Forhøjet levertal???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2010

Stepmom87

Forresten.. Rygning kan forværre kløen, så hvis du/i ryger er det nok en god idé at stoppe.. Bare et lille tip..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2010

Maddox

Jeg aner ikke hvorfor jeg fik dem gratis, indtil videre har jeg kun hørt at det er Kolding sygehus, hvor man får dem.. Jeg synes også at det er en enorm udgift, hvis man selv skal betale.. Fik du dem udleveret på sygehuset?

Jeg vil råde dig til at, hvis du bliver gravid igen og får forhøjet levertal igen, så bed om at få en henvisning til en hudlæge, hvor du kan få lysterapi, det er GRATIS så længe du har en henvisning og det virker bare SÅ godt. Man må dog ikke begynde for tidligt på det, da det kan sætte fødslen igang.

Ja, tak for rådet med lysterapi.. Det vil jeg helt sikkert huske på, hvis der skulle blive en gang mere. Der er jo deværre 50% risiko for forhøjede levertal ved ny graviditet - så ligenu er lysten til en ny graviditet ikke så stor  (Jeg døjede under begge mine forrige graviditeter - første gang dog ikke så slemt, at jeg skulle i behandling, men blev holdt ekstra øje med og fik taget levertalsprøver hver 14. dag)

Jeg røg IKKE da jeg var gravid!!! Kunne ALDRIG finde på at ryge med en lille bebs i maven (stoppede da jeg fandt ud af, at jeg var gravid), så det var ihvertfald ikke dét, der forværrede min kløe

Anmeld

14. juli 2010

puttecolle

Käte skriver:

Jeg er gravid i uge 36+3 og har for en uge siden fået taget en blodbrøve pga. kløe og har snakket med min læge i dag om resultatet og det er 3 tal hvor af det ene var forhøjt med ca. 30 og hun var så ikke færdig med at udrede det og snakkede vidst om en gynægelog... ville få et svar senere i dag, men er lidt i vildrede er der nogen der ved hvad det betyder og har det nogen skadelig effekt på barnet? Nogen der har prøvet det?

jeg skal op til min JM i dag og ha taget blodprøver fordi det klør over det hele og mine håndflader og fodflader er mørkerøde og jeg glæder mig slet ikke og vente tiden på 4 timer kan få mig til at tude for er så bange for der skal være ngoet galt...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. juli 2010

Stepmom87

Solajma skriver:

Ja, tak for rådet med lysterapi.. Det vil jeg helt sikkert huske på, hvis der skulle blive en gang mere. Der er jo deværre 50% risiko for forhøjede levertal ved ny graviditet - så ligenu er lysten til en ny graviditet ikke så stor  (Jeg døjede under begge mine forrige graviditeter - første gang dog ikke så slemt, at jeg skulle i behandling, men blev holdt ekstra øje med og fik taget levertalsprøver hver 14. dag)

Jeg røg IKKE da jeg var gravid!!! Kunne ALDRIG finde på at ryge med en lille bebs i maven (stoppede da jeg fandt ud af, at jeg var gravid), så det var ihvertfald ikke dét, der forværrede min kløe

Hvis du har haft det før, hvordan kan du så få dig selv til at få flere børn? Jeg ville ikke kunne holde det ud igen, så det er måske meget godt at jeg ikke må få flere..

Jeg fik af vide at når man har haft det én gang er risikoen for at få det igen 90%.. Hmm..

Anmeld

14. juli 2010

Stepmom87

puttecolle skriver:

jeg skal op til min JM i dag og ha taget blodprøver fordi det klør over det hele og mine håndflader og fodflader er mørkerøde og jeg glæder mig slet ikke og vente tiden på 4 timer kan få mig til at tude for er så bange for der skal være ngoet galt...

Puha, det ligner mine hænder i "mild" udgave fra jeg var gravid.. Mine hænder og fødder var så røde over det hele..

Anmeld

14. juli 2010

Maddox

Stepmom87 skriver:

Hvis du har haft det før, hvordan kan du så få dig selv til at få flere børn? Jeg ville ikke kunne holde det ud igen, så det er måske meget godt at jeg ikke må få flere..

Jeg fik af vide at når man har haft det én gang er risikoen for at få det igen 90%.. Hmm..

I min første graviditet, var det i en meget mild grad - som skrevet ovenover, ikke noget jeg skulle i behandling for..

Og hvordan jeg "kunne få mig selv til det"??? (synes jeg er en lidt underlig måde, at spørge på)   Ingen af gangene har børnene set ud til at blive påvirket af det, derfor turde  jeg godt "lide" for at få et barn mere.. Havde det på nogen måde set ud til at stresse fostret, eller på anden måde påvirket det, ville jeg selvfølgelig ikke have gjort det igen..  

Jeg har HELDIGVIS ikke fået at vide, at jeg ikke MÅ få flere børn (ikke ensbetydende med, at jeg skal/vil have flere), men det er da rart, at have muligheden

Hvordan kan det være, at du ikke MÅ få flere børn?

Jeg har kun hørt/læst 50% risiko, ved efterfølgende graviditeter - men tror da, som du har fået at vide, at risikoen er større..  

Anmeld

14. juli 2010

Stepmom87

Solajma skriver:

I min første graviditet, var det i en meget mild grad - som skrevet ovenover, ikke noget jeg skulle i behandling for..

Og hvordan jeg "kunne få mig selv til det"??? (synes jeg er en lidt underlig måde, at spørge på)   Ingen af gangene har børnene set ud til at blive påvirket af det, derfor turde  jeg godt "lide" for at få et barn mere.. Havde det på nogen måde set ud til at stresse fostret, eller på anden måde påvirket det, ville jeg selvfølgelig ikke have gjort det igen..  

Jeg har HELDIGVIS ikke fået at vide, at jeg ikke MÅ få flere børn (ikke ensbetydende med, at jeg skal/vil have flere), men det er da rart, at have muligheden

Hvordan kan det være, at du ikke MÅ få flere børn?

Jeg har kun hørt/læst 50% risiko, ved efterfølgende graviditeter - men tror da, som du har fået at vide, at risikoen er større..  

Undskyld måden at formulere mig på, men er ikke så god til det på skrift, det var ikke meningen at det skulle lyde negativt..

Under min graviditet stressede det heller ikke min datter, hun var "næsten" upåvirket, men tog i en lang periode ikke ordentlg på, men det indhentede hun hurtigt, på 3 uger tog hun 2 kg på, og vejede 3200 3 uger før termin.

Jeg må ikke få flere børn da min graviditet var tæt på at slå mig ihjel, da min lever var ved at stå af og de var også forberedt på at tage hende ud 10 uger før termin og håbe på det bedste. Dette var jeg dog meget imod og ville have hende inde i maven indtil hun kunne klarer sig selv når hun kom ud.

Anmeld

14. juli 2010

Multebær

Jeg bliver godt nok lidt ængstelig af det i skriver. Trist at tænke på at min egen krop kan skade fostret Jeg håber på flotte levertal på torsdag.

Anmeld

14. juli 2010

Stepmom87

Multebær skriver:

Jeg bliver godt nok lidt ængstelig af det i skriver. Trist at tænke på at min egen krop kan skade fostret Jeg håber på flotte levertal på torsdag.

Du skal ikke blive nervøs over det, du er i gode hænder på sygehuset hvis det viser sig at du har forhøjede levertal, de tjekker til din baby regelmæssig og sørger for at han/hun har det godt.. Jeg tror at forhøjede levertal som regel er værst for den kommende mor..

Anmeld

14. juli 2010

puttecolle

Stepmom87 skriver:

Puha, det ligner mine hænder i "mild" udgave fra jeg var gravid.. Mine hænder og fødder var så røde over det hele..

var dine værre? hold da helt op man bare tanken om at jeg syns mine er slemme men hvis dine har været mørker... men håber satme at de har et godt svar fra sygehuset når de ringer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.