Har søgt kontanthjælp idag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.751 visninger
29 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

mullesmith2

Åh gud hvor jeg dog hader systemet, ved nu hvorfor jeg opgave at få kontanthjælp sidst jeg havde søgt, men i stedet bare søgte mig et job og heldigvis fik det... Men nu er jeg bare nødsaget til at få kontanthjælp. Jeg fik afvide da jeg var til NF af en læge jeg snakkede med efter scanning at man for det meste rådede tvillingegravide til at aflaste fra uge 16 og sygemelde sig fra uge 20. Jeg er nu i uge 16 og skal både søge jobs og starte på et kusus der hjælper en med at søge uddannelse og jobs og sådan, fra på mandag d.21 hvor jeg er i uge 17!! det skal jeg så gå på indtil uge 20 hehe det er så latterligt kurset er et 26 ugers kursus men jeg kan så deltage i 3 uger og til hvad nytte?? jeg har i forvejen søgt ind som pædagogstuderende her til august som jeg troede jeg ville kunne starte på og gå i to måneder inden barel som jeg så ville få fra su styrrelsen og så starte uddannelse op igen efter barsel. Men nu der er to så har jeg ik mod på at starte op i år men vil så starte op næste år efter 9mdr barsel.

Syntes bare lige det er så latterligt man skal søge jobs og på udretningskursus når man udemærket ved hvad man vil og alligevel ikke kan tage nogen jobs!!! Syntes i ik det er lidt fjollet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Patrick07

Jo nogle gange så er det simpelthen så latterligt det man kan bliv slæbt igennem.. min kæreste har også lidt været Alt igennem efter han blev fyret.. han begyndte så i en dus (i praktisk) og efter praktik spurgte de om det kunne lade sig gøre han blev der med off. løn til skud.. det søgte min kæreste så om, det kunne det godt, men i stedet for at blive der til papirerne var i iorden skulle han gå hjemme i næsten 2. månder for de kunne tage sig sammen til at få dem sendt.. også i stedet for at han bare blev der imens amen jeg syntes nogle gang det hele er lidt skørt.

Anmeld

14. juni 2010

Svane83

Jeg kan kun give dig ret i at systemet af og til er meget mærkeligt skruet sammen.

Jeg havde en veninde der havde fået nyt job fra 1 februar men hun skulle søge to job om ugen helt op til hun startede selvom, som hun sagde, der er jo ikke nogen der vil ansætte mig i 14 dage eller 1 uge, men det skulle hun ellers så trak de hendes dagpenge.

Carina

Som er i løntilskud på dagpenge

Anmeld

14. juni 2010

Ni-ko-li-ne

mullesmith2 skriver:

Åh gud hvor jeg dog hader systemet, ved nu hvorfor jeg opgave at få kontanthjælp sidst jeg havde søgt, men i stedet bare søgte mig et job og heldigvis fik det... Men nu er jeg bare nødsaget til at få kontanthjælp. Jeg fik afvide da jeg var til NF af en læge jeg snakkede med efter scanning at man for det meste rådede tvillingegravide til at aflaste fra uge 16 og sygemelde sig fra uge 20. Jeg er nu i uge 16 og skal både søge jobs og starte på et kusus der hjælper en med at søge uddannelse og jobs og sådan, fra på mandag d.21 hvor jeg er i uge 17!! det skal jeg så gå på indtil uge 20 hehe det er så latterligt kurset er et 26 ugers kursus men jeg kan så deltage i 3 uger og til hvad nytte?? jeg har i forvejen søgt ind som pædagogstuderende her til august som jeg troede jeg ville kunne starte på og gå i to måneder inden barel som jeg så ville få fra su styrrelsen og så starte uddannelse op igen efter barsel. Men nu der er to så har jeg ik mod på at starte op i år men vil så starte op næste år efter 9mdr barsel.

Syntes bare lige det er så latterligt man skal søge jobs og på udretningskursus når man udemærket ved hvad man vil og alligevel ikke kan tage nogen jobs!!! Syntes i ik det er lidt fjollet?

det er totalt fjollet, men desværre er det de regler der er stillet op for kommunen... Det er ikke kommunen selv der har valgt reglerne, men regeringen...

jeg håber da du får lidt ud af det kursus, mon ikke... jobsøgning er godt at lære... mht udredningen, så forklarer du jo bare at du allerede ved hvad du vil, og så gør de ikke mere ved det jo:0)

Anmeld

14. juni 2010

Ni-ko-li-ne

svane83 skriver:

Jeg kan kun give dig ret i at systemet af og til er meget mærkeligt skruet sammen.

Jeg havde en veninde der havde fået nyt job fra 1 februar men hun skulle søge to job om ugen helt op til hun startede selvom, som hun sagde, der er jo ikke nogen der vil ansætte mig i 14 dage eller 1 uge, men det skulle hun ellers så trak de hendes dagpenge.

Carina

Som er i løntilskud på dagpenge

ja, det er nogle underlige regler regeringen har lavet....

Anmeld

14. juni 2010

mullesmith2

Godt det ik kun er mig der syntes det er helt fjollet hehe. Men snakkede med hende der står for kurset da jeg kom hjem fra kommunen og vi snakkede også frem og tilbage og huns syntes også det er total åndsvagt og rådede mig til at få lægen til at skrive noget ned så jeg kunne blive fritaget for det hehe. Men jeg tager da der ud og ser hvad det er inden jeg skipper det. tænk nu hvis jeg kan bruge det til noget

Anmeld

14. juni 2010

Low

Bare lige et side svar eller hvad man kan sige.. du ved godt at du kan få forhøjet kontant hjælp efter uge 12?

Anmeld

14. juni 2010

Low

Systemet er lidt fjollet.. jeg er også på kontanthjælp og er under 25 år. Når man er under 25 så vil de jo gerne have en i uddannelse men jeg startede så sent på kontant hjælp at jeg ikke kunne nå at tage et grundforløb på 20 uger så jeg blev sendt alle mulige steder rundt. Det første kursus var et på 12 uger og så skulle man finde en uddannelse man skulle starte på i løbet af de 12 uger men som jeg havde sagt så kunne jeg ikke nå at tage et grundforløb så de sendte mig til en anden skole hvor jeg skulle møde op mandag tirsdag og torsdag. Tirsdag og torsdag var træning i fitness center. jeg fortalte at jeg ikke kunne træne så meget af gangen så jeg skulle bare cykle træne i 20 min og så måtte jeg gå hjem igen. Vi blev så enig om at stoppe den træning da jeg kom længere hen i min graviditet og så skulle jeg kun møde op på skolen om mandagen. Jeg skulle møde kl 9 og havde fri kl 12. Jeg skulle bruge den tid på at finde en uddannelse som jeg ville starte på efter min barsel her 

Anmeld

14. juni 2010

Diana...

Low skriver:

Bare lige et side svar eller hvad man kan sige.. du ved godt at du kan få forhøjet kontant hjælp efter uge 12?

Hvad? hvorfor? hvordan?

Anmeld

14. juni 2010

mullesmith2

Low skriver:

Ja det håber jeg da også de giver mig er i uge 16 nu så det skal jeg da have  og så endnu højere efter 2. august hvor jeg fylder 25.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.