Dagpleje VS Vuggestue ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2010

Svei

ct skriver:

TS har da ikke nævnt noget om, at børnene fra VS ikke reagerer på forandringerne, men hun nævner, at forandringerne ikke er så store, så det ikke er lige så svært for dem at falde til. Hvis jeg har forstået korrekt i hvert fald

Nu var det det du skrev...og bare som en vinkel på det...altså hvad er det der gør at børn i vs i højere grad ikke føler den samme tilknytning eller i hvert fald ikke reagerer på afskeden på samme måde som et dp barn jeg synes det er interessant...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

CamillaT89

Yrsa skriver:

Nu var det det du skrev...og bare som en vinkel på det...altså hvad er det der gør at børn i vs i højere grad ikke føler den samme tilknytning eller i hvert fald ikke reagerer på afskeden på samme måde som et dp barn jeg synes det er interessant...

Jeg har nu ikke skrevet noget tidligere i denne debat.

Der tænker jeg så, at det muligvis kunne være fordi barnet føler sig trygt, fordi det netop er vant til flere mennesker. Altså at det ikke er så stort et spring fra VS til BH, som det er fra DP til BH  

Anmeld

13. juni 2010

frk Jensen

LilleMor10 skriver:

Så lige der var nogle indlæg ang vuggestue, så nu har jeg nogle spørgsmål om jeres tanker og erfaringer med de små pus. 

Min mor er Pædagog og arbejder i en intrigrerret (staves) børnehave , så har spurgt hende lidt til råds, har hørt / læst at børn der starter ud i Dp lære ting hurtigere end børn der starter i en vuggestue, det lyder jo meget godt, men til gengæld skulle vuggestue børn være mere sociale og mindre sky pga de er van til større forsamlinger osv.

Hvad er jeres erfaringer ?? jeg ville jo gerne give mit barn den bedste start på livet 

Knus Sara 

nu har jeg haft indblik i begge dele..

min søn startede i en dp.... den første han var hos var super skøn og det gik rigtig godt.

Så skulle jeg starte i skole og det blev en for kæmpe omvej jeg skulle med ham hver morgen og han blev flyttet.. det har jeg fortrudt mange gange

hos hende han var ved fornemmede jeg ikke noget overskud til ungerne, og jeg har på fornemmelsen at de tit blev "overladt" til dem selv da hun snakkede i tlf og andre personlige gøremål.

til sidst fik jeg nok og jeg fik marcus flyttet ugen efter til vuggestue hvor han går nu... og nøøøøj hvor jeg er så lettet over at det er gået så godt... i vuggeren er der jo uddannet pædagoger, og det virker som om de netop har mere overskud end dagplejen... de har jo ikke lige deres egne børn hjemme om eftermiddagen osv...

jeg føler de er mere proff end dpén og har en bedre ballast end hvad min dp havde.

jeg følte tit at når jeg sagde noget negativt til min dp mor så blev det taget personligt... når jeg så spørger ind til hvorfor de gør sådan og sådan i vuggeren, jamen så får jeg et godt svar som både dem og jeg kan bruge til noget.

Marcus er 19 mdr nu, og er først begyndt at sige ord nu efter han er begyndt i vuggestuen.

så var det vist mere end nok jeg fik skrevet...

kram Betina

Anmeld

13. juni 2010

ChatH

mor6473 skriver:

nu har jeg haft indblik i begge dele..

min søn startede i en dp.... den første han var hos var super skøn og det gik rigtig godt.

Så skulle jeg starte i skole og det blev en for kæmpe omvej jeg skulle med ham hver morgen og han blev flyttet.. det har jeg fortrudt mange gange

hos hende han var ved fornemmede jeg ikke noget overskud til ungerne, og jeg har på fornemmelsen at de tit blev "overladt" til dem selv da hun snakkede i tlf og andre personlige gøremål.

til sidst fik jeg nok og jeg fik marcus flyttet ugen efter til vuggestue hvor han går nu... og nøøøøj hvor jeg er så lettet over at det er gået så godt... i vuggeren er der jo uddannet pædagoger, og det virker som om de netop har mere overskud end dagplejen... de har jo ikke lige deres egne børn hjemme om eftermiddagen osv...

jeg føler de er mere proff end dpén og har en bedre ballast end hvad min dp havde.

jeg følte tit at når jeg sagde noget negativt til min dp mor så blev det taget personligt... når jeg så spørger ind til hvorfor de gør sådan og sådan i vuggeren, jamen så får jeg et godt svar som både dem og jeg kan bruge til noget.

Marcus er 19 mdr nu, og er først begyndt at sige ord nu efter han er begyndt i vuggestuen.

så var det vist mere end nok jeg fik skrevet...

kram Betina

Det gør ondt på en dagplejemor at læse det. virkelig ondt Det er selvfølgelig ikke okay det hun har gjort, men der findes også utrolig mange kompetente og overskudsagtige dagplejemødre og med hensyn til om dagplejeren har deres egne unger hjemme om eftermiddagen har pædagogerne i vuggestuen altså også deres børn hjemme om eftermiddagen og har ofte sent fri så tror lidt at begge parter står i samme båd der.

dagplejere og pædagoger arbejder som oftest efter samme mål og kompetencer og følger de samme planer- det er yderst ærgerligt at du ikke har fået et grundigt svar fra dagplejemoren men i hvert fald hos os så har vi planer vi skal følge og vi skal indgive til kommunen således at kommunen sikre sig at dagplejerne gør deres arbejde ordentligt. Selvfølgelig er der tilfælde hvor man tænker HOLD DA KÆFT!! det kender jeg da også.

Vi har lige haft en kæmpe fyringsrunde og der er sorteret grundigt ud i de ansatte hvilket jeg synes er fedt!

Anmeld

13. juni 2010

frk Jensen

Chatarina skriver:

Det gør ondt på en dagplejemor at læse det. virkelig ondt Det er selvfølgelig ikke okay det hun har gjort, men der findes også utrolig mange kompetente og overskudsagtige dagplejemødre og med hensyn til om dagplejeren har deres egne unger hjemme om eftermiddagen har pædagogerne i vuggestuen altså også deres børn hjemme om eftermiddagen og har ofte sent fri så tror lidt at begge parter står i samme båd der.

dagplejere og pædagoger arbejder som oftest efter samme mål og kompetencer og følger de samme planer- det er yderst ærgerligt at du ikke har fået et grundigt svar fra dagplejemoren men i hvert fald hos os så har vi planer vi skal følge og vi skal indgive til kommunen således at kommunen sikre sig at dagplejerne gør deres arbejde ordentligt. Selvfølgelig er der tilfælde hvor man tænker HOLD DA KÆFT!! det kender jeg da også.

Vi har lige haft en kæmpe fyringsrunde og der er sorteret grundigt ud i de ansatte hvilket jeg synes er fedt!

Det var også kun hende som jeg havde som nr to dpér som jeg ikke havde det specielt godt med... Hende den første var jeg yderst tilfreds med, og jeg kunne godt sammen med..

jeg var bare rigtig uheldig med nr to, og har siden hørt fra de andre forældre i dagplejen at jeg var ikke den eneste der havde følt at hun ikke var så overskuds agtig som hun burde være..

Så intet negativt mod jer dpére jeg har bare været rigtig uheldig med min dp...

kram Betina

Anmeld

14. juni 2010

MoarTil4

som jeg ser det, så har et lille barn (under 3 år) ikke behovet for at være "social" osv. Et lille barn har brug for nærhed, omsorg og tryghed og især ro til at udvikle sig.

Det synes jeg en dagpleje gør bedst - der er selvfølgelig forskel på dagplejer ligesom der er på vuggestuer, men sådan overordnet synes jeg ikke at de helt små børn har behovet for stor stimulans - de er igennem så stor en udviklingsfase at roen er mere værd for det lille barn.

Jeg tror at det med at barnet har godt af at komme afsted i vuggestue og være social osv. tror jeg er noget, som os "mødre" har opfundet som et godt argument så det ikke er så svært at aflevere vores små guldklumper.... Jeg tror desværre ikke at det er børnenes behov - men mest vores eget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.