Advarsel til jer kagedamer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2010

Pige2009

Hvor er det sindssygt, at nogen kan være så smålige at få ondt i r.... af det!  Men godt med advarslen til dem der nu har kager ud af huset...

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

foto på lærred

Jamen man må da tjene 50000 om året på sin hobby om året uden at melde det! 

Ej hvor er det træls for hende ØV ØV. 

50.000 kr er ikke om året, men efter 50.000 kr solgt. Men der skal stadigvæk betales SKAT (mere fordi du skriver man ikke skal "melde" det, så vidste ikke hvad du mente. For betale SKAT skal man jo fra første dag. Denne gang var det Levnedsmiddelstyrelsen, men i princippet kan det også være SKAT der tjekker op.

Anmeld

15. juni 2010

foto på lærred

så lige at der var en der havde skrevet samme svar på side to som jeg så lige fik skrevet igen. Undskyld for at have svaret uden at have læst de andre svar igennem.

Anmeld

15. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Alt sort hobby virksomhed er jo farligt... Og hvis man gør det i større stil, er det sku vigtigt at have de rigtige papirer og sager i orden.

Jeg syntes stadig det er helt fint at lave kager til div i sin omgangskreds, men hvis det  bliver en 'industri', som tager overhånd, skal alting naturligvis være i orden.

Rigtig synd for din grandkusine...

Anmeld

17. juni 2010

ann-kristina

Hej

Lige lidt opfølgning. Jeg faldt tilfældigt over dette på JP´s hjemmeside. Det er vist den samme sag det drejer sig om:

http://fpn.dk/mad/fodevaresikkerhed/article2100840.ece

Anmeld

17. juni 2010

Malene84

ann-kristina skriver:

Hej

Lige lidt opfølgning. Jeg faldt tilfældigt over dette på JP´s hjemmeside. Det er vist den samme sag det drejer sig om:

http://fpn.dk/mad/fodevaresikkerhed/article2100840.ece

ja præcis - det må det da være. Hun har nu fundet ud af at det er fra kagekompeniet der har meldt hende - selvsamme dame fra stedet har solgt ting til min grandkusine - fandme lavt!!!! 

Anmeld

17. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Malene84 skriver:

ja præcis - det må det da være. Hun har nu fundet ud af at det er fra kagekompeniet der har meldt hende - selvsamme dame fra stedet har solgt ting til min grandkusine - fandme lavt!!!! 

kagekompagniet i Rungsted? Det er da sådan noget der gør jeg ikke har lyst til at støtte dem længere... hmm!!! Men det er selvfølgelig konkurrenter til dem, og det gjorde nok for ondt at din grandkusine kunne gøre det billigere og derfor "stjal deres kunder".....

Man skal sgu passe på

Anmeld

17. juni 2010

LifeIsGreat

Hvor er det sygt.. Imellem linierne på den artikel står der jo så, at man faktisk ikke "må" bage en kage til en fest på fx. sit arbejde.. ...Tænk hvis de fik salmonella.. Ja men det kan man sgu også få af et salathoved fra Netto.. hmm...

Anmeld

17. juni 2010

Vial

Frk.Sommerfugl skriver:

Hvor er det sygt.. Imellem linierne på den artikel står der jo så, at man faktisk ikke "må" bage en kage til en fest på fx. sit arbejde.. ...Tænk hvis de fik salmonella.. Ja men det kan man sgu også få af et salathoved fra Netto.. hmm...

Ja, men forskellen er jo at Netto skal stå til ansvar. De bliver udsat for kontroller og de har en forsikring som dækker, hvis folk bliver syge af deres varer. Selvom det er hårdt for kagedamerne, så er det altså helt fair og i vores forbrugeres interesse. Vi husker alle den sag med kiksekagen som slog en halv familie ihjel. Der handlede der bare om privat salg af æg. Same same...

Anmeld

17. juni 2010

Astrid P

KaMa skriver:

Ja, men forskellen er jo at Netto skal stå til ansvar. De bliver udsat for kontroller og de har en forsikring som dækker, hvis folk bliver syge af deres varer. Selvom det er hårdt for kagedamerne, så er det altså helt fair og i vores forbrugeres interesse. Vi husker alle den sag med kiksekagen som slog en halv familie ihjel. Der handlede der bare om privat salg af æg. Same same...

Fy for satan ja... Den der kiksekagehistorie gjorde dælme indtryk på mig! Det var jo vist endda bare en nabokone som havde været sød at bage en kiksekage til familien ved siden af, og så døde både far og en halvvoksen søn af at spise kagen... Det kan man jo aldrig tilgive sig selv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.