hvordan siger man det på en pæn måde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.940 visninger
28 svar
0 synes godt om
18. juni 2010

CiSo

Ja, jeg har to lillesøstre på 14, de bliver 15 til august! Og jeg syntes ærlig talt de er alt alt for langt fremme i forhold til deres alder.. 

Jeg har prøvet (nok som den irreterende storesøster) at sige det mange gange, med at det er grimt med alt det make up, og med patter oppe under hagen, og jeg kan sagtens sætte mig ind i at det ikke er fedt at hører fra ens storesøster der bare tror hun er klogere! 

Og ja, jeg har også altid troet det var en fase de skulle igennem og så blev de klogere, jeg har jo selv været der!! Men jeg syntes bare den fase har været der i RIGTIG lang tid! 

Nå men det var ikke det jeg ville...

Nu skal de IGEN til fest i aften, og det er også helt fint de tager ud og hygger sig.. Men jeg er sku så bange for at de bare er sammen med en tilfældig dreng IGEN! De har gjort det så mange gange, ( nu taler vi blowjobs, få finger og pillen.. de er begge jomfruer, efter hvad de siger) og jeg syntes efterhånden det er for meget..

Men den ene af dem, skriver og dater fyrer der er 20-23 år, hvor jeg altså syntes det er ALT for stor en aldersgrænse. Jeg har forsøgt at forklare hende, at hun skal finde en på hendes egen alder, men det virker ikke. Jeg har også forsøgt at sige det på en trælse måde med at det er klamt. o.s.v.

Men hvordan kan jeg sige det på en pæn måde? Min mor har hentydet til mig flere gange, om deres venner ikke er ret gamle.. hvor jeg så har måtte tilføje at det syntes jeg også.. 

Og det skal bare ikke ske for dem at blive gravide nu! Ikke fordi de skal se mig som et dårligt eksempel overhovedet, fordi min historie er en helt anden??

Men syntes i det er okay, at en fyr på 23 er sammen med en 14-15 årig?? og hvad ville i gøre hvis det var jeres søster?? 

Undskyld det blev lidt langt!

Sophie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

Margorie

Min lillesøster er 16 år- og hun har gået i byen og festet i knap 2 år nu. Det er svært at vende sig til det- specielt fordi hun har nogle af de samme venner som jeg har, og de er altså alle sammen over 20 år gamle. Men, jeg stoler på hun kan passe på sig selv. Jeg er ikke vild med at se fest fotos af min lille baby søster i hotpants med vodka flaske i den ene hånd og en smøg i den anden. Men hun har det sjovt. Og jeg var selv sådan da jeg var 15/16 år. Måske du bare nødt til at acceptere de ikke har den samme holdning til tingene som vi beskyttende storesøstre har. De skal jo begå deres egne fejl og dumheder.

Anmeld

18. juni 2010

CiSo

Marge skriver:

Min lillesøster er 16 år- og hun har gået i byen og festet i knap 2 år nu. Det er svært at vende sig til det- specielt fordi hun har nogle af de samme venner som jeg har, og de er altså alle sammen over 20 år gamle. Men, jeg stoler på hun kan passe på sig selv. Jeg er ikke vild med at se fest fotos af min lille baby søster i hotpants med vodka flaske i den ene hånd og en smøg i den anden. Men hun har det sjovt. Og jeg var selv sådan da jeg var 15/16 år. Måske du bare nødt til at acceptere de ikke har den samme holdning til tingene som vi beskyttende storesøstre har. De skal jo begå deres egne fejl og dumheder.

du har fuldstændig ret, og jeg kan hører du har det på helt samme måde som mig! Fordi det er så svært at se de billeder der, o.s.v.. Og ja man er bare den overbeskyttende storesøster der selv har lavet erfaringerne for sig selv. Men ja, man må jo nok bare lære at leve med det, det er bare så svært at forholde sig til!

Anmeld

18. juni 2010

XXSS

Jeg synes det lyder lidt skræmmende.! Men helt ærlig er det ikke din mors eller fars job at tage dem i kraven og fortælle dem nogle sandheder?! og ikke dit. Det havde jeg gjort, hvis det var min datter og jeg ved da godt at de bare er på tværs, men jeg havde i hvert fald ikke bare set på og hørt om dit og dat uden at tage affære. Jeg synes personligt at et forhold til en 14 årig er kriminalt også i forhold til straffeloven så jow det er for tidligt.

Anmeld

18. juni 2010

oo

åh mand jeg blir så trist når jeg hører/ser piger der ikke har respekt for sig selv. min bedste veninde i folkeskolen sad mere eller mindre fast ude på toilettet til festerne og gav blowjobs. jeg forstår ikke hvorfor nogle vokser op og tror at drengene KUN vil være sammen med en hvis man vitterligt og helt bogstaveligt talt er med på den værste og jeg synes bare det er så trist! Der er Natasjas sang altså god, huhu...og jeg er ellers ikke til den slags musik overhovedet: http://www.youtube.com/watch?v=b7Pj67OFcaY

nåhmen, jeg har ingen løsningsforslag, jeg ville bare sige at jeg synes det er dødærgeligt og jeg kan godt forstå du reagerer. kan du ikke tale med dem om, at det i sidste ende handler om selvrespekt og selvværd?

Anmeld

18. juni 2010

CiSo

Tanja78 skriver:

Jeg synes det lyder lidt skræmmende.! Men helt ærlig er det ikke din mors eller fars job at tage dem i kraven og fortælle dem nogle sandheder?! og ikke dit. Det havde jeg gjort, hvis det var min datter og jeg ved da godt at de bare er på tværs, men jeg havde i hvert fald ikke bare set på og hørt om dit og dat uden at tage affære. Jeg synes personligt at et forhold til en 14 årig er kriminalt også i forhold til straffeloven så jow det er for tidligt.

ja, men situationen er bare den at min mor ikke ved det.. og jeg vil jo ikke være den onde søster der bare fortæller alt videre.

Men ja, godt du kan forstå mig, fordi jeg syntes simpelthen også det er alt for tidligt!! Jeg tænker også hvad tænker sådan en mand/dreng lige på?? Hvordan kan han tillade sig det.. Jeg har spurt min lillesøster om jeg ikke lige skulle tage kontakt til ham.. Men det vil hun ikke have.. Men det er jo klart hvis hun er forelsket i drengen..

Men ja, jeg syntes faktisk det ret klamt, og kan måske også gå hen og blive ubehageligt for min søster..

Anmeld

18. juni 2010

CiSo

Tjuhl skriver:

åh mand jeg blir så trist når jeg hører/ser piger der ikke har respekt for sig selv. min bedste veninde i folkeskolen sad mere eller mindre fast ude på toilettet til festerne og gav blowjobs. jeg forstår ikke hvorfor nogle vokser op og tror at drengene KUN vil være sammen med en hvis man vitterligt og helt bogstaveligt talt er med på den værste og jeg synes bare det er så trist! Der er Natasjas sang altså god, huhu...og jeg er ellers ikke til den slags musik overhovedet: http://www.youtube.com/watch?v=b7Pj67OFcaY

nåhmen, jeg har ingen løsningsforslag, jeg ville bare sige at jeg synes det er dødærgeligt og jeg kan godt forstå du reagerer. kan du ikke tale med dem om, at det i sidste ende handler om selvrespekt og selvværd?

ja, den sang er nemlig fantastisk god!! Jeg tror ikke det kan lade sig gøre at tale med dem, fordi alt hvad jeg siger til dem ryger ind ad det ene øre og ud af det andet, og sådan er det også med alt mine forældre siger.. så jeg går bare og håber på den dag de bliver klogere.

Anmeld

18. juni 2010

Bare mig..

Puha, jeg ved ikke helt hvad du skal gøre..

Jeg har to brødre på 16 og 17 år, de har begge været igang med fester osv i 2 år efterhånden.. Jeg ved det er noget andet med drenge, men i min/deres situration handler det om slåskampe og hvor mange piger de kan være sammen med.. - Og hvor meget de efterhånden kan drikke... Jeg synes sgu også det er for tidligt, og når jeg ser de der piger de fester med, så ved jeg simpelthen snart heller ikke hvad jeg skal tænke og synes, mange af dem ligner jo (sorry) prostituerede.. Det tøj der, og jeg ved ikke hvad.. Jeg frygter når mmin datter skal i byen.. (om heldigvis, mange år, forhåbentligt!!!) 

Jeg har ingen forslag til hvad du kan gøre, men det er alt for tidligt.. Uanset kønnet.. Jeg synes du gør det rigtige, og fortælle dem hvordan andre ser på dem, og hvad de egentlig måske gør ved sig selv.. Måden du siger det, er nok bare sådan man idag snakker til sine søskende jeg kender det i hvertfald godt..

Anmeld

18. juni 2010

CiSo

~~M.Nielsen~~ skriver:

Puha, jeg ved ikke helt hvad du skal gøre..

Jeg har to brødre på 16 og 17 år, de har begge været igang med fester osv i 2 år efterhånden.. Jeg ved det er noget andet med drenge, men i min/deres situration handler det om slåskampe og hvor mange piger de kan være sammen med.. - Og hvor meget de efterhånden kan drikke... Jeg synes sgu også det er for tidligt, og når jeg ser de der piger de fester med, så ved jeg simpelthen snart heller ikke hvad jeg skal tænke og synes, mange af dem ligner jo (sorry) prostituerede.. Det tøj der, og jeg ved ikke hvad.. Jeg frygter når mmin datter skal i byen.. (om heldigvis, mange år, forhåbentligt!!!) 

Jeg har ingen forslag til hvad du kan gøre, men det er alt for tidligt.. Uanset kønnet.. Jeg synes du gør det rigtige, og fortælle dem hvordan andre ser på dem, og hvad de egentlig måske gør ved sig selv.. Måden du siger det, er nok bare sådan man idag snakker til sine søskende jeg kender det i hvertfald godt..

det er bare så lækkert at du kender til det!! Ja, nemlig mange af dem ligner altså prostituerede rent ud sagt! Når de skal til fest sprøger de tit om de må låne tøj af mig, hvilket de gerne må.. Men det ender med de aldrig tager det på, fordi man ikke kan se nok af patter/kavalergang.. Og det er bare SÅ ærgeligt!!

Anmeld

18. juni 2010

XXSS

sophieamalia skriver:

ja, men situationen er bare den at min mor ikke ved det.. og jeg vil jo ikke være den onde søster der bare fortæller alt videre.

Men ja, godt du kan forstå mig, fordi jeg syntes simpelthen også det er alt for tidligt!! Jeg tænker også hvad tænker sådan en mand/dreng lige på?? Hvordan kan han tillade sig det.. Jeg har spurt min lillesøster om jeg ikke lige skulle tage kontakt til ham.. Men det vil hun ikke have.. Men det er jo klart hvis hun er forelsket i drengen..

Men ja, jeg syntes faktisk det ret klamt, og kan måske også gå hen og blive ubehageligt for min søster..

Jeg tror at jeg ville være den onde søster helt automatisk  Har selv en lille pige og ville godt nok blive ked af hvis hun allerede faldt i et forhold til en der er 9 år ældre i en alder af 14 år.. Forstår dit dilemma, men måske burde din mor også bare få lidt af vide om hvad der foregår?! et hint eller noget lignende uden at sige for meget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.