Er jeg urimelig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2010

XXSS

Personligt synes jeg ikke at det er okay - hvorfor så bruge så mange penge på at tage afsted, for ikke at holde ordentlig ferie og være fokuseret på det. Så mit svar, nej jeg synes ikke at du er for tarvelig.

Min mand har lært at han ikke svare på mails i sin ferie, der er han fuldt ud koncentreret om os! For han kan ikke lade være med at bekymre sig eller huske på det han nu skal huske til han kommer tilbage fra ferie - stemningen kan blive helt ødelagt, hvis det er en dum sag (han er sælger).

Så enten holder man ferie eller så gør man ikke! Der må være en anden der kan overtage ellers må han tage det seje træk når han kommer retur, ikke så meget på grund af pengene, men jeg tænker bare sådan generelt bør man holde ferie uden arbejde.

Vær standhaftig og konsekvent

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg synes nu du er ret urimelig.. Kunne I ikke lave en aftale om at han får f.eks. 1 time hver anden dag til at ordne mails? På den måde render han ikke og chekker i tide og utide, og du kan planlægge en lur eller en tur i poolen med ungerne imens?

Jeg "lader" min kæreste chekke jævnligt når vi er afsted, så laver jeg bare lige noget andet imens - no biggie Og strengt taget er det jo overhovedet heller ikke noget vi skal blande os i, synes jeg!

Anmeld

17. juni 2010

XXSS

BlyViol skriver:

tjah... hvis han får lige så mange mails som min far når han er  hjemme på ferie fra hans job (vindmølle site-leder i nordnorge) så ville jeg sige det er ok.. Sidst min far var hjemme i 10 dage for at se hans barnebarn kom der ca 20 mails om dagen, og det er jo mange at skulle igennem når man kommer tilbage fra ferie... så jeg synes det er ok men så også kun det.. 

Så holder man jo hellere ikke ferie, hvis man tjekker og agererer på 20 mails om dagen

Anmeld

17. juni 2010

XXSS

TbCp skriver:

Uha den er lidt svær
Måske jeg finder mig i for meget herhjemme.... min mand har eget IT-selskab, han er kun sig selv, og her er det arbejde døgnet rundt alle ugens 7 dage hvis det er nødvendigt... også hvis det er i ferien, på fødselsdage, juleaften osv....
Sådan er det bare her og det har vi lært at leve med...

Jeg ser egentlig ikke det store problem i det, da vi sagtens kan afsætte 1 time eller 2 til den slags når vi er på ferie.

Og da din mand er direktør følger der jo et stort ansvar med.... så et eller andet sted synes jeg faktisk det er ok at han gerne vil tjekke mail, så han ikke er for meget bagud når han komme tilbage efter ferien.

Jeg mener personligt at det er noget helt andet når man har valgt at være selvstændig, for så ved man hvad der venter en. Men når man har en stilling i et firma som ikke er dit eget, så synes jeg ikke at det er korrekt, at man ikke kan afholde ferie som alle andre!

Anmeld

17. juni 2010

Lou87

Anonym skriver:

Det har du ret i , mænd gør tit ting de ved vi bliver gale over   Måske de kan lide det tænker jeg ???  

tror da uden tvivl de godt kan li lidt modstand... og nok også det at de føler for en stund det er dem der har bukserne på men at de så ikk snart har fundet ud af der ikk er nogen fidus i det udover en hysterisk kvinde - ja se det forstår jeg ikk  

Anmeld

17. juni 2010

TbCp

Tanja78 skriver:

Jeg mener personligt at det er noget helt andet når man har valgt at være selvstændig, for så ved man hvad der venter en. Men når man har en stilling i et firma som ikke er dit eget, så synes jeg ikke at det er korrekt, at man ikke kan afholde ferie som alle andre!

Ja måske.... men han er jo stadig direktør.

Synes dog også der er stod forskel på at arbejde så meget som min mand gør... altså altid at være på... og så gerne at ville kunne tjekke mails på ferien

Anmeld

17. juni 2010

Moderator

Jeg syntes i første omgang at hans løn er for lav. Specielt med de mange timer han arbejder.

Derudover, så nej - ingen bør være så u-undværlige i deres job, at de ikke kan tage ferie. Så jeg vil sige, at han IKKE skal tjekke mails, når han er på ferie. Ikke med mindre han laver en aftale med sit job om at få løn for det.

Anmeld

17. juni 2010

XXSS

TbCp skriver:

Ja måske.... men han er jo stadig direktør.

Synes dog også der er stod forskel på at arbejde så meget som min mand gør... altså altid at være på... og så gerne at ville kunne tjekke mails på ferien

Både og - 50 timer om ugen er jo også en del, har selv været der over en længere periode.

Det er også bare min personlige mening, jeg ved hvor frustrerende det kan være når manden selvfølgelig er nysgerrig og gerne vil følge med i hvordan det går - og som sagt så kan der jo godt være noget der gør at stemningen måske daler lidt, hvis der eks. er problemer eller noget.

Jeg synes ikke at det er okay. Min mand har heldigvis selv valgt det fra og som han siger, det må jeg koncentrere mig om når jeg kommer tilbage på pinden lige nu er det familien der betyder noget. Han arbejder normalt fra 10-20 nogle gange fuldt ud og nogle gange lidt blandet. Så ville jeg sku være ked af at han ikke var nærværende i eks. en ferie.

Anmeld

17. juni 2010

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Jeg syntes i første omgang at hans løn er for lav. Specielt med de mange timer han arbejder.

Derudover, så nej - ingen bør være så u-undværlige i deres job, at de ikke kan tage ferie. Så jeg vil sige, at han IKKE skal tjekke mails, når han er på ferie. Ikke med mindre han laver en aftale med sit job om at få løn for det.

Dejligt at du mener det samme som jeg , at lønnen er for lav   Reelt er han ansat til at arb. 37 timer pr uge men bruger 50 ,, Syntes slet slet ikke lønnen svarer til arbejdet .. Jeg kan nemt komme op på samme løn ved at tage 1 ekstra vagt om ugen så jeg rent faktisk kommer op på 42 timer pr uge og mit job er i den lavtlønnede ende

Anmeld

17. juni 2010

Moderator

Anonym skriver:

Dejligt at du mener det samme som jeg , at lønnen er for lav   Reelt er han ansat til at arb. 37 timer pr uge men bruger 50 ,, Syntes slet slet ikke lønnen svarer til arbejdet .. Jeg kan nemt komme op på samme løn ved at tage 1 ekstra vagt om ugen så jeg rent faktisk kommer op på 42 timer pr uge og mit job er i den lavtlønnede ende

UANSET om man er direktør eller ej, så bør man ikke lave arbejde man ikke får løn for. NIX. Det er min holdning. Jeg ELSKER mit arbejde. Jeg sætter en ære i det, men der er INGEN der takker mig, når jeg går ned med stress eller hjerteproblemer, hvis jeg giver mig til at bo på mit arbejde...

Så nej, brug den tid, der er aftalt. Hvis der ikke er tid nok, så må man finde løsninger på det.

I øvrigt, bør mail aktiviten i sommerperioden være mindre, det findes der næsten ingen brancher der bare kører derudover - også i sommerferieperioder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.