Når dit barn får ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2010

dorthemus

michella80 skriver:

Igen igen igen vil jeg opfordre til zoneterapi og du kan selv trykke på stedet. Det er lige over hælen og du masserer bare blidt på stedet med din tommeltot. Det er stedet hvor tarmene sidder og det HJÆLPER! Jeg gør det altid på min datter når hun døjer med maven. Du må gøre det 5-10min om dagen og de første par gange skal du trykke lidt forsigtigt da det godt kan være ømt der. Det er der hvor den nederste streg på billedet er. (lige over hælen)

Tak..det er noteret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

Barbamama

dorthemus skriver:

Tak..det er noteret

Velbekomme! Jeg bruger det hvis jeg kan se min datter sidder og presser og har hård mave. Så giver jeg hende ca 5mins zoneterapi og et par timer senere kommer hun af med det. Det er helt vildt. Og det er bare hver gang! Jeg brugte det også da hun var helt spæd og det lettede så meget på hende. Hun blev en helt anden pige! Så jeg sværger altså til det.

Anmeld

13. juni 2010

Barbamama

Jeg kom også til at tænke på om du er startet på D-dråber? Min datter kunne ikke tåle dem og fik sindsssyg ondt i maven. Vores sp sagde at jeg kunne prøve at holde en pause med dråberne og se om hun holdt op med at have ondt i maven. Det gjorde hun og da jeg startede igen fik hun ondt i maven igen så vi gik over til dem der hedder ACD-dråber og der har ikke været noget siden

Anmeld

13. juni 2010

smokin

michella80 skriver:

Jeg kom også til at tænke på om du er startet på D-dråber? Min datter kunne ikke tåle dem og fik sindsssyg ondt i maven. Vores sp sagde at jeg kunne prøve at holde en pause med dråberne og se om hun holdt op med at have ondt i maven. Det gjorde hun og da jeg startede igen fik hun ondt i maven igen så vi gik over til dem der hedder ACD-dråber og der har ikke været noget siden

Nej Malou er jo kun 13 dage.

Anmeld

13. juni 2010

smokin

Findusinde skriver:

Hej søde...

Puha kan godt forstå du er ved at være lidt tyndslidt! Kæmpeknus til dig først og fremmest!

Afsted til Kiropraktor med hende! Laura var afsted 2 gange, fordi hun "gav" sig enormt meget.. Spændte helt sinsygt i kroppen... Og det hjalp! Det ser lidt voldsomt ud når de har de små ud i ydre punkter, men det er bestemt det værd.!

Ellers har jeg hørt godt om zoneterapi?

Knus

Jeg vil prøve at ringe til vores kiopraktor i byen imorgen tidlig og spørge om jeg kan få en akuttid. De har også zoneterapi i huset og massage samme sted, så jeg kan jo altid blive sendt videre internt hvis der er behov for det.

Anmeld

13. juni 2010

smokin

Mor til Frederic skriver:

Sikke da en træls cirkel i er kommet ind i...

Vil så lige give dig et venligt los bagi. At du er bekymret - i begge sover dårligt og at du ikke for spist har ALT SAMMEN VIRKNING PÅ DIN MÆLK - dit overskud og energi.

Den spiral I er begyndt på går altså den forkerte vej og alle de ting du beskriver bider sig selv i halen.

Kan sagtens være den pga stress er blevet tyndere og mindre mættende på lille pigen.

Kommer hun af med noget? konsistens?

Mælken løber ud af mig, om der er energi i den skal jeg dog ikke kunne sige.

Ang. hendes afføring så har hun afføring ca. 4-5 gange dagligt. Anlagt af skrigetur på ca. 1/2- 1 time. Den er karry gul og lægerne på hospitalet sagde at det ikke var der, der var noget galt.

Anmeld

13. juni 2010

smokin

Skouboe skriver:

Har hun forstoppelse? Børn der kun bliver ammet har meget sjældent problemer med afføring - der kan være noget luft i maven dog.

Eller er det "bare" fordi hun krummer sig sammen og græder at du tror hun kramper i maven?

At krumme sig sammen, når man er ked af det er en normal refleks ved børn og har ikke nødvendigvis noget at gøre med ondt i maven.

Prøv at kigge lidt på denne side: http://www.svoebditbarn.dk/index.html

Da vi begyndte at svøbe vores datter, faldt hun stort set til ro med det samme.

Tusind tak for linket, jeg vil prøve at kigge på det når jeg får rigtig tid. Sådan at jeg kan sætte mig ind i det.

Anmeld

13. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

Zette skriver:

Mælken løber ud af mig, om der er energi i den skal jeg dog ikke kunne sige.

Ang. hendes afføring så har hun afføring ca. 4-5 gange dagligt. Anlagt af skrigetur på ca. 1/2- 1 time. Den er karry gul og lægerne på hospitalet sagde at det ikke var der, der var noget galt.

er hun født før tid? for så kan det være hendes tarme der lige skal vænne sig til den slags føde og derved modnes...

Anmeld

13. juni 2010

smokin

Mor til Frederic skriver:

er hun født før tid? for så kan det være hendes tarme der lige skal vænne sig til den slags føde og derved modnes...

Hun er født 38+4 ved akut kejsersnit efter at have stået i bækkenet i 3 timer og ikke ville dreje sig ned så hun kunne komme ud vaginalt.

Anmeld

13. juni 2010

Skouboe

dorthemus skriver:

Jeg svøber også Runa og ihh hvor det hjælper på både mor og datter

Ja, det er helt vildt en forskel det gør.

De burde undervise i hvordan man svøber på fødeafdelingerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.