Når dit barn får ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2010

smokin

Skouboe skriver:

Ja, det er helt vildt en forskel det gør.

De burde undervise i hvordan man svøber på fødeafdelingerne.

Hvad gør man så hvis barnet skriger så meget at man ikke kan nå at svøbe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

Skouboe

Zette skriver:

Hvad gør man så hvis barnet skriger så meget at man ikke kan nå at svøbe?

Du lægger dit barn - skrigende eller ej på svøbet og svøber det..

Derefter tager du det op på armen og går ligeså stille med det, indtil det falder til ro Sig gerne Shyyyy ind i øret på barnet. Dit barn er vant til at høre dig hjerte og dit blod cirkulere og blodet lyder ret meget ala "Schyyy"

Se her: http://www.youtube.com/watch?v=W4SnaQ1DVJM

Anmeld

14. juni 2010

Barbamama

Zette skriver:

Nej Malou er jo kun 13 dage.

Okay  Det kan også godt være spændinger fra fødslen. Jeg havde også min datter til kiropraktor for hun havde spændinger i nakken. De bliver ikke knækket, men trykket på. Det hjalp også rigtig meget og vi var der kun 3 gange

Anmeld

14. juni 2010

Tulle28

Zette skriver:

Jeg græder indenvendigt efterhånden og er meget meget tyndslidt. Malou har så ondt i maven og sover dårligt. Højest 2 timer af gangen og vågner i et skrig. Hun kramper i maven og er så utrøstelig. Jeg troede det var en fase efter MME på hospitalet, men må blankt erkende at det ikke går væk selvom hun kun får bryst nu.

I en anden tråd var der nogen der skrev prøv sukkervand der har været oppe og koge - det lindre max 20 minutter, og får hende kun hidset kortvarigt ned før helvede bryder løs igen. Jeg har det rigtig rigtig skidt med at hun har så ondt og får næsten ikke sovet overhovedet. Har tabt mig rigtig meget og har næsten ingen appetit.

Er der slet ikke nogen måde at hjælpe på? børn der har det langvarigt skal vel ikke blot lide til det går over?

Jeg har talt med sundhedsplejeske og var også forbi hospitalet igår men har ikke fået noget brugbart, jeg skal blot "se det an". Det kan bare ikke være rigtigt?

KH

Zette

Vi havde samme problem og det er bare så synd for de små pus Det er noget med at deres tarme ikke er færdigudviklede. Vi gik til zoneterapi og det virkede rigtig godt - vi var der 3 gange så var det overstået.

Knus Tulle

Anmeld

14. juni 2010

smokin

Tulle28 skriver:

Vi havde samme problem og det er bare så synd for de små pus Det er noget med at deres tarme ikke er færdigudviklede. Vi gik til zoneterapi og det virkede rigtig godt - vi var der 3 gange så var det overstået.

Knus Tulle

Jeg har fået tid hos en kiropraktor med speciale i spædbørn - dog først mandag (men fik afvide af sundhedsplejesken at hun er værd at vente på). Så det glæder jeg mig rigtig rigtig meget til.

7 dage virker dog som uendeligt... Har dog sagt jeg kommer til hvilket som helst afbud! Så håber på at komme til før.

Anmeld

14. juni 2010

JonTri

Hej. 

Vores dreng skreg også de første 4 mdr... han blev sågar indlagt lige efter fødslen, da han skreg for meget... Gik til kiropraktor og det virkede!!!

Jeg svøbte ham, men da det var hedebølge, var det ikke en super løsning altid. Skreg han vildt tændte jeg føntørren og lod den ligge og suse med kold luft, i et hjørne. Jonathan lå og lyttede i liften og efter et minut var der ro. Det virkede også med emhætten...

Pøj pøj med hende...

Anmeld

14. juni 2010

Svei

14. juni 2010

Svei

Åh søde...stakkels jer...jeg har også haft urolige børn...Bertram hjalp med zonetarapi og du kan evt også prøve at pause lidt ved amning...altså så ikke hun forsluger sig. Mine har spist lynhurtigt og da jeg læste du også har meget mælk, så kunne det måske være det.

Men det er så skide hårdt...alle de søde drømme om en overskudsmor med sommerkjole og lange gåture med barnevognen de forsvinder i søvnunderskud og indimellem lysten at at skrige og smide ungen langt væk...livet med et spædbarn er bare mere romantisk set udefra...

Håber snart det vender for jer...min den yngste var et virkelig hårdt barn....og jeg savner ikke et spædbarn...puha...

Anmeld

15. juni 2010

Tulle28

Zette skriver:

Jeg har fået tid hos en kiropraktor med speciale i spædbørn - dog først mandag (men fik afvide af sundhedsplejesken at hun er værd at vente på). Så det glæder jeg mig rigtig rigtig meget til.

7 dage virker dog som uendeligt... Har dog sagt jeg kommer til hvilket som helst afbud! Så håber på at komme til før.

Ja 7 dage er rigtig lang tid... Øv at I skal vente.  fingre for at det hjælper og ellers så prøv også zoneterapi.

Anmeld

15. juni 2010

smokin

Tulle28 skriver:

Ja 7 dage er rigtig lang tid... Øv at I skal vente.  fingre for at det hjælper og ellers så prøv også zoneterapi.

Endnu en meget lang nat uden søvn.... hun er endelig faldet til ro 7.45 og jeg er bare så tyndslidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.