Har søgt kontanthjælp idag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2010

june1987

mullesmith2 skriver:

Er jeg bare pylleret hvis jeg beder om at få min læge til at skrive noget ned så jeg ikke behøver møde op på det kursus på mandag?

jeg tror ikke du kan komme uden om at møde op der nede uanset hvad lægen skriver, kommer man ikke første dag mister man sin kontanthjælp uanset hvad. jeg var bare i det da jeg startede men var sygemeldt helt fra starten af...

så derfor kom jeg ikke i sådan noget, men jeg ved de ser meget skarpere på det idag. og ved de også kan bruge deres egne læger inden over. så jeg ville møde op i et par timer og så gå der efter nogen gange er man bare nødt til at gøre noget for at få penge i kassen.. du får 9800 før skat over 25 det er det samme som hvis du er over uge 12 men når du har født og er forsørger ryger du op på godt 13000 før skat mener jeg. så du skal ihvertfald ikke regne med mere når du er 25 end du får nu når du er over uge 12 er ret meget inde i alt det der, så mød op og snak med dem og ikke se så negativt på det og fortæl dem som du har det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

Vial

SØS skriver:

Åh gud hvor jeg dog hader systemet, ved nu hvorfor jeg opgave at få kontanthjælp sidst jeg havde søgt, men i stedet bare søgte mig et job og heldigvis fik det...

Lige denne sætning får mig til at stejle en smule. Altså hvis man kan få et arbejde og passe det, så er det vel det man gør?? KH er vel udelukkende en "nødløsning" ?? Sådan burde det jo i hvert fald være. En god sikkerhed for de som har brug for det, ikke til de som rent faktisk kan få og passe et job.

Derudover er jeg helt enig i, at de regler som du nu møder er helt fjollede og forkert skruet sammen.

Line.

Ja, lige præcis den sætning beviser jo at systemet virker. Man skal sgu arbejde hvis man kan! Kan man ikke så er det jo ikke et problem at få lægen til at sygemelde en. Vi har altså en ansvar for os selv her i livet.

Anmeld

17. juni 2010

mullesmith2

KaMa skriver:

Ja, lige præcis den sætning beviser jo at systemet virker. Man skal sgu arbejde hvis man kan! Kan man ikke så er det jo ikke et problem at få lægen til at sygemelde en. Vi har altså en ansvar for os selv her i livet.

problemet var dengang at jeg ikke havde noget job og ikke vidste hvor længe jeg ville gå ledig så var nød til at få penge et sted fra mens jeg søgte og var ikke i fagforening dengang. Jeg var bare heldig at jeg hurtigt fik et af de jobs jeg søgte så jeg slet ikke behøvede kontanthjælp. Jeg vil sku da meget hellere arbejde men nu kan jeg af gode grunde ikke lige da jeg også fik konstateret bækkenløsning, eller jeg er sendt videre til en fys. Altså det er jo ik med min gode vilje jeg er på kontanthjælp men har ik lige andre muligheder da jeg ikke har optjent nok timer til at kunne få fra min fagforening. Og jeg ville også have startet på pædagoguddannelse her til august, som jeg har søgt ind på men nu når der er tvillinger og beggynende bækkenløsning så har jeg ik rigtig mod på det før næste år, efter 9mdr. barsel. Så det er sku ik sådan lige planlagt med kontanthjælpen havde også Sommerferiejob (rengørring i ferieljeligheder) men har måtte droppe det pga. ryggen. Så det her er min sidste udvej med kontanthjælpen desværre. Men eftersom jeg ligesom har en plan med fremtiden syntes jeg det er dybt latterligt at sende mig på 26 ugers kursus hvor jeg så kun kan deltage 3 uger for at finde ud af hvad man allerede har fundet ud af men bare ik lige kan. Det syntes jeg er aldles latterligt og så er det i Aalborg hver dag fra 8- 15 når jeg bor tættere på Pandrup i Jammerbugt kommune hor der også er kursus..... Altså kan godt ske man skal lave noget for at modtage pengene men syntes bare det er langt ude og har også snakket med hende der køre kurset og spurgt hvad jeg vil kunne få ud af det kursus og vi kom frem til at det vil jeg ik få en skid ud af.... Haleluja siger jeg bare....

Anmeld

17. juni 2010

maria87

Jo det synes jeg, jeg har selv været på kontanthjælp i 4 år, og til sidst blev jeg så gal og klagede over dem, men fik bare et grimt brev tilbage,. og dagen efter meldte jeg mig ud af kontant hjælp og startede uddannelse, og hvis jeg ik får et job om ½ år, ja så skal jeg ihvertfald ik på kontanthjælp, så vil jeg hellere lade være med at få nogen intjening...

jeg hader systemet...

Anmeld

17. juni 2010

Vial

mullesmith2 skriver:

problemet var dengang at jeg ikke havde noget job og ikke vidste hvor længe jeg ville gå ledig så var nød til at få penge et sted fra mens jeg søgte og var ikke i fagforening dengang. Jeg var bare heldig at jeg hurtigt fik et af de jobs jeg søgte så jeg slet ikke behøvede kontanthjælp. Jeg vil sku da meget hellere arbejde men nu kan jeg af gode grunde ikke lige da jeg også fik konstateret bækkenløsning, eller jeg er sendt videre til en fys. Altså det er jo ik med min gode vilje jeg er på kontanthjælp men har ik lige andre muligheder da jeg ikke har optjent nok timer til at kunne få fra min fagforening. Og jeg ville også have startet på pædagoguddannelse her til august, som jeg har søgt ind på men nu når der er tvillinger og beggynende bækkenløsning så har jeg ik rigtig mod på det før næste år, efter 9mdr. barsel. Så det er sku ik sådan lige planlagt med kontanthjælpen havde også Sommerferiejob (rengørring i ferieljeligheder) men har måtte droppe det pga. ryggen. Så det her er min sidste udvej med kontanthjælpen desværre. Men eftersom jeg ligesom har en plan med fremtiden syntes jeg det er dybt latterligt at sende mig på 26 ugers kursus hvor jeg så kun kan deltage 3 uger for at finde ud af hvad man allerede har fundet ud af men bare ik lige kan. Det syntes jeg er aldles latterligt og så er det i Aalborg hver dag fra 8- 15 når jeg bor tættere på Pandrup i Jammerbugt kommune hor der også er kursus..... Altså kan godt ske man skal lave noget for at modtage pengene men syntes bare det er langt ude og har også snakket med hende der køre kurset og spurgt hvad jeg vil kunne få ud af det kursus og vi kom frem til at det vil jeg ik få en skid ud af.... Haleluja siger jeg bare....

Okay på den måde. Det lød bare som om, at det var så svært at få kontanthjælp at du blev nødt til at tage et job ;-) Som det er nu, så skal du bare sygemeldes ingen tvivl om det. Jeg blev det selv i 14. uge jeg VED hvor hårdt det er at være tvillingegravid. Godt din læge tager det seriøst. Så skal du bare ha' tiden til at gå... Pyh, jeg keder mig...

Anmeld

17. juni 2010

mullesmith2

KaMa skriver:

Okay på den måde. Det lød bare som om, at det var så svært at få kontanthjælp at du blev nødt til at tage et job ;-) Som det er nu, så skal du bare sygemeldes ingen tvivl om det. Jeg blev det selv i 14. uge jeg VED hvor hårdt det er at være tvillingegravid. Godt din læge tager det seriøst. Så skal du bare ha' tiden til at gå... Pyh, jeg keder mig...

Jeg ved bare ik hvordan jeg skal blive sygemeldt. jeg tager bare ud på kurset på mandag og siger til dem som det er og så må de fortælle mig hvad der skla til for at blive sygemeldt fra det.

Anmeld

17. juni 2010

Vial

mullesmith2 skriver:

Jeg ved bare ik hvordan jeg skal blive sygemeldt. jeg tager bare ud på kurset på mandag og siger til dem som det er og så må de fortælle mig hvad der skla til for at blive sygemeldt fra det.

Ja, det e lidt besværligt.

Nu er jeg i arbejde, og der er faktisk ikke noget, der hedder en sygemelding mere. Man skal udfylde en "mulighedserklæring". Jeg fik den printet den ud fra Nettet. Så udfyldte min chef de felter, han skulle. Derefter tog jeg den med til lægen. Hun udfyldte resten. Jeg betalte et beløb for det hos lægen. Derefter tog jeg tilbage til arbejdet fik refunderet beløbet og afleverede "mulighedserklæringen".

Det handler vist om, at man skal se mulighederne i stedet for begrænsningerne, og hvis en ændrig i ens arbejde kan gøre, at man kan blive på arbejdspladsen trods graviditetskvaler, så skal man det.

Det var dog udelukket her.

Prøv at spørge om de også skal have mulighedserklæring på kurset.

Anmeld

18. juni 2010

roenlund

mullesmith2 skriver:

Jeg er sygemeldt fra mit arbejde, og du behøver ikke en lægeerklæring hvis ikke dit arbejde beder om den.

Jeg gik til lægen fik konstateret problemer med ryggen, mit arbejde søger så kommunen om sygedagpenge og kommunen rekvirerer så en lægeerklæring (som ikke koster noget) og efter 4 uger skal du til samtale på kommunen som så munder ud i en mulighedsærklæring. Som i mit tilfælde gør at jeg ikke kan arbejde.

Anmeld

18. juni 2010

Maise

mullesmith2 skriver:

Åh gud hvor jeg dog hader systemet, ved nu hvorfor jeg opgave at få kontanthjælp sidst jeg havde søgt, men i stedet bare søgte mig et job og heldigvis fik det... Men nu er jeg bare nødsaget til at få kontanthjælp. Jeg fik afvide da jeg var til NF af en læge jeg snakkede med efter scanning at man for det meste rådede tvillingegravide til at aflaste fra uge 16 og sygemelde sig fra uge 20. Jeg er nu i uge 16 og skal både søge jobs og starte på et kusus der hjælper en med at søge uddannelse og jobs og sådan, fra på mandag d.21 hvor jeg er i uge 17!! det skal jeg så gå på indtil uge 20 hehe det er så latterligt kurset er et 26 ugers kursus men jeg kan så deltage i 3 uger og til hvad nytte?? jeg har i forvejen søgt ind som pædagogstuderende her til august som jeg troede jeg ville kunne starte på og gå i to måneder inden barel som jeg så ville få fra su styrrelsen og så starte uddannelse op igen efter barsel. Men nu der er to så har jeg ik mod på at starte op i år men vil så starte op næste år efter 9mdr barsel.

Syntes bare lige det er så latterligt man skal søge jobs og på udretningskursus når man udemærket ved hvad man vil og alligevel ikke kan tage nogen jobs!!! Syntes i ik det er lidt fjollet?

JO systemet er så latterligt. jeg blev sygemeldt da jeg var ca. 5 mdr. henne. jeg er i fast arbejde på fuldtid. jeg har skulle underskrive så mange papirer fra komunen fra måned de sender og ca 4 uger før jeg gik på barsel blev jeg ringet op af en sagsbehandler om jeg snart var i stand til at vende tilbage. jeg blev så vred at jeg spurgte ham hvad det dog kom ham ved når jeg var blevet sygemeldt direkte fra sygehuset med lægeerklæring og at jeg jo vender til bare til job efter barsel. han synes bare det var længe at være sygemeldt. Det skal siges at han har en kopi af min sygemelding og derfor kunne se mine komplikationer, som var temmelige alvorlige. Blødninger hver uge, med hospitalsbesøg, bækkenløsning, graviditetssukkersyge og gentagne blærebetændelser. Så jeg har været temmelig dårlig. desuden var det en fra min venindes gamle gymnasieklasse der ringede. Og jeg sagde til ham at det vel ikke er normal kutyme at ringer til folk man kender når man er offenlig ansat. Er selv offenlig ansat og må ikke have med folk af gøre jeg kender.

Så alt i alt er jeg også pænt træt af dem. Er da spændt om jeg får barselsdagpenge når min barsel m- løn slutter. Det skulle køre af sig selv, men det skulle lige passe at de klokkede i det. så forstår godt hvor latterlige du synes de er. det er tilomed spild af skatteborgernes penge flere af de tiltag de gør. I stedet for lige at se på den enkeltes situation.

maise

Anmeld

18. juni 2010

mullesmith2

Maise skriver:

JO systemet er så latterligt. jeg blev sygemeldt da jeg var ca. 5 mdr. henne. jeg er i fast arbejde på fuldtid. jeg har skulle underskrive så mange papirer fra komunen fra måned de sender og ca 4 uger før jeg gik på barsel blev jeg ringet op af en sagsbehandler om jeg snart var i stand til at vende tilbage. jeg blev så vred at jeg spurgte ham hvad det dog kom ham ved når jeg var blevet sygemeldt direkte fra sygehuset med lægeerklæring og at jeg jo vender til bare til job efter barsel. han synes bare det var længe at være sygemeldt. Det skal siges at han har en kopi af min sygemelding og derfor kunne se mine komplikationer, som var temmelige alvorlige. Blødninger hver uge, med hospitalsbesøg, bækkenløsning, graviditetssukkersyge og gentagne blærebetændelser. Så jeg har været temmelig dårlig. desuden var det en fra min venindes gamle gymnasieklasse der ringede. Og jeg sagde til ham at det vel ikke er normal kutyme at ringer til folk man kender når man er offenlig ansat. Er selv offenlig ansat og må ikke have med folk af gøre jeg kender.

Så alt i alt er jeg også pænt træt af dem. Er da spændt om jeg får barselsdagpenge når min barsel m- løn slutter. Det skulle køre af sig selv, men det skulle lige passe at de klokkede i det. så forstår godt hvor latterlige du synes de er. det er tilomed spild af skatteborgernes penge flere af de tiltag de gør. I stedet for lige at se på den enkeltes situation.

maise

Du godeste det lyder da virkelig for sindsygt. Hvorfor fanden er nogen folk sådan. Ham jeg snakkede med på kommunen da jeg var der han sagde og jeg citere "det der kursus er vist noget med kroner og øre". Jeg fattede ikke en skid hehe aner stadig ik hvad han mente med det... det var somom han mente at kommunen ville spare penge ved at sende mig på det kursus?? EJ VEL...

Jeg håber godt nok de har en elevator eller at det kursus foregår på 1 sal eller stuen for jeg kan bare ikke gå på trapper mere  Og jeg er også bange for at der ikke er nogen parkeringsmuligheder i nærheden, Har nemlig gået på universitetet dernede omkring hvor det er og der kunne man aldrig finde en parkeringsplads. Men jeg tror jeg tager bussen her den første dag ihvertfald indtil jeg ved hvordan og hvorledes. Føler mig virkelig pylleret og somom jeg tager sorgerne på forskud. Må nok hellere bare tage det helt roligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.