At genfinde gnisten - Hvad kan vi lave sammen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2010

Anonym trådstarter

Hvor har folk fået den ide fra, at vi har børn??? Har jeg intet nævnt om...

Uanset hvad, så har vi vist bare brug for mere kærestetid, mere nærvær og så må vi se hvordan det går det næste stykke tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
mrsMary skriver:

Helt ærligt, så er det bare sur r** at være småbørnsforældre! Det bliver hurtigt et 'samarbejdsforhold' istedet for et kæresteforhold.....men det burde være 'forbudt' at gå fra hinanden før barnet er min. 3 år, for det vender igen! Bare rolig :-)

Jeg ved det ikke er lige til at få øje på, når du står midt i det....og alle de forrige indlæg har klart nogle gode forslag. Jeg må indrømme, at jeg ikke selv havde orket dem, da jeg/vi var 'i krise'. Søvnmangel og følelsen af intet at have at sige til hinanden gør det lidt akavet med 'lege' :-) Vi kunne dog stadig' mødes', når vi var enige om, at middagen på restauranten med et lille barn var en aldeles rædselsfuld oplevelse, at turen i biffen stjal en times god søvn, eller dele et hysteriskt grineflip over den groteske søvntortur man kan udsættes for som småbørnsforældre....osv osv.

Hold nu bare ud, for I kommer tættere ud på den anden side :-)

Held og lykke med jer.

TAK!!!

Anmeld

14. juni 2010

Moar'en

mrsMary skriver:

Helt ærligt, så er det bare sur r** at være småbørnsforældre! Det bliver hurtigt et 'samarbejdsforhold' istedet for et kæresteforhold.....men det burde være 'forbudt' at gå fra hinanden før barnet er min. 3 år, for det vender igen! Bare rolig :-)

Jeg ved det ikke er lige til at få øje på, når du står midt i det....og alle de forrige indlæg har klart nogle gode forslag. Jeg må indrømme, at jeg ikke selv havde orket dem, da jeg/vi var 'i krise'. Søvnmangel og følelsen af intet at have at sige til hinanden gør det lidt akavet med 'lege' :-) Vi kunne dog stadig' mødes', når vi var enige om, at middagen på restauranten med et lille barn var en aldeles rædselsfuld oplevelse, at turen i biffen stjal en times god søvn, eller dele et hysteriskt grineflip over den groteske søvntortur man kan udsættes for som småbørnsforældre....osv osv.

Hold nu bare ud, for I kommer tættere ud på den anden side :-)

Held og lykke med jer.

Det er rart at vide

Anmeld

14. juni 2010

Tulle28

Jeg synes det handler ligeså meget om at få puttet romantikken ind i hverdagen, selvom det kan være svært når man har travlt, er stresset, måske ikke lige hjemme på samme tid osv.

Her prøver vi så vidt muligt altid at spise sammen (også morgenmad, selvom den ene skal senere op end den anden), at tænde stearinlys, gå ture hånd i hånd og få TALT sammen om alt muligt. Og så ikke lade sig hidse op af små ligegyldige ting i hverdagen som at han måske ikke lige har ramt vasketøjskurven da han skulle lægge sokkerne til vask (ja ja det bliver da påtalt - men der bliver ikke gjort et problem ud af det). Det synes jeg hjælper rigtig meget i hverdagen, altså at man lige tæller til ti inden man flipper ud over et eller andet. Jeg slipper for at blive hidsig og han synes ikke jeg er en sur kælling - og vice versa

Knus Tulle

Anmeld

14. juni 2010

Lunae

Hejsa!
Jeg forstår godt dine frustrationer! Min kæreste og jeg har været sammen i 6 år og efter vi er flyttet sammen for ca 2,5 år siden, er det hele blevet lidt sværere! Vi bruger meget tid på at skændes om praktiske ting, eller jeg gør!
Det vi gør, er at tage ud og spise, til koncerter, i Parken osv! Alle de steder, hvor ingen af os har faste rutiner! Det gør, at vi begge kan få fornyet energi og nyde hinanden!
Endvidere er vi rigtig gode til at rejse sammen! Sidste år var vi en uge i Skotland, en forlænget weekend i london og 14 dage i Tyrkiet! Ferier holder altid for os - det er selvfølgelig lidt mere kompliceret med børn, men en gang imellem skal man huske at nyde sin partner!

Jeg håber i finder ud af det!

Kærligst Luna

Anmeld

14. juni 2010

Shibby

Lyder dødsdømt når i begge har gået med de tanker

Men men.. Gør noget i ikke har gjort før. & med det mener jeg ikke nødvendigvis en dyr middag, spa ophold eller den slags. Du er ano,ergo ved jeg ikke meget om dig udover det småt du har beskrevet..så jeg kan ramme pænt meget ved siden af nu..Men men.. Jeg vil anbefale noget frækt offentligt (definer selv hvad der er bedst for jer) Det må ikke afsluttes hurtigt. Stop når det er bedst. Hold ham hen med kys Tag et sted hen og find noget at spise! Hvad det er -er underordnet. Rag på ham-placer hans hænder på din røv så han opfatter dine hint Snav ham! Spis,-hold i hånden på vej hjem af. Stop et eller andet sted og snav ham mens du rager på ham. Fortsæt hjem. Gør hvad i har lyst til Snakken om fremtiden popper nok op når i er færdige med at nyde hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.