mullesmith2 skriver:
Åh gud hvor jeg dog hader systemet, ved nu hvorfor jeg opgave at få kontanthjælp sidst jeg havde søgt, men i stedet bare søgte mig et job og heldigvis fik det... Men nu er jeg bare nødsaget til at få kontanthjælp. Jeg fik afvide da jeg var til NF af en læge jeg snakkede med efter scanning at man for det meste rådede tvillingegravide til at aflaste fra uge 16 og sygemelde sig fra uge 20. Jeg er nu i uge 16 og skal både søge jobs og starte på et kusus der hjælper en med at søge uddannelse og jobs og sådan, fra på mandag d.21 hvor jeg er i uge 17!! det skal jeg så gå på indtil uge 20 hehe det er så latterligt kurset er et 26 ugers kursus men jeg kan så deltage i 3 uger og til hvad nytte?? jeg har i forvejen søgt ind som pædagogstuderende her til august som jeg troede jeg ville kunne starte på og gå i to måneder inden barel som jeg så ville få fra su styrrelsen og så starte uddannelse op igen efter barsel. Men nu der er to så har jeg ik mod på at starte op i år men vil så starte op næste år efter 9mdr barsel.
Syntes bare lige det er så latterligt man skal søge jobs og på udretningskursus når man udemærket ved hvad man vil og alligevel ikke kan tage nogen jobs!!! Syntes i ik det er lidt fjollet?
det er totalt fjollet, men desværre er det de regler der er stillet op for kommunen... Det er ikke kommunen selv der har valgt reglerne, men regeringen...
jeg håber da du får lidt ud af det kursus, mon ikke... jobsøgning er godt at lære... mht udredningen, så forklarer du jo bare at du allerede ved hvad du vil, og så gør de ikke mere ved det jo:0)
Anmeld