Advarsel til jer kagedamer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2010

E.T

Frk.Sommerfugl skriver:

Men den krontrol er vidst bare ikke altid helt i orden..

nemlig lige min pointe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

Nullemor

Lidt mærkeligt.. for der kommer da ikke kontrol hjemme hos dagplejerne... netop fordi det er i deres eget hjem at maden bliver lavet... 

men rigtig øv for din kusine

Anmeld

15. juni 2010

Diana...

Jamen man må da tjene 50000 om året på sin hobby om året uden at melde det! 

Ej hvor er det træls for hende ØV ØV. 

Anmeld

15. juni 2010

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09
Diana... skriver:

Det er rigtigt at du må tjene 50000, men derfor skal man stadig kontakte levnedsmiddelstyrelsen, der så kommer og tjekker at der er styr på hygienien.

Anmeld

15. juni 2010

Diana...

Benjamin09 skriver:

Det er rigtigt at du må tjene 50000, men derfor skal man stadig kontakte levnedsmiddelstyrelsen, der så kommer og tjekker at der er styr på hygienien.

Nå ja selvfølgelig så langt tænkte jeg ikke lige 

Anmeld

15. juni 2010

Malene84

KatrineR skriver:

mener du alt, såsom hendes redskaber til at bage og sårn.. kan jeg nemlig ikke forstå at de har lov til.. heller ikke bestillingsbog!

Ja de tog de ting (altså varer) som hun havde - sådan har jeg i hvert fald forstået det!!! og så tog de hendes bog, så de kan tjekke op på om hun fortsætter

Anmeld

15. juni 2010

Kamelia

Phyy det er ikke sjovt! Men det er jo vigtigt at der er 100% styr på alt, når nu det er mad der sælges.

Jeg har da bekymret mig et par gange over at læse, at folk har stået med influenza eller svært forkølede og kæmpet sig igennem at lave kager på bestilling.

Men jeg håber da at hun får mulighed for at lave kager igen, om ikke andet så privat. Jeg kan da ikke forestille mig at de må beholde alle hendes ting når først bøden er betalt!??

knus

Kamelia, der ellers er dybt betaget af de fine kager man ser herinde, men nok ikke rigtig turde købe dem!!

Anmeld

15. juni 2010

BabyStella!

Malene84 skriver:

hej dejlige damer (som laver kager)

Please pas på med at reklamere med jeres salg af kager herinde. Min grandkusine er blevet meldt, og det er ud fra en hjemmeside. Pludselig stod fødevare-menneskerne hjemme på hendes adresse, de tog ALT med sig og hendes bestillingsbog. Jeg siger kun dette fordi, hun fik lukket sin hobby ned pga. hun havde vist sine kager frem på en hjemmeside som denne. Skriv private breve til hinanden hvis I vil købe osv. Min grandkusine fik en bøde på 25000 kr.

Håber virkelig I lytter - det ville være så ærgeligt, hvis det samme skete for nogen af jer.

Jeg blev oz advaret på Facebook. Jeg er ufaglært tjener og havde skrevet på min væg "Søger du hjælp til konfirmationen?" Det kan man åbenbart oz blive knaldet for?

En af mine veninder sælger malerier - hun blev "busted" af kommunen. (Hun er på barselskontanthjælp)  

Anmeld

15. juni 2010

Iliasmor

ja har godt nok engang læst om dette inde på kageportalen der var der to kvinder der havde fået besøg hvor den ene fik en bøde på 7000kr og den anden slap med 1500kr da de ikke kunne bevise noget men hun sku stadig betale for besøget hvilket lyder vildt mærkeligt!! men pas nu på alle der ude med al d dr reklame og facebook profiler.. fik faktisk at vide dr inde at d var ok så længe vi bager til os selv og familie så længe de selv var til stede..

Anmeld

15. juni 2010

Sisley

Diana... skriver:

Den må jeg lige korrigere: Man må IKKE tjene kr. 50.000 uden at melde det til skattevæsenet - man skal betale skat af sin indtægt. Men man må tjene op til kr. 50.000 om året uden at man skal momsregistreres og dermed lægge moms på sine priser, indberette og afregne den m.v.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.