hvordan siger man det på en pæn måde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2010

B&J

Hej du får lige en mega krammer det lyder lidt til du har brug for ja det er en pisse svært sted du står men helt ærligt du kan ikke gøre en skid kun din mor og far for jeg har også prøvet med mine søskende de er godt nok 17 og 19 men de er ikke så moden af deres alder og den ene er der kun sex i hovede mens den anden godt nok er jomfru.... min mor er ikke så moden af sin alder så mine søskende får lov til mange ting og jeg prøver af fortælle mine søskende en masse ting men hjælper ikke og ja jeg skal bare indse jeg bare ikke kan være mor for dem for det er jeg bare ikke og jeg har jo også en dreng og ham skal jeg jo være mor for og bruge min tid på og ikke mine søskende.... og ved de unge tager ikke ret meget tøj på og vil gerne have en stor opmærksomhed.. men det eneste man kan gøre er at fortælle dem og håbe på de vil lytte hvis de kommer til af stå i det sted.... og venner der er 5-6år ældre det havde jeg nu også også kærester den gang.... så det syntes jeg nu ikke er så slemt.... men stol på dine søskende selv om det er hammer svært

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

Stjernen87

Hejsa... Du får også en KÆMPE kammer af mig...

Jeg sys du skal vende det  om til noget positivt.... Selvom det er død svært.. Men de kommer i det mindste og fortæller dig tingene. Så de må se op til dig eller stole på dig, derfor kan og skal du ikke være den onde storesøster. Du giver jo lidt selv dig et svar, ved at sige du selv har været sådan...

Og du er sikkert en dejlig fornuftig person den dag i dag  Hvis alle kunne advare en om hvad man skulle og ikke skulle, ville livet da være for kedeligt og man ville ikke have nogle erfaringer = det bliver man klogere og stærkere af.
Man skal ha prøvet nogle grænser af, ikke at sige man skal rode sig ud i det værste, men druk, drenge ja og hvad der følger med der...
Min veninde havde selv svært ved det med hendes søster, men hun nyder godt af at hendes lillesøster kommer til hende og fortæller om tingene, den måde igennem kunne hun "guide" hendes lillesøster til de "rigtige" ting.. Eller i hvert fald sige det hun mente om det.

Jeg sys du skal være der for dine søstre hvad du self er. Lade dem komme til dig og så ellers bare "guide" dem så godt du kan. Tager dte helt overhånd ja så må du have fat i jeres forældre og være den onde storesøster som jo i sidste ende var den bedste storesøster

Anmeld

18. juni 2010

Maise

jeg undre mig mere over at en fyr på den alder gider sådan en ung finke, det er jo usmageligt. han må dælme være en sørgelig umoden type.

Anmeld

18. juni 2010

Pia.

Altså jeg kan sgu ike lade hver med at tænke på om ikke det bare er sådan at være 15 år - Er det ikke et spørgsmål om at følge flokken - og se ud og gøre det de andre gør ... Jeg har da selv været 15 år og den fik da heller ikke for lidt den gang ... Mener heller ikke det er dit "job" at opdrage på dine søskende men mere dine forældres ... Du er deres søster, du skal være hende de kan komme til hvis der sker noget, eller hende de kan betro deres dybeste hemligheder til... Den med at ændre på dem, tror jeg ikke på... Men råd dem og vejled dem I hvad der sker ude i den store verden og fortæl dem de skal passe godt på dem selv og at de ALTID kan ringe til deres storesøster lige meget hvad og hvad tid på natten det er...

Anmeld

18. juni 2010

Svei

Øv...jeg ved sørme ikke hvad du kan eller skal gøre....men det er langt fra hvordan det var da jeg var 14-15 år, heldigvis...synd de ikke har mere respekt for dem selv...man opnår jo intet positivt ved at være nem og smide patterne op under hagen...synd...men altså, jeg tænker måske det er noget man skal lære sine børn op gennem opvæksten...altså at have mere respekt for sig selv end at være billig på den måde...men bare de så passer på og beskytter sig.

Jeg tror bare de unge mænd dypper den i dem der gider og er hun 15 år, hvorfor så ikke bruge hende....men altså, det er jo pigerne der skal sige nej, for mændene gør jo ikke noget forkert.

Men kan godt forstå dig...det må være hårdt at være vidne til..

Anmeld

18. juni 2010

Stjernen87

Yrsa skriver:

Øv...jeg ved sørme ikke hvad du kan eller skal gøre....men det er langt fra hvordan det var da jeg var 14-15 år, heldigvis...synd de ikke har mere respekt for dem selv...man opnår jo intet positivt ved at være nem og smide patterne op under hagen...synd...men altså, jeg tænker måske det er noget man skal lære sine børn op gennem opvæksten...altså at have mere respekt for sig selv end at være billig på den måde...men bare de så passer på og beskytter sig.

Jeg tror bare de unge mænd dypper den i dem der gider og er hun 15 år, hvorfor så ikke bruge hende....men altså, det er jo pigerne der skal sige nej, for mændene gør jo ikke noget forkert.

Men kan godt forstå dig...det må være hårdt at være vidne til..

Sys det er lidt voldsomme beskyldning og ord der bliver brugt...  Måske det er langt fra din ungdom, men desværre er det bare sådan tiderne ser ud i dag. Pigerne bliver hurtigere teenagere og ja, drengene bliver mere interresante i en tidlig alder.. .DESVÆRRE JA...

Men sys du putter lige lovlig meget salt i såret....

Anmeld

18. juni 2010

CiSo

Tanja78 skriver:

Jeg tror at jeg ville være den onde søster helt automatisk  Har selv en lille pige og ville godt nok blive ked af hvis hun allerede faldt i et forhold til en der er 9 år ældre i en alder af 14 år.. Forstår dit dilemma, men måske burde din mor også bare få lidt af vide om hvad der foregår?! et hint eller noget lignende uden at sige for meget...

ja, det har du nok ret i! men hvis de så finder ud af det er mig der har sagt det, så fortæller de jo aldrig mig noget mere, fordi de ved de ikke kan stole på mig?? Men jeg kan godt se hvad du mener..

Anmeld

18. juni 2010

CiSo

B&J skriver:

Hej du får lige en mega krammer det lyder lidt til du har brug for ja det er en pisse svært sted du står men helt ærligt du kan ikke gøre en skid kun din mor og far for jeg har også prøvet med mine søskende de er godt nok 17 og 19 men de er ikke så moden af deres alder og den ene er der kun sex i hovede mens den anden godt nok er jomfru.... min mor er ikke så moden af sin alder så mine søskende får lov til mange ting og jeg prøver af fortælle mine søskende en masse ting men hjælper ikke og ja jeg skal bare indse jeg bare ikke kan være mor for dem for det er jeg bare ikke og jeg har jo også en dreng og ham skal jeg jo være mor for og bruge min tid på og ikke mine søskende.... og ved de unge tager ikke ret meget tøj på og vil gerne have en stor opmærksomhed.. men det eneste man kan gøre er at fortælle dem og håbe på de vil lytte hvis de kommer til af stå i det sted.... og venner der er 5-6år ældre det havde jeg nu også også kærester den gang.... så det syntes jeg nu ikke er så slemt.... men stol på dine søskende selv om det er hammer svært

ja, du har helt ret, jeg kan slet ikke gøre noget.. det er bare mega svært at forholde sig til.. jeg vil jo gerne skåne dem for alt muligt.. Men ja det må jeg jo nok leve med at det kan jeg ikke desværre. 

Anmeld

18. juni 2010

Sommerfuglelarven

Det er ikke sjovt at være magteløs storesøster, det kender jeg alt for godt til, det er bare en lillebror på 17 år jeg har.

Men ærligt, og ærgeligt, så kan du ikke gøre noget - de vågner selv op til virkeligheden en dag, eller det gør de fleste. Jeg var selv vild teenager som begyndte at gå i byen som 12 årige, og var sammen med ældre mænd - jeg fortryder intet fra min ungdom, faktisk er jeg glad for at jeg har prøvet så meget, så jeg ikke skal ud og afprøve en masse ting efter jeg blev mor.

Jeg har selv været den "onde" storesøster som har sladret til vores forældre, når jeg synes at min lillebror var ved at nå grænsen/havde nået grænsen, og så måtte de tage det op med ham. Og han hader mig heldigvis ikke, selvfølgelig gik der et par dage før han snakkede med mig igen. Så jeg synes at du skal fortælle det til dine forældre, for det er deres ansvar at tage sig af det, og jeg er sikker på at alle parter vil blive glade for at du gik videre med det, end bare lade det stå til.

Udover det, så vil jeg lige huske dig på at piger modnes hurtigere end drenge, og derfor går piger tit efter drenge som er lidt ældre end dem selv. Drengene på deres egen alder er nok slet ikke nået til det stadig hvor de fester, går i byen, har sex osv.

Anmeld

18. juni 2010

Kvindemin

Jeg tror ikke på der kan gøres noget, og jo mere du siger, jo sjovere bliver det for så små nymfer.
Jeg har selv været den 15 årige pige, og ingen skulle dengang spille klog over for mig. Jeg tror bare at mange 15 årige er sådan i dag, desværre!! De har så travlt.. Men jeg har altså ikke fortrudt noget fra min ungdom, blot blevet stærkere af at skulle lære mig selv hvad der var rigtigt og forkert.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.