Forhøjet levertal???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.315 visninger
30 svar
0 synes godt om
21. juni 2010

Käte

Jeg er gravid i uge 36+3 og har for en uge siden fået taget en blodbrøve pga. kløe og har snakket med min læge i dag om resultatet og det er 3 tal hvor af det ene var forhøjt med ca. 30 og hun var så ikke færdig med at udrede det og snakkede vidst om en gynægelog... ville få et svar senere i dag, men er lidt i vildrede er der nogen der ved hvad det betyder og har det nogen skadelig effekt på barnet? Nogen der har prøvet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

LIZO

jeg havde gravilitet kløe. hvis det er meget slemt bliver man sat i gang før tid.  men så skal det være meget slemt.

mit var en del forhøjet og var meget ramt af det.. fik nogle forskellige piller der ikke hjælp. så endte med at blive sat i gang 1 uge før tid. ( var dog ikke kun på grund af det)

Anmeld

21. juni 2010

XXSS

Ja hvis dine levertal er forhøjede til et bestemt punkt kalder man det graviditetskløe, som først forsvinder efter graviditeten og som nogle gange skal behandles. Det er leveren der ikke kan følge med. Så afvent og hør, hvad din læge siger og få denne til at forklare dig konkrekt, hvad netop dine blodprøver kommer til at betyde for dig i graviditeten

Anmeld

21. juni 2010

Käte

Ventetiden er bare lang jeg har nu ventet på svar siden mandag

Anmeld

21. juni 2010

Maddox

Jeg fik konstateret leverbetinget graviditetskløe, pga. meget forhøjede levertal, allerede da jeg var i uge 30.

Jeg startede i Ursofalk behandling og kom hurtigt op i dobbelt dosis (6 kapsler om dagen), fordi mine tal blev ved med at stige. Jeg var til kontrol på FG hver uge, hvor jeg fik kørt CTG, blev vækstscannet og målt flow igennem navlestrengen. Og så blev jeg sat igang 3 uger før termin. 

Min kløe var så slem inden jeg kom i behandling, at jeg ikke følte jeg kunne være nogle steder. Og endte med at jeg kradsede hul på huden flere steder. Foruden Ursofalk fik jeg også antihistaminer mod kløen, fordi det tager et par uger inden behandlingen begynder at virke.

Ursofalk kapslerne er ret dyre, koster ca. 1100 for 100 stk. men de er det værd, når først de virker..

Du kan læse lidt om det her: http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/Leverbetinget_graviditetskl%C3%B8e.asp

Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at skrive en pb

Anja

Anmeld

21. juni 2010

CamillaSoefelt

Solajma skriver:

Jeg fik konstateret leverbetinget graviditetskløe, pga. meget forhøjede levertal, allerede da jeg var i uge 30.

Jeg startede i Ursofalk behandling og kom hurtigt op i dobbelt dosis (6 kapsler om dagen), fordi mine tal blev ved med at stige. Jeg var til kontrol på FG hver uge, hvor jeg fik kørt CTG, blev vækstscannet og målt flow igennem navlestrengen. Og så blev jeg sat igang 3 uger før termin. 

Min kløe var så slem inden jeg kom i behandling, at jeg ikke følte jeg kunne være nogle steder. Og endte med at jeg kradsede hul på huden flere steder. Foruden Ursofalk fik jeg også antihistaminer mod kløen, fordi det tager et par uger inden behandlingen begynder at virke.

Ursofalk kapslerne er ret dyre, koster ca. 1100 for 100 stk. men de er det værd, når først de virker..

Du kan læse lidt om det her: http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/Leverbetinget_graviditetskl%C3%B8e.asp

Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at skrive en pb

Anja

Hvor slemt skal det der kløe være før man skal kontakte lægen? Fordi mit er her på det sidste begyndt og klø rigtig meget, kradser også tit hul på mavsen..;( Men det klør kun på maven ikke andre steder.. Er det noget jeg skal ringe til lægen om?

Anmeld

21. juni 2010

Maddox

CamillaSoefelt skriver:

Hvor slemt skal det der kløe være før man skal kontakte lægen? Fordi mit er her på det sidste begyndt og klø rigtig meget, kradser også tit hul på mavsen..;( Men det klør kun på maven ikke andre steder.. Er det noget jeg skal ringe til lægen om?

Leverbetinget graviditetskløe starter som regel med at klø i håndfladerne og under fodsålerne.. Er det kun mavsen der klør, er det højst sandsynligt pga. at huden bliver strukket så meget nu, og ofte er huden også meget mere tør, når man er gravid.

Prøv først at smørre med en rigtig fed creme og se om ikke det skulle tage noget af kløen..  

Kan se at du ikke har så langt til termin... Held og lykke - hvor bliver det spændende

Anmeld

21. juni 2010

XXSS

CamillaSoefelt skriver:

Min mave kløede også helt vildt under første graviditet, men det var ikke leverbetinget så det behøver dit hellere ikke at være. Hvis du er i tvivl så få taget en levertalsblodprøve. 

Anmeld

22. juni 2010

CamillaSoefelt

Solajma skriver:

Leverbetinget graviditetskløe starter som regel med at klø i håndfladerne og under fodsålerne.. Er det kun mavsen der klør, er det højst sandsynligt pga. at huden bliver strukket så meget nu, og ofte er huden også meget mere tør, når man er gravid.

Prøv først at smørre med en rigtig fed creme og se om ikke det skulle tage noget af kløen..  

Kan se at du ikke har så langt til termin... Held og lykke - hvor bliver det spændende

Okey det lyder godt så.. Tror jeg nu heller ikke det er, hehe.

Jepp, jeg er rimelig tæt på må man sige.. Glææææder mig også. Og tusind tak.

Anmeld

22. juni 2010

CamillaSoefelt

Tanja78 skriver:

Min mave kløede også helt vildt under første graviditet, men det var ikke leverbetinget så det behøver dit hellere ikke at være. Hvis du er i tvivl så få taget en levertalsblodprøve. 

Oki, tror jeg nu ikke det er. Tror bare det må være maveskindet der blir strammet godt og grundigt her i slutningen.. Når det ikke klør de andre steder er jeg ikke nervøs...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.