Når dit barn får ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.297 visninger
34 svar
0 synes godt om
13. juni 2010

smokin

Jeg græder indenvendigt efterhånden og er meget meget tyndslidt. Malou har så ondt i maven og sover dårligt. Højest 2 timer af gangen og vågner i et skrig. Hun kramper i maven og er så utrøstelig. Jeg troede det var en fase efter MME på hospitalet, men må blankt erkende at det ikke går væk selvom hun kun får bryst nu.

I en anden tråd var der nogen der skrev prøv sukkervand der har været oppe og koge - det lindre max 20 minutter, og får hende kun hidset kortvarigt ned før helvede bryder løs igen. Jeg har det rigtig rigtig skidt med at hun har så ondt og får næsten ikke sovet overhovedet. Har tabt mig rigtig meget og har næsten ingen appetit.

Er der slet ikke nogen måde at hjælpe på? børn der har det langvarigt skal vel ikke blot lide til det går over?

Jeg har talt med sundhedsplejeske og var også forbi hospitalet igår men har ikke fået noget brugbart, jeg skal blot "se det an". Det kan bare ikke være rigtigt?

KH

Zette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

hej! Deter så slemt når de græder så meget og det må¨ske er ondt i maven. jeg har hørt om flere der havde god effekt af et kiropraktorbesøg. Det var måske værd at overveje.Og sdu skal sørge for at spise så du ikke bliver helt udmattet. herld og lykke med den lille.

M;ange hilsner

Lisbeth Jess

Anmeld

13. juni 2010

Findusinde

Hej søde...

Puha kan godt forstå du er ved at være lidt tyndslidt! Kæmpeknus til dig først og fremmest!

Afsted til Kiropraktor med hende! Laura var afsted 2 gange, fordi hun "gav" sig enormt meget.. Spændte helt sinsygt i kroppen... Og det hjalp! Det ser lidt voldsomt ud når de har de små ud i ydre punkter, men det er bestemt det værd.!

Ellers har jeg hørt godt om zoneterapi?

Knus

Anmeld

13. juni 2010

Skouboe

Zette skriver:

Jeg græder indenvendigt efterhånden og er meget meget tyndslidt. Malou har så ondt i maven og sover dårligt. Højest 2 timer af gangen og vågner i et skrig. Hun kramper i maven og er så utrøstelig. Jeg troede det var en fase efter MME på hospitalet, men må blankt erkende at det ikke går væk selvom hun kun får bryst nu.

I en anden tråd var der nogen der skrev prøv sukkervand der har været oppe og koge - det lindre max 20 minutter, og får hende kun hidset kortvarigt ned før helvede bryder løs igen. Jeg har det rigtig rigtig skidt med at hun har så ondt og får næsten ikke sovet overhovedet. Har tabt mig rigtig meget og har næsten ingen appetit.

Er der slet ikke nogen måde at hjælpe på? børn der har det langvarigt skal vel ikke blot lide til det går over?

Jeg har talt med sundhedsplejeske og var også forbi hospitalet igår men har ikke fået noget brugbart, jeg skal blot "se det an". Det kan bare ikke være rigtigt?

KH

Zette

Har hun forstoppelse? Børn der kun bliver ammet har meget sjældent problemer med afføring - der kan være noget luft i maven dog.

Eller er det "bare" fordi hun krummer sig sammen og græder at du tror hun kramper i maven?

At krumme sig sammen, når man er ked af det er en normal refleks ved børn og har ikke nødvendigvis noget at gøre med ondt i maven.

Prøv at kigge lidt på denne side: http://www.svoebditbarn.dk/index.html

Da vi begyndte at svøbe vores datter, faldt hun stort set til ro med det samme.

Anmeld

13. juni 2010

line melias mor

jeg syntes det hele så forfærdeligt for jer begge det må være hårdt. jeg har slet ikke forstand på det men kan det måske være kolik?

knus

Anmeld

13. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

Zette skriver:

KH

Zette

Sikke da en træls cirkel i er kommet ind i...

Vil så lige give dig et venligt los bagi. At du er bekymret - i begge sover dårligt og at du ikke for spist har ALT SAMMEN VIRKNING PÅ DIN MÆLK - dit overskud og energi.

Den spiral I er begyndt på går altså den forkerte vej og alle de ting du beskriver bider sig selv i halen.

Kan sagtens være den pga stress er blevet tyndere og mindre mættende på lille pigen.

Kommer hun af med noget? konsistens?

Anmeld

13. juni 2010

Barbamama

Igen igen igen vil jeg opfordre til zoneterapi og du kan selv trykke på stedet. Det er lige over hælen og du masserer bare blidt på stedet med din tommeltot. Det er stedet hvor tarmene sidder og det HJÆLPER! Jeg gør det altid på min datter når hun døjer med maven. Du må gøre det 5-10min om dagen og de første par gange skal du trykke lidt forsigtigt da det godt kan være ømt der. Det er der hvor den nederste streg på billedet er. (lige over hælen)

Anmeld

13. juni 2010

<3

Fik du ikke den nye pjece hos sundhedsplejesken om "hvorfor børn græder"? Den skal du da have fat i! Den er helt ny og lavet af en sundhedplejeske og børnepsykolog!

Indtil da få genfundet roen og ta nogle dybe indåndninger. Jeg har selv haft et kolik barn og har skrevet nogle få gode BRUGBARE råd ned her http://www.facebook.com/topic.php?uid=250591991547&topic=13293

som jeg håber du kan få glæde af

Men føler bestemt med dig!

Anmeld

13. juni 2010

dorthemus

Skouboe skriver:

Har hun forstoppelse? Børn der kun bliver ammet har meget sjældent problemer med afføring - der kan være noget luft i maven dog.

Eller er det "bare" fordi hun krummer sig sammen og græder at du tror hun kramper i maven?

At krumme sig sammen, når man er ked af det er en normal refleks ved børn og har ikke nødvendigvis noget at gøre med ondt i maven.

Prøv at kigge lidt på denne side: http://www.svoebditbarn.dk/index.html

Da vi begyndte at svøbe vores datter, faldt hun stort set til ro med det samme.

Jeg svøber også Runa og ihh hvor det hjælper på både mor og datter

Anmeld

13. juni 2010

dorthemus

Zette skriver:

KH

Zette

Jeg siger det igen; hvor er det synd for jer altså  Ville ønske jeg ku hjælpe.

Forstår dig så godt at du er helt tyndslidt, men du må også passe på dig selv

Håber du kan få nogle gode råd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.