Har søgt kontanthjælp idag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2010

Low

Diana... skriver:

Hvad? hvorfor? hvordan?

Man skal vise sin vandrejournal oppe ved ydelses centeret. Den forhøjet kontant hjælp kommer til at hedde 'ej forsørger'. Det har jeg nu. Jeg får 9.800,00 kr FØR skat, ca. hver månede. Så når man har født så kan du få mere og det skal du så også fortælle dem men så langt er jeg ikke kommet endnu. 

Hilsen Ditte, 39+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

mullesmith2

Low skriver:

Systemet er lidt fjollet.. jeg er også på kontanthjælp og er under 25 år. Når man er under 25 så vil de jo gerne have en i uddannelse men jeg startede så sent på kontant hjælp at jeg ikke kunne nå at tage et grundforløb på 20 uger så jeg blev sendt alle mulige steder rundt. Det første kursus var et på 12 uger og så skulle man finde en uddannelse man skulle starte på i løbet af de 12 uger men som jeg havde sagt så kunne jeg ikke nå at tage et grundforløb så de sendte mig til en anden skole hvor jeg skulle møde op mandag tirsdag og torsdag. Tirsdag og torsdag var træning i fitness center. jeg fortalte at jeg ikke kunne træne så meget af gangen så jeg skulle bare cykle træne i 20 min og så måtte jeg gå hjem igen. Vi blev så enig om at stoppe den træning da jeg kom længere hen i min graviditet og så skulle jeg kun møde op på skolen om mandagen. Jeg skulle møde kl 9 og havde fri kl 12. Jeg skulle bruge den tid på at finde en uddannelse som jeg ville starte på efter min barsel her 

Hvor er det latterligt, der er også noget fitnesscenter her man kan deltage i men det har jeg sku ik tænkt mig. kan knap nok gå pga. lænsmerter. Men altså jeg overvejer lidt at ringe til min læge og få ham til at skrive noget ned til mig så jeg ik skal igennem alt det her fis for 3 uger. det er jo latterligt.

Anmeld

14. juni 2010

Low

mullesmith2 skriver:

Ja det håber jeg da også de giver mig er i uge 16 nu så det skal jeg da have  og så endnu højere efter 2. august hvor jeg fylder 25.

Det var da godt . Jeg vidste det ikke lige i starten men der var en venlig sjæl der fortalte det og så gik jeg op til dem og bedte om forhøjet kontant hjælp

Anmeld

14. juni 2010

mullesmith2

Low skriver:

Det var da godt . Jeg vidste det ikke lige i starten men der var en venlig sjæl der fortalte det og så gik jeg op til dem og bedte om forhøjet kontant hjælp

Det er uffatteligt man skal være sådan på mærkerne for at få det man er berretiget til...

Anmeld

14. juni 2010

Low

mullesmith2 skriver:

Hvor er det latterligt, der er også noget fitnesscenter her man kan deltage i men det har jeg sku ik tænkt mig. kan knap nok gå pga. lænsmerter. Men altså jeg overvejer lidt at ringe til min læge og få ham til at skrive noget ned til mig så jeg ik skal igennem alt det her fis for 3 uger. det er jo latterligt.

Det synes jeg du skal gøre . Og du snyder ikke systemet ved det synes jeg, især når du venter tvillinger, så synes jeg at der er en ekstra grund til at få slappet af, så de kan vokse godt op inde i maven og blive der inde "så længe som mulig". Der er selvfølgelig NOGLE gravide der udnytter muligheden og får en læge til at skrive sådan noget så de ikke skal alt det fis. 

Anmeld

14. juni 2010

Low

mullesmith2 skriver:

Det er uffatteligt man skal være sådan på mærkerne for at få det man er berretiget til...

Ja netop .

Men hende damen jeg fik fat på da jeg skulle have forhøjet kontanthjælp var rigtig sød og spurgte til nogle forskellige ting af rent nysgerrighed og jeg begyndte at vise scannings billede og sådan hehe

Anmeld

14. juni 2010

mullesmith2

Low skriver:

Det synes jeg du skal gøre . Og du snyder ikke systemet ved det synes jeg, især når du venter tvillinger, så synes jeg at der er en ekstra grund til at få slappet af, så de kan vokse godt op inde i maven og blive der inde "så længe som mulig". Der er selvfølgelig NOGLE gravide der udnytter muligheden og får en læge til at skrive sådan noget så de ikke skal alt det fis. 

Ja jeg vil da sige at jeg heller ik vil elske at komme på det kursus så det ville da til dels også være for at slippe uden om, men også fordi jeg ikke gider sidde ned sådan en hel dag og høre på noget der ikke er noget jeg kan bruge alligevel og fordi jeg ikke kan holde ud at sidde ned så lang tid.

Anmeld

14. juni 2010

Low

mullesmith2 skriver:

Ja jeg vil da sige at jeg heller ik vil elske at komme på det kursus så det ville da til dels også være for at slippe uden om, men også fordi jeg ikke gider sidde ned sådan en hel dag og høre på noget der ikke er noget jeg kan bruge alligevel og fordi jeg ikke kan holde ud at sidde ned så lang tid.

Det er også helt forståeligt!

Anmeld

16. juni 2010

mullesmith2

Er jeg bare pylleret hvis jeg beder om at få min læge til at skrive noget ned så jeg ikke behøver møde op på det kursus på mandag?

Anmeld

16. juni 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Åh gud hvor jeg dog hader systemet, ved nu hvorfor jeg opgave at få kontanthjælp sidst jeg havde søgt, men i stedet bare søgte mig et job og heldigvis fik det...

Lige denne sætning får mig til at stejle en smule. Altså hvis man kan få et arbejde og passe det, så er det vel det man gør?? KH er vel udelukkende en "nødløsning" ?? Sådan burde det jo i hvert fald være. En god sikkerhed for de som har brug for det, ikke til de som rent faktisk kan få og passe et job.

Derudover er jeg helt enig i, at de regler som du nu møder er helt fjollede og forkert skruet sammen.

Line.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.