Ødelagt forhold til søster pga graviditet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2010

Pixi

Lullaby: jeg er skam glad på hendes vejne, det er slet ikke det... Årh, det er altså svært at forklare.. Syntes heller ikke det er snyd.. Vil ikke sige det er mig der har trådt i spinaten, da jeg som sagt har undskyldt, at det blev misforstået... Hun har været af samme mening som mig, lige indtil hun blev gravid, med at 14 dage inde i en graviditet, skal man nok lige vente en dag eller 2 mere.. Der er pointen i det hele og ikke det at hun er gravid... Det var for hendes eget bedste, jeg var bekymret, kunne man ikke lige se det var falsk positiv, eller der skete noget, efter man havde annonceret til hele verden..

MissLea: tror mit svar ovenover passer på dit indlæg også, uden at pensle for meget i det hele.. Og, som jeg kan sige igen, har jeg ikke sagt på noget tidspunkt jeg ikke var glad på hendes vejne for det er jeg

DK: Altså, det kan også være det hele lyder mærkeligt på skrift.. men, nej, jeg ville godt kunne have forstået hende, hvis hun havde reageret som jeg gjorde... Kan ikke sige det nok, er ikke jaloux, det er ikke det , som det handler om...

Tror bare hele indlægget er blevet misforstået, da det er blevet tolket helt forkert..
Og så vil jeg sige, hvis man ikke kan være ærlig overfor sin søster, som har været/er i akkurat samme båd som en selv... Ja, så er der noget galt..

Tropez - Roenlund: Tropez kender jeg privat, og kender hele situationen, med hendes lillebror... En umoden knægt, som har dummet sig i sine yngre år, og derfor er det meget storesøster agtigt, af Tropez, at sige han skal så koldt vand i blodet, det har intet at gøre med hun ikke ønsker han skal være far, for selvfølgelig skal han det... Når han er blevet mere voksen Det er ikke at fratage hans drøm, men at varetage hans eget bedste... Så vi ikke får flere børn i verden, der ikke bliver passet ordentligt på.

Tror bare jeg stpper her, for det er kørt af sporet, og den oprindelige mening med indlægget, er blevet misforstået... Jeg er ikke jaloux, jeg føler mig ikke snydt, og jeg glæder mig til at blive moster...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

Vial

Der er ingen tvivl om, at bolden ligger hos dig. At din mor har ringet og fortalt dig, at din søster er ked af det, skal du ikke blive vred over. Din søster har selvfølgelig haft brug for at tale med nogle om det. Du har nok ikke været den oplagte, når du har reageret som du gjorde.

Du må se at få fortalt hende, at du er rigtig ked af din reaktion og håber, at du kan blive en del af hendes liv, og at du nok skal slås med dine dæmoner et andet sted end hos hende.

Ang. at have førsteret til at få børn. Det er da noget værre fis. Alle har ret til at få børn, og hvor er det da glædeligt, at hendes kamp har givet bonus nu.

Det vil din også gøre, og så er det jo vigtigt at resten af familien også kan glæde sig sammen med dig. Nogle gange må man sluge nogle kameler.

Min søster var i barnløshedsbehandling i et par år (også pga pco), hun havde da svært ved at besøge svigerinden på barselsgangen, men var da helt klar over, at det var noget hun selv måtte slås med.

Jeg har også været i behandling pga PCO, men var så heldig, at det lykkes første gang - mod min tvillingesøsters 15 forsøg! Sådan er det bare.

Anmeld

18. juni 2010

Vial

Tropez skriver:

Sikke dog nogle "dejlige" indlæg der er kommet på dette inlæg, jeg kan også se at de fleste af jer der har svaret har børn eller er gravide og ihar med sikkerhed ikke engang skulle kæmpe for det, jeg synes ikke det er fair at i skriver det er hendes skyld når der tydligt står at hun har meldt ud og sagt undskyld, jeg kender kun de ting hun omtaler alt for godt, jeg er selv i barnløshedsbehandling og har faktsik meldt ud til min lillebror og hans kæreste at før vi har fået min. 3 forsøg eller et barn skal han holde sig i ro for jeg vil være den første og det har han accepteret fordi han ved hvor meget det betyder for mig at komme igennem det her og have hans opbakning, vi har kæmpet i 7½ år på at blive gravide og er endelig blevet godkendt til IVF, og er igang med første forsøg, og helt ærlig folkens, hendes søster har selv været igang med barnløsheds behandling i og med hun har pco og har sikkert også måtte kæmpe for det og set sig overhalet af veninderne inden om så hun burde virkeligt bare have en smule forståelse over for hvordan hendes lillesøter måtte have det i denne situation og som sagt hun har sagt UNDSKYLD

Jeg kan godt forstå, at du bliver træt af gravide... Sådan ville jeg også have det. De skal da bare flette næbbet, når de nu har kage i ovnen.

Jeg ville føle det så uretfærdigt, at jeg skulle slås for noget, som falder så let for andre. Min graviditet er bestemt ikke let, og jeg er alene om det. Jeg kan selv få det sådan med andre gravide: Så tør dog øjnene!!

I rigtig mange år troede jeg ikke, at jeg kunne få børn. Kom i behandling, og det lykkes heldigvis i 1. forsøg, så kan følge dig lidt, men er jo stadig en af de "heldige".

Når alt det er sagt, så er det lidt langt ude at råbe "første", til at få et barn. Der var godt nok ikke nogle, der skulle fortælle mig, at de skulle være gravide før mig..

Meeen du forklarer jo længere nede, at det også handler om noget andet. Så er det jo lettere at forstå. Det er bare for tyndt, hvis argumentet er, at du altså VIL først.

Anmeld

18. juni 2010

Fru Dinesen

roenlund skriver:

Her synes jeg så at det må stoppe... vil du ikke lade din lillebror få et barn nu fordi du ikke kan??? så hvis han nu bare brændte vildt for det så måtte han bare vente???

Jeg er helt med på at det kan være svært og frustrerende men derfor er det vel ingen grund til at fratage andre deres drømme...

Her kommentere jeg ikke på det oprindelige indlæg da jeg synes det ligger lige på vippen, når vi snakker "skyld" normalt ville jeg også sige at har man først sagt undskyld må det jo være det... men jeg er ikke typen der bærer nag så jeg havde bare hevet fat i min søster og så fået snakket om det og kommet videre.

Ej de tkan man da ik ... man kan da ik bede andre om ik at få børn fordi man selv har svært ved det ...... jeg skulle også igennem jeg ved ik hvor meget da vi skulle ha marcus virkelig årlange behandlinger , og i mellem tiden fik min lille søs børn, kunne da aldrig finde på at være sur ked eller andet over at hun får børn, tvert i mod glæder jeg mig over at skulle være moster til en lille mus .....

Puuhhaaaa jeg syndes man bør skamme sig over at ik kunne glæde sig over andres lykke .... 

Anmeld

18. juni 2010

Lullaby

Tropez skriver:

Sikke dog nogle "dejlige" indlæg der er kommet på dette inlæg, jeg kan også se at de fleste af jer der har svaret har børn eller er gravide og ihar med sikkerhed ikke engang skulle kæmpe for det, jeg synes ikke det er fair at i skriver det er hendes skyld når der tydligt står at hun har meldt ud og sagt undskyld, jeg kender kun de ting hun omtaler alt for godt, jeg er selv i barnløshedsbehandling og har faktsik meldt ud til min lillebror og hans kæreste at før vi har fået min. 3 forsøg eller et barn skal han holde sig i ro for jeg vil være den første og det har han accepteret fordi han ved hvor meget det betyder for mig at komme igennem det her og have hans opbakning, vi har kæmpet i 7½ år på at blive gravide og er endelig blevet godkendt til IVF, og er igang med første forsøg, og helt ærlig folkens, hendes søster har selv været igang med barnløsheds behandling i og med hun har pco og har sikkert også måtte kæmpe for det og set sig overhalet af veninderne inden om så hun burde virkeligt bare have en smule forståelse over for hvordan hendes lillesøter måtte have det i denne situation og som sagt hun har sagt UNDSKYLD

For det første så synes jeg ikke, uanset grunden, at man skal starte med at sige tillykke men nu skal du ikke være glad, fordi du kan abortere, falsk positiv osv. Ej come on, selvfølgelig skal man da være glad. Chancen for abort er ikke lille men en realitet er det jo ikke.

Nummer 2, hvis man ikke kan være glad for andres graviditeter pga man selv har problemer er løsningen da ikke at ødelægge glæden men så vær ærlig. Sig, hør her, jeg er glad på dine vegne men jeg kan ikke håndtere det. Jeg synes ikke det er fair at alle andre kan blive gravide og jeg ikke kan. jeg synes det er snyd.

Det er da noget man som en søster kan føle. Hun ved da godt at der er en chance for en abort eller andet men derfor når man står med testen så har man da lyst til at skrige det ud.

Og et undskyld er da ikke accepteret bare fordi man siger undskyld. Altså, det kommer da også an på hvordan man siger det. Hvis man siger ja du må da meget undskylde jeg siger min mening så er det da ikke det samme som man siger, ja jeg er virkelig ked af det. Undskyld.

Anmeld

18. juni 2010

DK

Skønt! Dejligt at høre at vi har misforstået det!

Ring da straks og sig det til din søster! Så er jeg sikker på at alle trådene nok skal blive redt ud!

Anmeld

18. juni 2010

Loa

Linda cecilie liljeqvist Dinesen skriver:

Puuhhaaaa jeg syndes man bør skamme sig over at ik kunne glæde sig over andres lykke .... 

Det syntes jeg så overhovedet ikke man kan sige sådan....

Selvom du måske ikke har stået i situationen, betyder det ikke at det ikke er helt legale følelser........

Jeg ved godt det ikke lige var det indlægget handlede om, men ville bare give min mening med på vejen om lige det her....

Anmeld

18. juni 2010

Pixi

Linda cecilie liljeqvist Dinesen skriver:

Hvis du havde læst det hele, havde du ikke afsluttet som du har afsluttet..

har ikke andet at sige til den kommentar..

Anmeld

18. juni 2010

Pixi

Og så kan jeg ikke skrive noget, jeg ikke allerede har skrevt, i de sidste posts, det hele er kørt af sporet, og blevet til noget det ikke er, så har det nærmest endnu værre..

Har givet en undskyldning, af hjertet, som ikke var accepteret, og FORKLARET hvorfor, jeg sagde som jeg sagde - det er det som har naget mig, at det ikke var godtaget -  og da jeg oprettede tråden, havde jeg bare brug for at komme ud med det.. Og ikke stå og blive endnu mere dårlig til mode..

Jeg takker mange gange for alle jeres svar, der har været gode guldkorn imellem - Dog er jeg altså ikke en ond søster, eller ikke kan være lykkelig på andres vejne, ikke vil onde hende at få børn.... osv osv osv
 *Suk* Tror altså ikke vi kan presse mere ud af de forklaringer efterhånden...

Anmeld

18. juni 2010

Pixi

Loa skriver:

Det syntes jeg så overhovedet ikke man kan sige sådan....

Selvom du måske ikke har stået i situationen, betyder det ikke at det ikke er helt legale følelser........

Jeg ved godt det ikke lige var det indlægget handlede om, men ville bare give min mening med på vejen om lige det her....

Tak... Lyder som om, du lige præcis ved hvad det handler om, dejligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.