det kun er Martin og Nikoline der er vigtige den dag og så kan resten være ligemeget... øv altså...

det var som om min mor ikke kunne forstå hvorfor jeg blev ked af det over det... og hun begyndte at spørge om ikke de kunne komme en anden weekend....

det kan godt ske jeg har tid en anden weekend... men lige nu er det princippet...

for lidt tid siden, spurgte jeg hende om de havde lyst at komme herover til mig og så kunne vi fejre en kombi fødselsdag for hende (15 juni) min far (16 juli) og mig... når de nu ikke kunne komme til min fødselsdag... svaret var "nu må vi lige se"

Anmeld

21. juni 2010

ChatH

Ni-ko-li-ne skriver:

aller først, skal jeg lige have en frustration ud! jeg har været ved frisøren idag, skulle have taget spidser... og hun viste mig hvor meget hun ville tage af, jeg godkendte.... men HUN HAR TAGET MERE! og nu er det sgu næsten skulderkort! jeg elsker mit lange hår.... og nu kunne jeg tude! men det gror vel ud igen?

nå men så til sagen.... forrige år, tog mine forældre til Sverige på sommerferie, og kom derfor ikke til min fødselsdag, da det faldt sammen. Nåh men okay, det var der jo ikke noget at gøre ved... Sidste år, tog de til Spanien, igen faldt tilbuddet lige på min fødselsdag... I år skal min bror løbe marathon på Bornholm, og gues what? ja, de har inviteret mine forældre med OG DE KOMMER DERFOR IKKE TIL MIN FØDSELSDAG! for tredje år i træk...

jeg har sagt til dem at det var jeg ked af....

igår spørg jeg så, om de har lyst at komme denne weekend og så kunne vil holde lidt fødselsdag... Det kunne de ikke, for min kusine kommer hjem fra studierejse og derfor holder min mors bror en lille vilkeommen hjem fest... kombineret med min kusines fødselsdag.... Og mine forældre er inviteret, derfor kunne de ikke komme herover!

så skriver min mor (SMS) at hun var ked af det, fordi jeg jo ikke skulle føle at jeg ikke er vigtig! jeg svarede så, at det måske var lidt svært at føle sig vigtig, når de kommer til min kusines fødselsdag og ikke til min!

tøser.... er jeg dum at blive lidt skuffet? er det mig der er forkert på den? jeg vil ringe til min mor senere... men jeg skal lige høre fra andre om jeg er helt ude i hampen?

Hej søde, synes altså heller ikke du overreagerer, det er da ikke særlig pænt. de ved da hvornår du har fødselsdag så hvis de skulle noget andet kunne de måske selv foreslå dig en dato at holde din fødselsdag nu de ikke er hjemme.

Ville reagerer på samme måde desværre...

Men hvorfor svarer hun også nu må vi lige se, det gør da bare en mere ked af det

Anmeld

21. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Chatarina skriver:

Hej søde, synes altså heller ikke du overreagerer, det er da ikke særlig pænt. de ved da hvornår du har fødselsdag så hvis de skulle noget andet kunne de måske selv foreslå dig en dato at holde din fødselsdag nu de ikke er hjemme.

Ville reagerer på samme måde desværre...

Men hvorfor svarer hun også nu må vi lige se, det gør da bare en mere ked af det

ja, jeg synes heller ikke det er helt okay...

jeg må ringe og tale med dem og fortælle dem at det altså er noget underligt noget!

Anmeld

21. juni 2010

ChatH

Ni-ko-li-ne skriver:

ja, jeg synes heller ikke det er helt okay...

jeg må ringe og tale med dem og fortælle dem at det altså er noget underligt noget!

Ja jeg ville i hvert fald også blive rigtig ked af det. Håber i finder ud af noget...

Anmeld

21. juni 2010

Vinker

Jeg ville også være skuffet hvis jeg var dig! Jeg kan selvfølgelig godt se at det er svært når forskellige ting falder sammen med din fødselsdag, men nu er det 3. år og så synes jeg godt du kan fortælle din mor (på en pæn måde) at du altså er ked af det. At du godt ved det ikke er bevidst at de ikke kan komme, men at hun skal vide at det alligevel skuffer dig fordi du føler din kusine blir valgt fremfor dig....

Jeg ved det er svært at sige den slags, men er sikker på det i sidste ende gør det hele bedre. Det er vigtigt at snakke om tingene og sige sin mening.

Og så til håret: ja søde, det gror ud igen, men kan godt forstå du er irriteteret for synes det er mangel på respekt af din frisør at klippe mere af end hvad du har godkendt - rigtig frækt! Du burde ikke ha betalt for det!!!! Føler med dig!!

Anmeld

21. juni 2010

anna-jonas

Søde Karina!

Du må sige det som det er...................at du oplever at de fravælger dig, og at det gør dig enormt ked af det. Spørg om der er en grund?? For det kan da ikke komme bag på dem, at du har fødselsdag samme dag, i samme uge hver år.

Kan godt forstå at du bli'r ked........................og jeg synes du skal fortælle dem det..................altså at du bli'r ked.

Anmeld

21. juni 2010

oo

det er overhovedet ikke dumt at være skuffet - hverken over dine forældres manglende deltagelse ved din fødselsdag eller over frisørens klipperi!!

jeg ville sige det lige ud, som du jo også forsøger, at du faktisk føler dig lidt ligegyldig når de prioritere nærmest alle over dig. og så se hvad der sker. jeg håber de forstår det og lige hanker op i sig selv og sørger for at få fejret dig

Anmeld

21. juni 2010

JustAnotherName

Jeg kan sagtens forstå dig, og synes du er i din gode ret til at føle som du gør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.