Kommer an på hvordan dit barn er, hvad mor og far vægter, hvilken dagplejer du får, hvilken vuggestue du får....det er jo stort set kun rammerne og prisen der er ens fra sted til sted, altå fra vs til vs og dp til dp...alt det andet, det vigtige, det skaber stadets ansatte.
Hvis man får en super god dp'er som man har tillid til, hvis ikke man behøver at benytte sig at gæstedagplejer ved sygdom og ferie, så vil jeg mene at dp for langt de fleste små børn er bedst...men altså, der er mange mangler ved dp systemet og alt for lidt kontrol og uddannelse....så skulle jeg vælge, ville jeg trods det at der er mange børn på et sted og meget sygdom vælge en vuggestue...jeg mener dp-systemet har overlevet sig selv....men nærheden og den ene voksne er en fordel, men man aner jo ikke hvordan den person er når man ikke er der...
Jeg har haft dp til mine unger, de to sidste var hos min veninde, som jeg stolede 100% på.,..men kender flere der har været dp'ere og de har virkelig fortalt mig skrækhistorier omkring den måde nogle dp'ere behandler deres små børn.
Her hvor jeg bor er der desværre kun dp og fik jeg flere børn så kørte jeg til en anden by for at få en vs plads, hvis jeg ikke optimalt set kunne gå hjemme indtil bh start.
Håber du finder det bedste til jer...
Anmeld